Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Cathelijne
Berichten: 110
Lid geworden op: 11 november 2013

webwinkel sluiten

23 februari 2015

Hallo iedereen!

Helaas ga ik mijn webshop sluiten.

Nu is mijn vraag. Hoe kan ik dat het beste doen? Ik snap contracten opzeggen, kvk uitschrijven e.d. maar ga ik 'stilletjes' of kan ik beter alle klanten laten weten dat ik ermee stop, via de website, nieuwsbrief? En hoe zit het met garantie. De afgelopen dagen hebben klanten natuurlijk spullen gekocht, en ik zou het rot vinden als er iets mee is over een maand en ze zien dan dat de website er niet meer is.

Groetjes Cathelijne
 
stephan93
Berichten: 123
Lid geworden op: 17 september 2014
Locatie: klaaswaal
Contacteer:

Re: webwinkel sluiten

23 februari 2015

Hallo iedereen!

Helaas ga ik mijn webshop sluiten.

Nu is mijn vraag. Hoe kan ik dat het beste doen? Ik snap contracten opzeggen, kvk uitschrijven e.d. maar ga ik 'stilletjes' of kan ik beter alle klanten laten weten dat ik ermee stop, via de website, nieuwsbrief? En hoe zit het met garantie. De afgelopen dagen hebben klanten natuurlijk spullen gekocht, en ik zou het rot vinden als er iets mee is over een maand en ze zien dan dat de website er niet meer is.

Groetjes Cathelijne
Je kan ook kijken of iemand je website wil over kopen dan heb je dit meteen opgelost :)
Anders zou ik de mensen die net gekocht hebben en nog garantie hebben een berichtje sturen. Dat is wel netjes. Je zou ook alle producten van je site af kunnen halen en er een 1 pager van maken met informatie met wat ze moeten doen als ze nog garantie hebben of iets dergelijks.
 
Cathelijne
Berichten: 110
Lid geworden op: 11 november 2013

Re: webwinkel sluiten

24 februari 2015

Dankjewel voor je antwoord!

Ik ga offline nog wel door met de verkoop alleen de webshop gaat sluiten. Dus verkoop is dan niet handig

Ik ga eens kijken of ik ergens goedkoop een webpagina kan maken dezelfde domeinnaam.
 
bertje
Berichten: 217
Lid geworden op: 06 februari 2015

Re: webwinkel sluiten

24 februari 2015

Dankjewel voor je antwoord!
Ik ga offline nog wel door met de verkoop alleen de webshop gaat sluiten. Dus verkoop is dan niet handig
Ik ga eens kijken of ik ergens goedkoop een webpagina kan maken dezelfde domeinnaam.
Ik snap niet helemaal wat je van plan bent.

Het lijkt me sowieso wel zo netjes en eerlijk om je online klanten te informeren indien online bestellen niet meer mogelijk is. Een nieuwsbrief lijkt mij hier uiterst geschikt voor (het was een mooie tijd, bedankt, nu offline).

En maak een melding op je website dat men nu alleen offline kan shoppen (omgekeerde trend anno 2015? van online naar fysiek?)

Ben wel nieuwsgierig, waarom stop je met online?

En een webpagina met dezelfde domeinnaam....? Je hebt al een domeinnaam, en je hebt al een website. Die zijn gekoppeld. En die moet je dus aanpassen.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
PaulG
Berichten: 1676
Lid geworden op: 31 maart 2011

Re: webwinkel sluiten

24 februari 2015

Je hebt al een domeinnaam, en je hebt al een website. Die zijn gekoppeld. En die moet je dus aanpassen.
Even doordenken. Als iemand een abonnement heeft voor webwinkelsoftware blijf je zo'n duur abonnement niet houden om een enkele pagina te laten zien. :roll:
 
Cathelijne
Berichten: 110
Lid geworden op: 11 november 2013

Re: webwinkel sluiten

24 februari 2015

PaulG dat klopt inderdaad ik betaal nu 28 euro per maand bij biedmeer.

Ik stop vanwege verschillende redenen die bij elkaar opgeteld leiden tot mijn besluit. De 2 belangrijkse zijn dat ik ook een gewone baan heb van 35 uur in de week en het heel veel energie van me vraagt om alles draaiende te houden. Daarnaast ligt mijn passie bij de detailhandel. Ik mis de gewone verkoopgesprekken bij de online verkoop.

In de zomer sta ik vaak op braderieen en jaarmarkten dat wil ik gewoon blijven doen.

Ik ga in ieder geval alle klanten en leveranciers op de hoogte stellen en kijken of ik op dezelfde domeinnaam een pagina kan maken.
 
stephan93
Berichten: 123
Lid geworden op: 17 september 2014
Locatie: klaaswaal
Contacteer:

Re: webwinkel sluiten

24 februari 2015

PaulG dat klopt inderdaad ik betaal nu 28 euro per maand bij biedmeer.

Ik stop vanwege verschillende redenen die bij elkaar opgeteld leiden tot mijn besluit. De 2 belangrijkse zijn dat ik ook een gewone baan heb van 35 uur in de week en het heel veel energie van me vraagt om alles draaiende te houden. Daarnaast ligt mijn passie bij de detailhandel. Ik mis de gewone verkoopgesprekken bij de online verkoop.

In de zomer sta ik vaak op braderieen en jaarmarkten dat wil ik gewoon blijven doen.

Ik ga in ieder geval alle klanten en leveranciers op de hoogte stellen en kijken of ik op dezelfde domeinnaam een pagina kan maken.
In dat geval zou je je site moeten verhuizen naar een goedkopere host. Aangezien je dit waarschijnlijk maar tijdelijk wilt doen zou ik dan voor een goedkope host kiezen. Wat je dan ook nog zou kunnen doen is wel een website houden met informatie erop zodat je toch nog wel online gevonden kan worden.
Je zou je site bij ons kunnen plaatsen voor €5,- per maand.
 
Cathelijne
Berichten: 110
Lid geworden op: 11 november 2013

Re: webwinkel sluiten

24 februari 2015

Ja ik ben aan het denken om daar ook de data en locaties van de markten op te plaatsen met foto's van de producten.

Ik ga komende tijd eens rustig kijken waar ik dat ga doen. Wat is jullie website?
 
PaulG
Berichten: 1676
Lid geworden op: 31 maart 2011

Re: webwinkel sluiten

24 februari 2015

Je zou je site bij ons kunnen plaatsen voor €5,- per maand.
Ze wil gaan voor een goedkope host. Zeg je zelf ook. Het kan dan goedkoper dan 5 euro per maand.
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht