Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Gebruikersavatar
Elektrobert
Berichten: 613
Lid geworden op: 20 september 2013
Contacteer:

De garantie van HP :-(

28 mei 2015

Laat dit een waaschuwing zijn voor iedereen, die een printer van HP koopt...

Al meer dan 15 jaar kochten wij alleen printers van het merk HP, omdat wij tevreden waren over de kwaliteit en levenduur van de printers.

Onze printer kreeg kuren, dus wij hebben bij Mediamarkt een nieuwe Officejet gekocht.
Na 2 maanden begaf de printerkop het al.

Je brengt je printer terug na Mediamarkt en na een week mag je je printer ophalen. Volgens Mediamarkt hadden wij een nieuwe gekregen.

De nieuwe printer bleek een ander type te zijn met duidelijke gebruikersschade aan de buitenzijde. Maar ook deze printer deed het niet, maar gaf een papierstoring aan en dat terwijl er geen papier in zat. Weer naar HP gebeld...de oplossing is een andere GEREVISEERDE printer, die maandag wordt bezorgd.

Hier neem ik dus geen genoegen mee! Ik heb ze al gemaild, dat ik mijn gekochte printer, maar dan wel gerepareerd, terug wil of anders een nieuw exemplaar. De garantie tikt inmiddels door.
 
PaulG
Berichten: 1676
Lid geworden op: 31 maart 2011

Re: De garantie van HP :-(

28 mei 2015

Ik dacht dat we niets meer van je zouden horen!
Maar goed bedankt voor de waarschuwing. Kan dus 15 jaar tevreden HP kopen en daarna moet ik weer een ander merk kiezen.
 
Gebruikersavatar
Elektrobert
Berichten: 613
Lid geworden op: 20 september 2013
Contacteer:

Re: De garantie van HP :-(

28 mei 2015

Je had al kunnen lezen, dat het een misverstand van mijn zijde was. Een opmerking viel verkeerd, maar dat doet er niet toe.

Ik vind het belangrijk dat men weet hoe HP omgaat met garantie. Iedereen moet het voor zichzelf weten.
 
Mick
Berichten: 849
Lid geworden op: 12 juli 2014

Re: De garantie van HP :-(

28 mei 2015

Waarom contact met HP als je je printer bij de Mediamarkt hebt gekocht?
Je hebt een overeenkomst met Mediamarkt gesloten en zij dienen het geschil op te lossen!

Jij levert deze service toch ook naar je eigen klanten?
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Peterk
Berichten: 120
Lid geworden op: 06 september 2014
Locatie: Assendelft
Contacteer:

Re: De garantie van HP :-(

28 mei 2015

Mijn ervaringen met HP Zijn juist erg goed.
Heb div zakelijke klanten me HP machines met extra Carepack garantie.
Als er al eens een probleem is, staat er binnen no time een monteur op de stoep. ( servers vier uur ) snap ook niet dat je als bedrijf een consumenten printer koopt. Heb hier een colourlaserprinter en dat ding werkt al zeven jaar probleemloos, is niet duur in gebruik.
iets wat met inkjets wel zo is, inkt is duurder dan goud.
Peter
 
Mick
Berichten: 849
Lid geworden op: 12 juli 2014

Re: De garantie van HP :-(

28 mei 2015

...inkt is duurder dan goud.
Hoho, niet overdrijven hè! :wink:
Een liter inkt kost slechts €2000,- een kilo goud gaat al snel richting de €35.000 :shock:

Maar je hebt gelijk, A4 kleurenlaser heb je al onder de €200,- en is goedkoper in verbruil
 
Electronixs.nl
Berichten: 802
Lid geworden op: 06 augustus 2014
Locatie: Hillegom
Contacteer:

Re: De garantie van HP :-(

31 mei 2015

Ik heb zelf een Samsung laser printer C460W en ben er ook niet erg tevreden over. Het papier loop regelmatig vast zonder redenen. En ook de toners gaan best snel op. Dit model had ik gekozen omdat de papierlade niet uitstak. Echter na het vullen van A4 papier is dit wel het geval.

