De garantie van HP :-(

1
Laat dit een waaschuwing zijn voor iedereen, die een printer van HP koopt...

Al meer dan 15 jaar kochten wij alleen printers van het merk HP, omdat wij tevreden waren over de kwaliteit en levenduur van de printers.

Onze printer kreeg kuren, dus wij hebben bij Mediamarkt een nieuwe Officejet gekocht.
Na 2 maanden begaf de printerkop het al.

Je brengt je printer terug na Mediamarkt en na een week mag je je printer ophalen. Volgens Mediamarkt hadden wij een nieuwe gekregen.

De nieuwe printer bleek een ander type te zijn met duidelijke gebruikersschade aan de buitenzijde. Maar ook deze printer deed het niet, maar gaf een papierstoring aan en dat terwijl er geen papier in zat. Weer naar HP gebeld...de oplossing is een andere GEREVISEERDE printer, die maandag wordt bezorgd.

Hier neem ik dus geen genoegen mee! Ik heb ze al gemaild, dat ik mijn gekochte printer, maar dan wel gerepareerd, terug wil of anders een nieuw exemplaar. De garantie tikt inmiddels door.

Re: De garantie van HP :-(

2
Ik dacht dat we niets meer van je zouden horen!
Maar goed bedankt voor de waarschuwing. Kan dus 15 jaar tevreden HP kopen en daarna moet ik weer een ander merk kiezen.

Re: De garantie van HP :-(

3
Je had al kunnen lezen, dat het een misverstand van mijn zijde was. Een opmerking viel verkeerd, maar dat doet er niet toe.

Ik vind het belangrijk dat men weet hoe HP omgaat met garantie. Iedereen moet het voor zichzelf weten.

Re: De garantie van HP :-(

4
Waarom contact met HP als je je printer bij de Mediamarkt hebt gekocht?
Je hebt een overeenkomst met Mediamarkt gesloten en zij dienen het geschil op te lossen!

Jij levert deze service toch ook naar je eigen klanten?
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: De garantie van HP :-(

5
Mijn ervaringen met HP Zijn juist erg goed.
Heb div zakelijke klanten me HP machines met extra Carepack garantie.
Als er al eens een probleem is, staat er binnen no time een monteur op de stoep. ( servers vier uur ) snap ook niet dat je als bedrijf een consumenten printer koopt. Heb hier een colourlaserprinter en dat ding werkt al zeven jaar probleemloos, is niet duur in gebruik.
iets wat met inkjets wel zo is, inkt is duurder dan goud.
Peter
https://www.elektraweb.nl
https://www.svht.nl

Re: De garantie van HP :-(

6
Peterk schreef:...inkt is duurder dan goud.
Hoho, niet overdrijven hè! :wink:
Een liter inkt kost slechts €2000,- een kilo goud gaat al snel richting de €35.000 :shock:

Maar je hebt gelijk, A4 kleurenlaser heb je al onder de €200,- en is goedkoper in verbruil

Re: De garantie van HP :-(

7
Ik heb zelf een Samsung laser printer C460W en ben er ook niet erg tevreden over. Het papier loop regelmatig vast zonder redenen. En ook de toners gaan best snel op. Dit model had ik gekozen omdat de papierlade niet uitstak. Echter na het vullen van A4 papier is dit wel het geval.

Inmiddels een Broter HL-5450DN monochroom laser gekocht + extra papierlade die me heel erg goed bevalt.

Ik denk de HP die jij hebt gekocht meer voor consumenten bestemd is. Ik zou dan misschien nog eerder voor een weinig gebruikte 2de hands HP laser gaan als voor een nieuwe deskjet printer.
Barcode scanner - IR Thermometer - 12V Voedingen http://www.electronixs.nl

Re: De garantie van HP :-(

8
Het is een Officejet en voldoet hier prima. Tweezijdig printen, scannen en faxen. Ik maak hooguit 100 afdrukken per week.

Jarenlang ben ik een tevreden gebruikster geweest van printers van het merk HP. Ik wilde er
alleen op wijzen dat bij een reparatie een andere gereviseerde printer wordt teruggezonden. In mijn geval een zeer oud exemplaar met een ander typenummer, die ook mankementen had.

Dit is het hedendaags beleid van HP. Morgen krijg ik weer een gereviseerd exemplaar en ik vind dat ik recht heb op reparatie van de door mij gekochte printer.

Re: De garantie van HP :-(

11
Je bent boos, omdat je weer een defect exemplaar hebt geleverd gekregen. Je wilt de storing verhelpen en je hoopt dat het mogelijk is door middel van een reset. Dit was dus de reden om HP te bellen.

Re: De garantie van HP :-(

12
Inmiddels veel wijzer geworden. HP Nederland repareert geen printers meer! Defecte printers worden opgestuurd naar Slowakije. Ze worden daar voorzien van nieuwe onderdelen en worden vervolgens weer teruggestuurd naar Nederland. Je krijgt dus nooit een nieuwe printer of de door jou aangekochte printer retour. De printer, die wij nu weer kregen was weer een printer met gebruikerssporen aan de buitenzijde. Mediamarkt kan hier ook niets aan doen. Deze printer werkte in ieder geval wel.

Re: De garantie van HP :-(

13
Elektrobert schreef:Inmiddels veel wijzer geworden. HP Nederland repareert geen printers meer! Defecte printers worden opgestuurd naar Slowakije. Ze worden daar voorzien van nieuwe onderdelen en worden vervolgens weer teruggestuurd naar Nederland. Je krijgt dus nooit een nieuwe printer of de door jou aangekochte printer retour. De printer, die wij nu weer kregen was weer een printer met gebruikerssporen aan de buitenzijde. Mediamarkt kan hier ook niets aan doen. Deze printer werkte in ieder geval wel.
Dat is met alle elektronica zo ;)