Klant blijft bestellen en opgeopend terug sturen, wat kan ik

1
Ik heb een klant die in 3 weken al zeven keer een bestelling geplaats heeft ook onder andere naam maar maar zelfde e-mailadres.
De bestellingen komen ongeopend steeds retour.
Ik heb geen voorraad dus die klant bestelt steeds wat ik ook moet bestellen en wat dan wel in de voorraad blijft liggen.
Wat kan ik hier aan doen?

Re: Klant blijft bestellen en opgeopend terug sturen, wat ka

3
Doggy18 schreef:Ik heb een klant die in 3 weken al zeven keer een bestelling geplaats heeft ook onder andere naam maar maar zelfde e-mailadres.
Daar sta je juridisch in elk geval sterk: dat is valsheid in geschrifte (bij verzonnen namen) of identiteitsdiefstal (bij van derden geleende namen). Je kunt het meeste van wat dit personage doet, zegt of schrijft genoeglijk naast je neerleggen.
Doggy18 schreef:De bestellingen komen ongeopend steeds retour.
Ik heb geen voorraad dus die klant bestelt steeds wat ik ook moet bestellen en wat dan wel in de voorraad blijft liggen.
Zeven keer! Dan moet je jezelf de vraag stellen: wie heeft daar belang bij? Ik kan mij eigenlijk maar twee partijen voorstellen: een concurrent of de leverancier zelf.

Trek eens een vergelijking van IP-adressen? De meeste oplichters-in-de-dop zijn technisch niet zo handig namelijk. Waarschijnlijk kun je alles tot één adres herleiden.
StoreCore.io

Re: Klant blijft bestellen en opgeopend terug sturen, wat ka

4
Is het strafbaar als een concurrent of leverancier dit doet?
Zijn er zaken geweest waarbij hier iets (noemenswaardigs) is uitgekomen?

Maar je mag toch gewoon welke klant weigeren. Indien jij doorhebt dat dit dezelfde klant is heb jij het recht om deze te weigeren.

Ik zou het wel verder onderzoeken om te kijken hoe dit in elkaar steekt.
Heb je al eens geprobeerd degene op te bellen?
Maar misschien eerst juridisch nazoeken voordat je contact opneemt; ik ben nieuwsgierig na het verdere verloop.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Klant blijft bestellen en opgeopend terug sturen, wat ka

5
bertje schreef:Zijn er zaken geweest waarbij hier iets (noemenswaardigs) is uitgekomen?
Dat heb ik ooit gehad met iemand die onder curatele stond.
Hij noemde zich Maria terwijl hij Mario heet.
En veranderde voortdurend andere gegevens, behálve het bezorgadres.

Volgens zijn bewindvoerder is daar weinig of niets tegen te doen. De beste man is nu eenmaal knettergek en "dus" had je als webwinkelier maar in het curateleregister moeten kijken.

Re: Klant blijft bestellen en opgeopend terug sturen, wat ka

6
Heel erg bedankt allemaal voor de feedback, stond echt even tegen een muur.
Ik heb gemaild, bellen kan niet geen telefoon nr.
Ik ben aan het zoeken geweest maar, aan een ip adres heb ik niets ze kunnen heel makkelijk een nieuwe aanmaken.
Ik ga nu wachten tot de klant reageert en ga terug betaling zolang mogelijk uitstellen.
Als ze weer bestelt ga ik steeds maar zeggen dat het niet leverbaar is en kijken wat ze dan doet.
Ik houd jullie op de hoogte en thx again! :D

Re: Klant blijft bestellen en opgeopend terug sturen, wat ka

7
Doggy18 schreef:Heel erg bedankt allemaal voor de feedback, stond echt even tegen een muur.
Ik heb gemaild, bellen kan niet geen telefoon nr.
Ik ben aan het zoeken geweest maar, aan een ip adres heb ik niets ze kunnen heel makkelijk een nieuwe aanmaken.
Ik ga nu wachten tot de klant reageert en ga terug betaling zolang mogelijk uitstellen.
Als ze weer bestelt ga ik steeds maar zeggen dat het niet leverbaar is en kijken wat ze dan doet.
Ik houd jullie op de hoogte en thx again! :D
Hoe ben je tot deze gang van zaken gekomen?
Volgens mij worden hierboven een aantal andere opties voorgesteld.
----

Bij een IP adres gaat het erom of de 'klant' onzorgvuldig is geweest en meerdere keren van hetzelfde ip adres heeft besteld onder een andere naam. Zoja, dan heb jij weer een extra bewijs.

Ik zou niet perse gaan liegen tegen de klant, maar simpelweg de klant weigeren wegens je bevindingen. Dit moet je dan wel 100% zeker weten. Heb je dit nog juridisch nagekeken? staat hiet iets over in je algemene voorwaarden?

