Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.
Dat was één van de onderdelen waarop we vast liepen. Mensen betichten van bedrog is nogal wat, dat gaat niet zomaar. Wrang is zelfs dat je persoonsgegevens in dit geval niet mag opslaan omdat ze daartoe niet werden verstrekt.Of iedere aangesloten webwinkelier zou met een opt-in expliciete toestemming moeten vragen: vindt u het goed dat wij uw persoonsgegevens bij malversaties toevoegen aan een register van dubieuze webwinkelklanten?Ik heb er al meerdere forums over gelezen. Het is niet toegestaan zomaar klant gegevens op te slaan voor deze doeleinden. Je trekt dus aan het kortste eind. Ik het het zelf gelukkig nog nooit meegemaakt.
Een aantal van deze knelpunten zijn eenvoudig op te lossen door bijvoorbeeld meerdere gradaties toe te passen. Een klant met 1 streepje achter z'n naam kan inderdaad een pechvogel zijn, bij 3-5 gevallen wordt het dubieus en bij meer dan 5 streepjes kan toeval uitgesloten worden.We twijfelden daarnaast of het register wel helemaal objectief te maken is. We kenden namelijk allemaal ook allemaal wel gevallen waarin een verloren gewaande envelop of doos alsnog boven water kwam: die zat dan tussen de post van een huisgenoot, lag op het bureau van een collega die twee weken met vakantie is, belandde bij PostNL op de verkeerde sorteerroute naar een andere uithoek van het land, enzovoort.
Daarnaast was het onderhoud een drempel. Uit angst of in woede een klacht over een klant inschieten in het register is zó gedaan, maar dan verder administreren hoe de klacht is opgelost, is soms te veel gevraagd. Dan staat iemand misschien wekenlang ten onrechte te boek als oplichter, doordat de webwinkelier daar steken laat vallen. Ook dat vonden wij onacceptabel.
Het idee vind ik dus al met al helemaal niet slecht, vooral als je het breder trekt dan alleen verloren enveloppen. Nu alleen de uitvoering nog...
Persoonlijk denk ik dat het beter is om ook de goede afgeleverde zendingen ook te melden. Zodat er een percentage ontstaat van een betrouwbare of onbetrouwbare klant.Een aantal van deze knelpunten zijn eenvoudig op te lossen door bijvoorbeeld meerdere gradaties toe te passen. Een klant met 1 streepje achter z'n naam kan inderdaad een pechvogel zijn, bij 3-5 gevallen wordt het dubieus en bij meer dan 5 streepjes kan toeval uitgesloten worden.
Ik denk dat als je alle bestellingen bij zou houden, dit meer tijd (geld) kost dan je huidige vermissingen.Persoonlijk denk ik dat het beter is om ook de goede afgeleverde zendingen ook te melden. Zodat er een percentage ontstaat van een betrouwbare of onbetrouwbare klant.
Een klant die 3 pakketjes besteld en alle 3 komen ze niet aan vind ik anders dan een klant die 100 pakketten besteld waar er 3 niet van aankomen.