Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Latte Macchiato
Berichten: 59
Lid geworden op: 15 oktober 2013

(Gedragen) sieraden retour

28 oktober 2014

Ik krijg met regelmaat sieraden retour die uit de verpakking zijn gehaald of waarvan het kaartje eraf is. Ik vermoed dat de sieraden naar een feestje worden gedragen omdat het ook erg vaak na het weekend gebeurd. Het is voor het passen van bepaalde sieraden (armbanden/kettingen) zeker niet nodig om het kaartje eraf te halen.
Oorbellen worden ook regelmatig uit de verpakking gehaald en gedragen/gepast, wat ik eigenlijk heel onhygienisch vind.
Wat kan ik hier aan doen?
 
monster_beetle
Berichten: 82
Lid geworden op: 23 september 2012

Re: (Gedragen) sieraden retour

28 oktober 2014

Duidelijke retourvoorwaarden maken waarin staat dat de labels eraan moeten blijven zitten en dat het retour anders niet kan worden geaccepteerd.
 
Droomjuweeltjes
Berichten: 530
Lid geworden op: 14 januari 2012
Contacteer:

Re: (Gedragen) sieraden retour

28 oktober 2014

Wat monster_beetle zegt en een flesje ontsmettingsvloeistof aanschaffen. Kun je bij twijfel de oorbellen even reinigen.
 
Latte Macchiato
Berichten: 59
Lid geworden op: 15 oktober 2013

Re: (Gedragen) sieraden retour

28 oktober 2014

Staat duidelijk in de voorwaarden, maar dat interesseert de klant kennelijk niet.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Gebruikersavatar
Het Varaantje
Berichten: 1656
Lid geworden op: 08 april 2010
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (Gedragen) sieraden retour

28 oktober 2014

Staat duidelijk in de voorwaarden, maar dat interesseert de klant kennelijk niet.
Uiteraard niet. Jij accepteerd het toch blijkbaar...?
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]
 
Gebruikersavatar
Het Varaantje
Berichten: 1656
Lid geworden op: 08 april 2010
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (Gedragen) sieraden retour

28 oktober 2014

Goeie koffiesmaak overigens :wink:
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]
 
Mick
Berichten: 849
Lid geworden op: 12 juli 2014

Re: (Gedragen) sieraden retour

29 oktober 2014

Ik vermoed dat de sieraden naar een feestje worden gedragen omdat het ook erg vaak na het weekend gebeurd.
Toevallig vroeg onze vertegenwoordiger vorige week of wij hier veel last van hadden! Eigenlijk krijgen wij zelden wat retour, het meeste wordt omgeruild voor een andere maat, met name ringen en armbanden!

Hebben jullie duidelijke productfoto's en voldoende informatie op de site staan? Dit kan een hoop retouren voorkomen!
 
Electronixs.nl
Berichten: 802
Lid geworden op: 06 augustus 2014
Locatie: Hillegom
Contacteer:

Re: (Gedragen) sieraden retour

29 oktober 2014

Het bovenstaande is erg belangrijk. Als ik van een bepaald product veel retouren krijgt dan pas ik de informatie aan. Ook vraag ik altijd naar een reden ook al zijn ze die niet verplicht om te geven.
Barcode scanner - IR Thermometer - 12V Voedingen http://www.electronixs.nl
 
Latte Macchiato
Berichten: 59
Lid geworden op: 15 oktober 2013

Re: (Gedragen) sieraden retour

29 oktober 2014

Staat duidelijk in de voorwaarden, maar dat interesseert de klant kennelijk niet.
Uiteraard niet. Jij accepteerd het toch blijkbaar...?
Ja, maar wel ook de klant tevreden houden (tot op zekere hoogte).
 
Latte Macchiato
Berichten: 59
Lid geworden op: 15 oktober 2013

Re: (Gedragen) sieraden retour

29 oktober 2014

Ik vermoed dat de sieraden naar een feestje worden gedragen omdat het ook erg vaak na het weekend gebeurd.
Toevallig vroeg onze vertegenwoordiger vorige week of wij hier veel last van hadden! Eigenlijk krijgen wij zelden wat retour, het meeste wordt omgeruild voor een andere maat, met name ringen en armbanden!

Hebben jullie duidelijke productfoto's en voldoende informatie op de site staan? Dit kan een hoop retouren voorkomen!
We hebben duidelijke foto's. De afmetingen staan erbij en ook wel dat een model het artikel in heeft. Het gaat bij ons heel veel om oorbellen die retour komen. Kettingen ook wel, staat ook de lengte bij + vaak een foto van een model die het om heeft.
 