Re: Klant blijft bestellen en opgeopend terug sturen, wat ka

9
Ik kan een klant niet weigeren om een bestelling te plaatsen en te betalen, maar
ik wacht nu op een reactie waarom het retour komt en doe geen betaling naar haar/hem.
Als ze reageert zal ik haar/hem dan ook vertellen dat bij de volgende bestelling er geen retour kosten meer betaald zullen gaan worden aan haar/hem en dat ik aangifte heb gedaan ( weet nog niet waar):( van webwinkel oplichting.
Hoop haar/hem op deze manier af te schrikken. :twisted:

Re: Klant blijft bestellen en opgeopend terug sturen, wat ka

12
Hoi allemaal,
Ik ben er eindelijk achter gekomen wie nu die mensen zijn.
Het zou niet mogen dat ze daar zo lang mee door gaan maar het was een bedrijf dat marktonderzoek doet met webwinkels. Het zijn notabene een wethouder en zijn vrouw die dit bedrijf runnen als bijverdienste denk ik dan maar. pfff
We hebben geprobeerd ze te bellen om antwoord te krijgen op onze vragen maar we moeten nog steeds terug gebeld worden.
Had ik kunnen vragen of ze mij de onkosten ook kunnen vergoeden, maar helaas de enige die er mee inzit ben ik.
Maar geen bestellingen meer dus dit probleem opgelost. Ik hoop dat jullie er ook iets aan hebben.
Ik wil jullie allemaal hartelijk danken voor steun en feedback.
Groetjes

Re: Klant blijft bestellen en opgeopend terug sturen, wat ka

13
Doggy18 schreef: Had ik kunnen vragen of ze mij de onkosten ook kunnen vergoeden, maar helaas de enige die er mee inzit ben ik.
Of brutaal een factuur sturen met de gemaakte onkosten (tijd o.a.). En kan zijn dat ze die niet betalen natuurlijk (aannemelijk), maar je weet het niet. Als het een publiekelijk figuur is, zou je het heel zwart kunnen spelen met publiciteit (zou ik niet snel overwegen) in het kader van "wethouder jaagt ondernemers op kosten". Maar dat is zo even een spinsel wat ik zo tussendoor erbij had.
Geurcomponist in hart en ziel... Maar voor kant-en-klare producten met heerlijke geuren, kun je deze direct aankopen in mijn webwinkel.

Re: Klant blijft bestellen en opgeopend terug sturen, wat ka

16
Doggy,

Zo lang speel ik niet mee in webshop verhaal, maar heb vaak met wethouders te maken gehad.

Insteek voor wanneer je de publiciteit op zou zoeken:
"Mogen bedrijven in het kader van onderzoek regelingen misbruiken waarbij ze ondernemers ongevraagd en bewust benadelen? -wat kan je als ondernemer daar tegen doen, al helemaal wanneer je ziet dat het een bijklussende wethouder is?! Dan durf je toch helemaal niks te doen? Zoals in jouw geval was het meneer xyz uit lutjebroek die voor een extra zakcentje zijn eigen ondernemers benadeeld!"

Of ook een leuke: richt je tot jouw wethouder hierover, die ondernemers in zijn of haar portefeuille heeft zitten ;) mag je gewoon opbellen..

Re: Klant blijft bestellen en opgeopend terug sturen, wat ka

17
Een wethouder die een tevredenheidsonderzoek doet naar internet bestellingen en vervolgens alle pakketjes dus ongeopend retourneert?

Onderzoekt hij de tevredenheid en verzend snelheid van postNL ? Hoe kun je nu zonder het pakket van binnen te bekijken een oordeel geven over de tevredenheid.

Van een wethouder mag je verwachten dat hij de wet kent en dat hij weet dat identiteitsfraude strafbaar is. Nog een puntje, je levert dus niet aan een consument maar aan een bedrijf, daarvoor kunnen andere regels gelden. Duik daar ook nog even in.

Re: Klant blijft bestellen en opgeopend terug sturen, wat ka

20
Doggy schrijft (in een pb terug, ipv in dit forum ;))
Beste allemaal,
Dat Captain Pervert zo op mijn bericht reageert is niet erg aardig, omdat ik nog steeds in verwikkeling van dit probleem ben.
Het schijnt te gaan om een onderzoeksburo ( naam ga ik niet noemen ) die volgens hem door de consumentengids is ingeschakeld en ik heb aan hem moeten uit leggen waarom de eerste 5 bestelling op tijd verzonden zijn en terug betaalt maar waarom de laatste 2 hij langer op zijn geld heeft moeten wachten..... ja duh ik dacht dat ik werd opgelicht ofzo, dus op een reactie van beide klanten gewacht maar nooit antwoord gekregen, en toen kwam bericht wat ik net noemde.
Netjes die meneer uitgelegd waarom en waarvoor maar weer geen reactie.
Ik moest snel reageren en alles uitleggen of zou een slechte beoordeling krijgen in de consumentengids maar meneer kan niet even de tijd nemen om een mailtje terug te sturen, dus misschien sta ik er wel in :twisted:
Heb ik nu genoeg laten weten Captain Pervert :shock:
Ik zou als ik jou was dit eens verifiëren bij de consumentenbond. Ik vind het een heel raar verhaal. Dat bureau verdient het ook gewoon om bekendgemaakt te worden, de prutsers.

Re: Klant blijft bestellen en opgeopend terug sturen, wat ka

21
Bovendien worden mystery shoppers altijd betaalt... (Ik werk zelf regelmatig als mystery shopper) en kan me niet voorstellen dat iemand het voor de lol dan doet en daar kosten voor maakt. Bovendien is er altijd een case voorafgaand bij een bedrijf voor de mystery shopper, waarop beoordeeld gaat worden. Dus de TS kan altijd vragen om de case titel en kopie van de case om "bewijs" te vragen. Daarnaast zou ik net als captain bij de consumentengids of -bond verifiëren of die opdracht ook gegeven is. Bovendien zou één shopper doorgaans nooit in korte tijd zo'n aantal bestellingen mogen doen. Ik weet dat ik bij bepaalde bedrijven tenminste 2 maanden tot soms wel een jaar voordat je opnieuw een visit, calling of mailing mag doen.
Geurcomponist in hart en ziel... Maar voor kant-en-klare producten met heerlijke geuren, kun je deze direct aankopen in mijn webwinkel.