Je hebt gelijk het is inderdaad erg warrig, kreeg het even op geen andere manier op het digitale papier.Je verhaal leest nogal warrig maar van wat ik begrijp claimt de klant 2x een kapot artikel. De 2e keer stuurde je hem een retour label toe waarna je niks retour ontvangen hebt?
In dat geval gewoon terugmailen dat het product retour mag komen. Bij de retour nakijken wat er nu precies kapot is en nav kijken of de klant verwijtwaar gehandeld heeft. Zo niet geld terug.
De klant maakt het je nu lastig maar prik daar even doorheen. Betaal in ieder geval niks terug voordat je het product retour ontvangen hebt.
Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.
Een jurist is geen beschermde titel, dus iedereen die een wetboek in de kast heeft staan of heeft gezien mag zich jurist noemen.Ohw nog even als aanvulling. Het helpt soms ook ze er op te wijzen dat het strafbaar is om je voor te doen als jurist / advocaat, als je dat niet bent.
Een jurist is geen beschermde titel, dus iedereen die een wetboek in de kast heeft staan of heeft gezien mag zich jurist noemen.Ohw nog even als aanvulling. Het helpt soms ook ze er op te wijzen dat het strafbaar is om je voor te doen als jurist / advocaat, als je dat niet bent.
slechte advocaat als je niet reageerd en het komt wel tot een zaak en het blijkt ergens in het midden te zitten dan heb jij toch niet gereageerd op klachten van een klant. Je moet altijd reageren.Ik heb een paar keer een advocaat nodig gehad en die zei altijd "zolang wij gelijk hebben reageren we nergens op"
Oftewel laat de tegenpartij maar komen met feiten, en in jou geval het product retour sturen.
Keurmerk zal ook zeggen dat de klant eerst zijn product retour moet sturen. Wellicht zelfs dat de klant helemaal geen recht heeft aangezien hij verzuimd het op tijdig terug te sturen. Het feit dat het kapot aankomt betekend niet dat de klant maanden mag doen over het terugsturen. Op een gegeven moment accepteer je de tekortkoming.Top dank voor al deze reacties,
Alleen heeft deze jurist zich nu gewend tot het keurmerk waar we zijn aangesloten, benieuwd hoe zich dit verder ontwikkeld.
Dat is goed nieuws! In dat geval zal het dus wel netjes opgelost kunnen worden!Alleen heeft deze jurist zich nu gewend tot het keurmerk waar we zijn aangesloten, benieuwd hoe zich dit verder ontwikkeld.
Het was toch een garantiegeval? Dan heeft de klant recht op reparatie of vervanging, maar niet op restitutie van het volledige aankoopbedrag. Dus: repareren en retour naar de klant.- Geef ik de klant gewoon zijn geld terug en is het case closed, bin it, en verder met the business as usual , schrijf het product af en basta.
- Geef ik de klant geen gelijk en het gezeik gaat nog verder (we zijn tenslotte toch al maanden bezig).
Tsja, dat was ook mijn beeld, de klant heeft aangegeven het product niet meer nodig te hebben en wil dus geld terug, tot mijn verbazing gaat de keurmerk club daarin mee.Het was toch een garantiegeval? Dan heeft de klant recht op reparatie of vervanging, maar niet op restitutie van het volledige aankoopbedrag. Dus: repareren en retour naar de klant.- Geef ik de klant gewoon zijn geld terug en is het case closed, bin it, en verder met the business as usual , schrijf het product af en basta.
- Geef ik de klant geen gelijk en het gezeik gaat nog verder (we zijn tenslotte toch al maanden bezig).