BertB
Berichten: 1029
Lid geworden op: 09 maart 2012
Locatie: Callantsoog
Contacteer:

Re: (Gedragen) sieraden retour

29 oktober 2014

Verpakking verzegelen met b.v. een hologramstickertje en duidelijk in de voorwaarden vermelden dat artikelen om hygiënische redenen verzegeld zijn en dat verbroken zegels niet retour worden genomen. Volgens mij mag dat en klanten zullen dat ook best begrijpen.
Ik ben geen oorbellenexpert bij uitstek, maar volgens mij accepteren stenen oorbellenwinkels ook geen oorbellen retour, afgezien van defecten e.d.
 
Latte Macchiato
Berichten: 59
Lid geworden op: 15 oktober 2013

Re: (Gedragen) sieraden retour

30 oktober 2014

Gisteren gelijk stickers besteld. Hoop dat het helpt.
 
Romano
Berichten: 266
Lid geworden op: 13 juni 2014
Contacteer:

Re: (Gedragen) sieraden retour

30 oktober 2014

Gisteren gelijk stickers besteld. Hoop dat het helpt.
Het laatste wat rest, is dat je de consument voorafgaand even inlicht met een tekstje als "Verzegeling verbroken? Geen retourzending meer mogelijk." of iets dergelijks. Dan kan de consument het niet schuiven op "ik wist het niet".
Geurcomponist in hart en ziel... Maar voor kant-en-klare producten met heerlijke geuren, kun je deze direct aankopen in mijn webwinkel.
 
Gebruikersavatar
Captain Pervert
Berichten: 237
Lid geworden op: 31 januari 2012

Re: (Gedragen) sieraden retour

31 oktober 2014

Ik vraag ook altijd naar een reden van een retour. Ik heb er lak aan dat mensen dat niet hoeven geven. Ik mag het wel vragen, dan kunnen ze alsnog zeggen dat ze het niet willen zeggen :)

3 van de 4 keer kun je daarmee een retour ombuigen in een omruiling. Mensen kopen, so to speak, een hark om te scheppen en dat bevalt dan niet - dan leg ik uit dat je daar beter een schep voor kunt nemen. En dan ruil ik de hark om voor de schep.

Sowieso zie ik vaak dat mensen iets retourneren terwijl ze eigenlijk nog steeds iets willen - waarom vragen ze daar dan niet naar?

Als ik een broek koop, en die is te groot of te klein, dan is het toch logisch dat ik hem wil ruilen voor een andere maat? Ik wilde toch een broek? Niet alleen passen en terugbrengen?
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: (Gedragen) sieraden retour

31 oktober 2014

Sowieso zie ik vaak dat mensen iets retourneren terwijl ze eigenlijk nog steeds iets willen - waarom vragen ze daar dan niet naar?
Dan moet je, denk ik, eens naar je service en support kijken. Bij ons is het bijvoorbeeld héél gericht altijd "Ruilen of retourneren" in één adem, exact om de reden die je zelf noemt: 3 van de 4 wil liever ruilen dan de koop ontbinden.
 
soesha
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 februari 2015

Re: (Gedragen) sieraden retour

27 februari 2015

Hallo,

Ik ben nieuw hier, geen idee of ik dit hier zomaar mag vragen maar ik ben toevallig zelf op zoek naar zulke zegel stickers en ik kan nergens iets vinden wat klein genoeg is of zeker genoeg is voor idd oorbellen en piercingsieraden te verzegelen. Weet iemand misschien een goed adres? Alvast hartelijk dank.
 
BertB
Berichten: 1029
Lid geworden op: 09 maart 2012
Locatie: Callantsoog
Contacteer:

Re: (Gedragen) sieraden retour

27 februari 2015

Ik kocht kleine hologramstickertjes bij http://www.etikettenworld.eu. Ze stuurden mij eerste een proefzending en geven ook telefonisch advies over het soort stickers die je het best in jouw geval kunt toepassen. Succes!
 
Dlooije
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 oktober 2020
Locatie: Westland
Contacteer:

Re: (Gedragen) sieraden retour

27 oktober 2020

Heb je hier inmiddels een goede oplossing voor kunnen vinden? Ik vind het ook een lastig onderwerp
Altijd op zoek naar inspiratie voor mijn sieraden webshop > www.artbydaan.nl
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht