Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Ton vd Berg
Berichten: 9
Lid geworden op: 14 januari 2014

Aantal servicemedewerkers bij landelijke dekking

08 mei 2015

Beste Forumleden,

Allereerst weet ik niet of ik dit bericht hier moet plaatsen of bij 'scholing'. Excuses wanneer dit laatste het geval is.

Momenteel ben ik voor mijn afstudeeronderzoek aan het onderzoeken hoe een online regionaal modeplatform landelijk kan uitrollen in elke gemeente met een inwonersaantal van 40.000+.

Dit platform richt zich op elke gemeente apart en moet de zelfstandige moderetailer een (extra) verkoopkanaal bieden om zijn lokale consument ook online te bedienen. Zie het als een online winkelstraat maar dan gericht op de mode.

Totaal zijn dit 114 gemeenten in Nederland met een doelgroep van 6,7 miljoen mensen (15-65 jr.)

Nu is mijn vraag: hoeveel service medewerkers zullen er nodig zijn om de 114 gemeenten te bedienen middels mail en telefoon. Ik kan hier amper cijfers of onderzoeken over vinden en hoop dat ik hier een antwoordt kan krijgen.

Naast bovenstaande factoren zal het aantal medewerkers tevens liggen aan andere facetten zoals de content en automatiseren van het platform. Echter vraag ik om een onderbouwde schatting en of onderzoeken.

Met vriendelijke groet,

Ton van den Berg
Small Business & Retail Management
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Aantal servicemedewerkers bij landelijke dekking

08 mei 2015

Wáárom baken je doelgroepen zo definitief af langs een gemeentegrens?

Of anders gezegd: wat is er zó uniek aan deze formule dat de gemeentegrens daarin zo'n doorslaggevende sleutelrol speelt?

Hoewel ik graag geloof dat er lokale verschillen bestaan in modebeleving, kan ik mij niet voorstellen bij gemeentemode, gemeentelijke mode of anderszins aan gemeenten gebonden mode. Ik denk dan ook dat dit niet de ideale ondergrond is van de weg waarop je een landelijk modemerk moet uitrollen.
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht