Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
web_starter
Berichten: 193
Lid geworden op: 02 november 2010

Maat product annuleren

14 maart 2015

Beste mede webwinkel eigenaren.

Een klant heeft bij ons een product besteld maar wou hier een aanpassing in hebben
Wij hadden een dag van levering afgesproken en nadat wij de 50% aanbetaling hadden ontvangen hebben wij het product gemaakt, rekening houdend met de (op maat) wensen van de klant.

Ik heb hier kosten gemaakt om benodigde materialen zo snel mogelijk hier te laten komen om te kunnen voldoen aan de leverdatum.
Helaas is het niet gelukt voor de genoemde leverdatum en in overleg met de klant hebben we toen een nieuwe datum (week later) gepland. Klant had er begrip voor en was ook geen probleem.

Nu 4 dagen voor de nieuw geplande leverdatum krijg ik een e-mail van de klant dat de bestelling geannuleerd kan worden en dat wij de 50% moeten terugstorten.
Reden: een familielid heeft hetzelfde product al elders besteld als verrassing.

Hoeveel van het totaalbedrag (wat overigens rond de 100 euro ligt) kunnen wij in rekening brengen bij de klant?
Wij hebben nu een op maat gemaakt product staan waar wij vast wel eens een koper voor vindt, maar waarschijnlijk niet snel, het product neemt nu ruimte in, wij hebben extra kosten gemaakt om het materiaal hier zo snel mogelijk te krijgen en wij hebben de bezorging ingepland en daarbij andere opdrachten in die periode afgewezen omdat we één regio tegelijk kunnen doen.

Onze algemene voorwaarden zijn van Stichting Webshop Keurmerk.
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Maat product annuleren

14 maart 2015

Om wat voor product gaat het en wat is het maatwerk dat je daaraan hebt verricht?
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht