Een vriendin van me reageert via marktplaats op een hamsterkooi. De eigenaresse van de advertentie heeft ook een webwinkel waar de kooi etc op te zien is.
Vriendin besluit de kooi te bestellen, en heeft hem gisteren ontvangen. En gisteren ook in gebruik genomen. Nu komen ze vandaag tot de ontdekking dat het deurtje niet helemaal goed sluit en dat daardoor de hamster is ontsnapt.
Nu heeft ze contact opgenomen met de webwinkel en uitgelegd wat er mis is. Webwinkel geeft aan dat ze het niet hebben kunnen checken omdat ze niet wilden dat tijdens transport het kooitje zou buigen etc, dus daarom moest mijn vriendin zelf het kooitje in elkaar zetten. Nu wil mijn vriendin eigenlijk een vergoeding van het kooitje of van de hamster ( 10 euro , kooitje zelf was 27.50 ).
Webwinkel geeft aan kunnen we niet aan beginnen want zo veel verdienen ze er niet eens op. Ze willen haar wel een nieuw deurtje toesturen tegen betaling van verzendkosten, maar dan moet ze het deurtje wel toesturen ( wat niet kan omdat het vast gelast zit ).
In de voorwaarden staat ook dat retour sturen alleen kan binnen melding van 3 dagen. en ze brengen voor iedere retourzending € 17,50 retourkosten in rekening, vermeerderd met 15 % van de factuurwaarde van de retour te zenden artikelen.
Nu weet ik wel dat het 14 dagen is etc , maar die kosten in rekening brengen mag dat wel ?
Nu ben ik niet zo thuis in kooitjes etc en losse producten met garantie etc, maar wat zou mijn vriendin nog kunnen doen ? En staat ze wel in haar recht als ze het toch retour wilt sturen ?