Inmiddels een Broter HL-5450DN monochroom laser gekocht + extra papierlade die me heel erg goed bevalt.

Ik denk de HP die jij hebt gekocht meer voor consumenten bestemd is. Ik zou dan misschien nog eerder voor een weinig gebruikte 2de hands HP laser gaan als voor een nieuwe deskjet printer.
Barcode scanner - IR Thermometer - 12V Voedingen http://www.electronixs.nl
 
Gebruikersavatar
Elektrobert
Berichten: 613
Lid geworden op: 20 september 2013
Contacteer:

Re: De garantie van HP :-(

31 mei 2015

Het is een Officejet en voldoet hier prima. Tweezijdig printen, scannen en faxen. Ik maak hooguit 100 afdrukken per week.

Jarenlang ben ik een tevreden gebruikster geweest van printers van het merk HP. Ik wilde er
alleen op wijzen dat bij een reparatie een andere gereviseerde printer wordt teruggezonden. In mijn geval een zeer oud exemplaar met een ander typenummer, die ook mankementen had.

Dit is het hedendaags beleid van HP. Morgen krijg ik weer een gereviseerd exemplaar en ik vind dat ik recht heb op reparatie van de door mij gekochte printer.
 
Mick
Berichten: 849
Lid geworden op: 12 juli 2014

Re: De garantie van HP :-(

31 mei 2015

Je hebr gelijk, jouw printer moet aan jouw wensen voldoen, jij bent tenslotte de gebruiker! :wink:

Wat ik alleen niet begrijp is dat je naar HP stapt als je de printer bij de media markt gekocht hebt?
De koop heb je gesloten bij de MM en niet bij HP
Hoe zou je dit zelf oplossen bij een klant?

Handige link:
https://www.consuwijzer.nl/thema/garantie
 
ikfixhetvoorje
Berichten: 252
Lid geworden op: 09 december 2014
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: De garantie van HP :-(

01 juni 2015

Wij zijn ook redelijk tevreden over onze HP's alleen......ik heb wel permanente last van #cartridgenijd :evil:
 
Gebruikersavatar
Elektrobert
Berichten: 613
Lid geworden op: 20 september 2013
Contacteer:

Re: De garantie van HP :-(

01 juni 2015

Je bent boos, omdat je weer een defect exemplaar hebt geleverd gekregen. Je wilt de storing verhelpen en je hoopt dat het mogelijk is door middel van een reset. Dit was dus de reden om HP te bellen.
 
Gebruikersavatar
Elektrobert
Berichten: 613
Lid geworden op: 20 september 2013
Contacteer:

Re: De garantie van HP :-(

08 juni 2015

Inmiddels veel wijzer geworden. HP Nederland repareert geen printers meer! Defecte printers worden opgestuurd naar Slowakije. Ze worden daar voorzien van nieuwe onderdelen en worden vervolgens weer teruggestuurd naar Nederland. Je krijgt dus nooit een nieuwe printer of de door jou aangekochte printer retour. De printer, die wij nu weer kregen was weer een printer met gebruikerssporen aan de buitenzijde. Mediamarkt kan hier ook niets aan doen. Deze printer werkte in ieder geval wel.
 
henk-k
Berichten: 1531
Lid geworden op: 08 oktober 2013

Re: De garantie van HP :-(

08 juni 2015

Inmiddels veel wijzer geworden. HP Nederland repareert geen printers meer! Defecte printers worden opgestuurd naar Slowakije. Ze worden daar voorzien van nieuwe onderdelen en worden vervolgens weer teruggestuurd naar Nederland. Je krijgt dus nooit een nieuwe printer of de door jou aangekochte printer retour. De printer, die wij nu weer kregen was weer een printer met gebruikerssporen aan de buitenzijde. Mediamarkt kan hier ook niets aan doen. Deze printer werkte in ieder geval wel.
Dat is met alle elektronica zo ;)