Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Party Pakjes
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 februari 2015

Aansprakelijk voor verkleuren van andere kleding?

25 februari 2015

Een klant heeft een kostuum (carnaval) gekocht en het na gebruik gewassen. Ondanks dat er in het label staat dat je het op 30 graden kunt wassen zijn er kleuren doorgelopen. Ik heb voorgesteld om een nieuw jurkje te sturen of het retour te betalen. Maar nu geeft de klant aan dat er ook andere kleding verkleurd is en wil hier een vergoeding voor onder het kopje garantie.

Hoe zou ik dit op kunnen lossen? En zijn wij hier voor aansprakelijk? Het lijkt me eigenlijk niet maar ik verbaas we wel eens vaker. Ik wil problemen altijd oplossen naar tevredenheid van de klant maar soms gaat het wat te ver.
 
bertje
Berichten: 217
Lid geworden op: 06 februari 2015

Re: Aansprakelijk voor verkleuren van andere kleding?

25 februari 2015

lastig issue zeg; en interessante vraag.

Denk niet dat je perse aansprakelijk bent omdat klanten het anders wel heel gek kunnen maken (ja jouw pakje heeft afgegeven op mijn bank van €10.000,-).
Heb je in je voorwaarden iets staan over was voorschriften of verantwoordelijkheid bij dergelijke zaken?

Ben je (hiervoor) verzekerd?
 
Gebruikersavatar
ArtiDecor
Berichten: 29
Lid geworden op: 16 november 2011
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Re: Aansprakelijk voor verkleuren van andere kleding?

25 februari 2015

Maar ja wat is er verkleurd de witte t-shirts en onderbroeken.
Als ik de was thuis zou doen heb ik ook problemen, want dan blijft de kleur ook niet goed.
Blijkt dat je wasgoed moet selecteren op kleur!!!, weet ik veel.
Laten ze maar bewijzen dat het zo is. Of is het per ongeluk 60 graden geweest :roll: .

En doe zelf een test met het kledingstuk op 30 graden. Dan weet je 1 ding alvast geeft af of niet.
ArtiDecor voor elk interieur.
Ambacht met stijl.

http://www.artidecor.com
 
Gebruikersavatar
Dennis1
Berichten: 495
Lid geworden op: 26 september 2011
Locatie: Rosmalen
Contacteer:

Re: Aansprakelijk voor verkleuren van andere kleding?

25 februari 2015

Volgens mij is er toch zo'n standaard regeltje in de meeste algemene voorwaarden waarin staat dat de geleden schade nooit hoger kan zijn dan de kosten van het product?

Tenminste... wij hebben dat er wel in staan.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
serviesonline
Berichten: 429
Lid geworden op: 27 februari 2011

Re: Aansprakelijk voor verkleuren van andere kleding?

25 februari 2015

Volgens mij is er toch zo'n standaard regeltje in de meeste algemene voorwaarden waarin staat dat de geleden schade nooit hoger kan zijn dan de kosten van het product?

Tenminste... wij hebben dat er wel in staan.
Hmm, interessant.
Hiermee sluit de de retourkosten van de klant uit.
 
Gebruikersavatar
Dennis1
Berichten: 495
Lid geworden op: 26 september 2011
Locatie: Rosmalen
Contacteer:

Re: Aansprakelijk voor verkleuren van andere kleding?

25 februari 2015

We hebben het over schade-gevallen natuurlijk.
 
serviesonline
Berichten: 429
Lid geworden op: 27 februari 2011

Re: Aansprakelijk voor verkleuren van andere kleding?

25 februari 2015

ik ook.
Tenminste bij schade vergoed ik de retourkosten.
 
Droomjuweeltjes
Berichten: 530
Lid geworden op: 14 januari 2012
Contacteer:

Re: Aansprakelijk voor verkleuren van andere kleding?

