Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.
zo doe ik het ook.Ik zou zeggen gewoon de bestelling apart houden. De klant komt vanzelf wel eens vragen wanneer het geld wordt teruggestort dan kan je het alsnog matchen.
Apart dat mensen spullen retour sturen zonder hun gegevens bij te sluiten....
Ja alleen ik kan de bestelling of liever gezegd het product gewoon niet apart houden als het terug is gekomen. Ik zit in de mode, dus als er een winterjas van €100,- teruggestuurd wordt zonder iets (ja echt is al een keer gebeurt) kan ik die jas niet maanden apart houden om op een gegeven moment midden in de zomer nog met één winterjas te zitten die dan de voorraad in gaat.Ik zou zeggen gewoon de bestelling apart houden. De klant komt vanzelf wel eens vragen wanneer het geld wordt teruggestort dan kan je het alsnog matchen.
Apart dat mensen spullen retour sturen zonder hun gegevens bij te sluiten....
Kopie bestelbon moet er toch bij en dan ook nog het formulier. Volgens mij zie ik veel dubbele handelingen. De grens moet zo laag mogelijk blijven. Als de klant het product niet wil zal zijn motivatie zeer laag liggen. Het is makkelijker voor de klant doos dichtplakken en terug sturen zonder formulier of dit nu online is of op papier.@Electronixs.nl waar lees je in vredesnaam dat mijn klanten het formulier moeten uitprinten? Deze wordt online ingevuld en wordt doorgestuurd naar mijn mail. Enigste wat ze dan hoeven te doen is doos dicht te plakken met pakbon erin en retour sturen.
Bij een bepaalde collectie in ons assortiment doen wij dat ook, gewoon een stickertje met een productnummer met daarin het bestelnummer + verzenddatum. dus stel dat product nummer AA-12345<maat> is, de bestelling #1000114 en de datum 2 december dan is de code op het etiket: 1202#AA-12345<maat>#114-14, deze sticker gaat op het label van het product, en dit label zetten we vervolgens met een ridderspoor vast aan het kleding etiketje. (dus op een andere plek)Wat je soms ziet (o.a. Alternate doet het) is dat er een extra stickertje met daarop een barcode of nummer op de doos en/of het product wordt geplakt. Dan weet je zeker om welk product het gaat en wie hem heeft gekocht. Al snap ik dat zoiets met elektronica op de achterkant wat makkelijker is dan bijvoorbeeld met kleding.