Als iemand een product van €20,- besteld en jij €5,- verzendkosten in rekening brengt, heeft de klant bij het retourneren recht op het volledige aankoop bedrag van €25,- de kosten die de klant maakt voor het retourneren zijn voor eigen rekening (tenzij je dit anders hebt aangegeven in je algemene voorwaarden).Als je gebruik maakt van je recht op retour, heb je recht op teruggave van het totaal betaalde bedrag, inclusief de verzendkosten. De verzendkosten voor het terugsturen en het risico voor het terugsturen - bijvoorbeeld voor eventueel zoekraken - liggen bij jou.
Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.
NEE !!!Misschien is mijn probleem niet duidelijk ik zal het even veranderen.Het gaat erom dat de kleding die teruggestuurd werd gebruikt is voor de fotosessie. Dus ik zou de gedragen kleding moeten vergoeden(die ik niet meer kan verkopen ivm hygiene) en de verzendkosten vanuit belgie.
Das mooi dan leuke kleding balletpakje haarbandjes luierbroekjes bestellen mooie fotosessie laten maken en nog eens gratis terugsturen. Deze grap zou mij dan 62 euro kosten.
Sorry, maar misschien de zoekfunctie gebruiken? Er is hier vaker over gesproken. Zou je de wet dat in is gegaan op juni 2014 kennen, dan weet je ook dat je niet alles hoeft te vergoeden i.v.m dat het gedragen is.
Even een stukje van de wet kopen op afstand (voor de consument)Als je gebruik maakt van je recht op retour, heb je recht op teruggave van het totaal betaalde bedrag, inclusief de verzendkosten. De verzendkosten voor het terugsturen en het risico voor het terugsturen - bijvoorbeeld voor eventueel zoekraken - liggen bij jou (de consument dus!).
Mick heeft gelijk, tenminste als jij dit ook op deze wijze in je (algemene) voorwaarden hebt vermeld. Als jij retourkosten standaard voor jouw rekening neemt en een probeertermijn hanteert dan zijn dit natuurlijk wel je risico's. Misschien toch nog een keer goed je algemene voorwaarden nalopen? Want bovenstaande situatie kun je dus (sinds juli) grotendeels uitsluiten zoals Zyra en Mick ook al vermelden!Even een stukje van de wet kopen op afstand (voor de consument)Als je gebruik maakt van je recht op retour, heb je recht op teruggave van het totaal betaalde bedrag, inclusief de verzendkosten. De verzendkosten voor het terugsturen en het risico voor het terugsturen - bijvoorbeeld voor eventueel zoekraken - liggen bij jou (de consument dus!).
Zo moeilijk is het niet met de nieuwe regels. Maar als je het afgelopen jaar de regels niet gewijzigd hebt in je Algemene Voorwaarden dan is het anders.
Dan nog is het simpel je hoeft dus niet alles te vergoeden. Daarnaast onverkoopbaar i.v.m hygiëne? Zeg dat even tegen alle kledingwinkels, met al dat passen etc.
Of tweedehands winkels.
Als er verder weinig mee is kun je het stomen en dan is het verkoopbaar. Wat moeten andere webshops of fysieke winkels dan wel niet? Die maken hetzelfde mee.
Zo moeilijk is het niet met de nieuwe regels. Maar als je het afgelopen jaar de regels niet gewijzigd hebt in je Algemene Voorwaarden dan is het anders.
Dan nog is het simpel je hoeft dus niet alles te vergoeden. Daarnaast onverkoopbaar i.v.m hygiëne? Zeg dat even tegen alle kledingwinkels, met al dat passen etc.
Of tweedehands winkels.
Als er verder weinig mee is kun je het stomen en dan is het verkoopbaar. Wat moeten andere webshops of fysieke winkels dan wel niet? Die maken hetzelfde mee.
Mijn regels zijn wel gewijzigd,
Ja idd onverkoopbaar door hygiene of koop jij een balletpakje luierbroekje etc waar een baby in blote billen ingezeten heeft gewoon door aan de volgende, Zo.n fotoshoot staat er niet 123 op en ik heb een webwinkel en ben geen verhuurbedrijf voor kleding voor fotosessies .
De klant heeft de kleding gekocht om fotoos mee te maken, en dan terug te sturen dit is gewoon misbruik.
k bye.Tjonge jonge wat een hartelijk welkom hier zeg. Ik dacht dat dit een forum was om vragen te stellen maar blijkbaar kan dat niet normaal hier . Weet je wat ik zoek het lekker zelf uit, bedankt voor diegene die het me uitgelegd hebben , jammer dat er een persoon bijzit die meent het hier voor het zeggen te hebben over geirriteerd gesproken bekijk even jou antwoorden die je mij gaf....muts
Misschien dat we je vraag dan verkeerd begrijpen, maar ik heb het idee dat die toch echt meermalen beantwoord is. Je wilde toch weten wat je rechten zijn?wat ik precies wil weten weet ik nu nog niet
Wat je zou kunnen doen is ergens een duidelijk label vastzetten met de melding (zit moet je ook in je algemene voorwaarden e.d. zetten!) dat als deze verwijderd is de kleding niet meer retour kan. Mensen kunnen zo passen en zo voldoe je aan de wet. Maar een fotoshoot met een duidelijk zichtbaar label wordt al lastig. Zo voorkom je dit probleem in de toekomst.Bedankt dit wou ik nou weten , nu is het me duidelijk.
Ik stelde deze vraag juist omdat ik geen ruzie met mn klanten wil maar ik wist niet wat mn rechten waren !!!
Ik las namelijk ergens anders dat ik verplicht was terug te nemen ook al was het gedragen.
dus 180 graden andersom!Wel is de opmerking geplaatst dat het uitproberen geen GEBRUIKEN is. Een jurk mag dus wel gerpobeerd worden maar niet eerste gedragen worden. Wel lastig aan te tonen overigens.
Misschien eens op je woorden letten, aangezien deze muts jou ook advies erover heeft gegeven.Tjonge jonge wat een hartelijk welkom hier zeg. Ik dacht dat dit een forum was om vragen te stellen maar blijkbaar kan dat niet normaal hier . Weet je wat ik zoek het lekker zelf uit, bedankt voor diegene die het me uitgelegd hebben , jammer dat er een persoon bijzit die meent het hier voor het zeggen te hebben over geirriteerd gesproken bekijk even jou antwoorden die je mij gaf....muts