25 februari 2015

Tja, de Hema onderbroeken van mijn dochtertje hebben ook afgegeven op de rest van de was. Eigen schuld denk ik dan. Ook al had ik de ervaring dat Hema ondergoed nooit afgaf, ik had natuurlijk niet dat fluorescerend roze bij de witte was moeten gooien.

Dus dat doorlopen in andere was lijkt me een stukje eigen verantwoordelijkheid. In elke gebruiksaanwijzing voor welke wasmachine dan ook staat dat je wasgoed op kleur moet sorteren.
 
PaulG
Berichten: 1676
Lid geworden op: 31 maart 2011

Re: Aansprakelijk voor verkleuren van andere kleding?

25 februari 2015

dat je wasgoed op kleur moet sorteren
Dit lijkt me ook heel logisch. Als zulke schade betaald zou moeten worden dan koopt iedereen toch een rood hemdje als de witte was aan vernieuwing toe is. :roll: Na iedere carnaval weer nieuwe (bijna) gratis kleding.
 
Droomjuweeltjes
Berichten: 530
Lid geworden op: 14 januari 2012
Contacteer:

Re: Aansprakelijk voor verkleuren van andere kleding?

25 februari 2015

Precies! Dan is het eind zoek.

Die carnavalskleding is meestal zo'n dunnig stofje en dan in de gekste kleuren. Een beetje normaal denkend mens wast dat even apart.
 
Romano
Berichten: 266
Lid geworden op: 13 juni 2014
Contacteer:

Re: Aansprakelijk voor verkleuren van andere kleding?

25 februari 2015

Precies! Dan is het eind zoek.

Die carnavalskleding is meestal zo'n dunnig stofje en dan in de gekste kleuren. Een beetje normaal denkend mens wast dat even apart.
Kunnen mensen nog normaal nadenken naar al die liters bier? :shock:
Geurcomponist in hart en ziel... Maar voor kant-en-klare producten met heerlijke geuren, kun je deze direct aankopen in mijn webwinkel.
 
Zyra
Berichten: 1919
Lid geworden op: 12 april 2013

Re: Aansprakelijk voor verkleuren van andere kleding?

25 februari 2015

Mensen proberen altijd overal wat uit te slaan, net als bedrijven (bij de 1e herinnering op achteraf betalen direct €10,- gooien bijv).

Maargoed, de klant moet toch beter weten. Moeten we straks echt de Amerikaanse kant op dat je overal en nergens waslijsten met informatie heb moeten staan om jezelf in te dekken?
 
Gebruikersavatar
ikwilzitzakken
Berichten: 145
Lid geworden op: 01 februari 2014
Contacteer:

Re: Aansprakelijk voor verkleuren van andere kleding?

28 maart 2015

Ik weet niet hoe dat juridisch zit, maar mocht het inderdaad afgeven op andere (gekleurde) wasgoed, vind ik het een zeer terechte klacht. Als er op het etiket staat dat het wasbaar is op 30 graden, ga je daar ook van uit. Ik was echt niet elk dingetje wat nieuw is apart, heb ook verder nooit problemen.

Ik zou vragen om een foto van de "verpeste" wasgoed, als dit inderdaad verpest is, vermoed ik dat je hierbij wel aansprakelijk bent. Al zou ik zeker het pakje in kwestie zelf wassen om te controleren of dit echt zo is, het kan natuurlijk ook veel heter gewassen zijn.

Lastig, succes!
 
ErwindeB
Berichten: 169
Lid geworden op: 10 maart 2012
Contacteer:

Re: Aansprakelijk voor verkleuren van andere kleding?

28 maart 2015

Hoe gaat deze klant aantonen dat ze ook echt gewassen heeft volgens de gestelde voorschriften? Dit wordt gewoon een welles niets spelletje.

Maar allicht zoals eerder voorgesteld of het zelf ook eens te testen. Aan de hand daarvan kan je lijkt mij zelf wel een aardige conclusie trekken.
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht