Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Jasyl01
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 januari 2015

Pas op met Light in the box

17 januari 2015

Diverse artikelen besteld steeds tot rondom de 20 euro dan hoef je geen invoerrechten te betalen. Levering duurt zes tot 8 weken maar dat wist ik en dat is het probleem ook niet. De kwaliteit is niet zoals vermeld staat, kleding bv sweater is gewoon shirt, maatvoering klopt niet kan verschillen tussen de 1 en 4 cm wat aangegeven staat bij product heb zelfs een shirt dat 9 cm smaller is. Als je aangeeft dat de kleding te klein is mag je het niet retour sturen, nadat ik doorgaf dat de maat voering op de site niet klopt mag ik het wel retour sturen op eigen kosten. Geattendeerd op de wet kopen op afstand, (binnen 14 dagen kosteloos retour zonder opgaaf van reden) toen moest ik eerst maar eens bewijzen dat de kleding te klein is d.m.v. foto's met liniaal erbij, doorgegeven dat ik met dit apparaat niet kan uploaden, moest ik de kleding maar zelf aantrekken en daar een foto van maken??? Wees nog een maal op de wet op kopen op afstand kreeg toen een RMA met de vermelding erbij dat ik alleen de volledige kosten vergoed krijg als de kwaliteit niet goed is en de retour kosten zijn voor mij . Kortom ik ben weer bij het begin. Bovendien hebben ze nu de vraag op opgelost gezet en er is niks opgelost.
 
BertB
Berichten: 1029
Lid geworden op: 09 maart 2012
Locatie: Callantsoog
Contacteer:

Re: Pas op met Light in the box

17 januari 2015

Dit is geen consumentenforum en dit verhaal hoort hier dus niet thuis. Er is maar één remedie voor dit probleem: koop bij een NL webshop van goede naam en faam!
Bij een NL webshop hoef je óók geen invoerrechten te betalen! :wink:
 
Gebruikersavatar
Het Varaantje
Berichten: 1656
Lid geworden op: 08 april 2010
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Pas op met Light in the box

17 januari 2015

Dit 'probleem' is al 100 keren gepost op het internet (en is hier ook al diverse keren voorbijgekomen)

Zo werkt lightinthebox noueenmaal. Dat jij hier niet van op de hoogte bent ligt niet aan lightinthebox maar aan het feit dat sommige mensen spontaan een waas van hebberigheid voor hun ogen krijgen als ze denken iets heel goedkoop te krijgen. Het staat duidelijk en ondubbelzinnig in hun voorwaarden dus je kan alleen jezelf verwijten. Zie het als leergeld en bestel voortaan bij eerlijke Nederlandse webwinkels voor een normale prijs.
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]
 
Electronixs.nl
Berichten: 802
Lid geworden op: 06 augustus 2014
Locatie: Hillegom
Contacteer:

Re: Pas op met Light in the box

18 januari 2015

Bij een webshop buiten de EU is er geen bedenktijd van 14 dagen, laat staan de kosten van het retour sturen.

Kleding is toch al zo goedkoop in NL waarom van zover weg halen met Chinese maten.
Barcode scanner - IR Thermometer - 12V Voedingen http://www.electronixs.nl
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Wouter Hol
Moderators
Berichten: 3081
Lid geworden op: 02 september 2010
Contacteer:

Re: Pas op met Light in the box

18 januari 2015

Voor dit soort euveltjes is dit forum niet bedoelt. Gewoon weer lekker in NL bestellen of genoegen nemen met probleempjes zoals je ze nu ervaart. Dit topic gaat dicht.