Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Gebruikersavatar
Captain Pervert
Berichten: 237
Lid geworden op: 31 januari 2012

Compensatie bij aanbiedingen

09 december 2015

Ik had een groot aantal goedlopende artikelen afgeprijsd in de week voor Sinterklaas, nu is er een klant die 3 dagen daarvoor 1 van die artikelen heeft gekocht en vindt dat ze gecompenseerd zou moeten worden. Gaan jullie in zulke dingen mee? Of hanteer je een vuistregel van "1 dag oke, langer geleden dan pech" of... ?
 
Wouter Hol
Moderators
Berichten: 3081
Lid geworden op: 02 september 2010
Contacteer:

Re: Compensatie bij aanbiedingen

09 december 2015

Hangt van een en ander af.

Je klant zou natuurlijk het artikel kunnen retourneren, dan het volledige bedrag terug krijgen, en vervolgens het artikel met korting kunnen bestellen. Als die situatie voor jou duurder zou uitvallen dan simpelweg het verschil crediteren, dan zou je creditering kunnen overwegen. 
 
frafra
Berichten: 1078
Lid geworden op: 15 januari 2011
Locatie: Breda

Re: Compensatie bij aanbiedingen

09 december 2015

Ik zou het eigenlijk zo snel niet doen. Als het artikel duurder wordt dan gaan de klanten toch ook niet vragen of ze nog wat bij mogen betalen?
De prijs is de prijs waar ze het voor kopen.
 
Gebruikersavatar
WebwinkelMeerwaarde
Berichten: 1397
Lid geworden op: 11 augustus 2015
Contacteer:

Re: Compensatie bij aanbiedingen

09 december 2015

Ik begrijp het gevoel van de klant, maar aan de andere kant: zo werkt dat nu eenmaal...

Je hoeft hier niets aan te doen, maar het punt dat wordt maakt met betrekking tot het retourneren en opnieuw aanvragen begrijp ik ook (als er geen sprake is van verzendkosten voor het retourneren).

Wellicht kan je als service een tegoedbon bieden voor een toekomstige aankoop?
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
BertB
Berichten: 1029
Lid geworden op: 09 maart 2012
Locatie: Callantsoog
Contacteer:

Re: Compensatie bij aanbiedingen

10 december 2015

Je kunt soms voor een heel bescheiden bedrag goede sier maken met een beetje coulance, zo lang maar duidelijk blijft dat het geen verworven recht is of wordt!
 
Electronixs.nl
Berichten: 802
Lid geworden op: 06 augustus 2014
Locatie: Hillegom
Contacteer:

Re: Compensatie bij aanbiedingen

10 december 2015

Ik zou dit zeker niet doen. De klant heeft besloten het voor die prijs te kopen. Op dat moment wat dit waarschijnlijk de beste deal voor die klant.

Om dit te voorkomen zou je misschien 1 week van te voren kunnen melden dat het in de aanbieding komt. Zo doen veel winkels het natuurlijk ook dmv een folder.
Barcode scanner - IR Thermometer - 12V Voedingen http://www.electronixs.nl
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Compensatie bij aanbiedingen

10 december 2015

Mijn opa zei dan altijd: "Was u ook geld komen brengen als we het artikel duurder hadden gemaakt?"

Maar goed, online werkt dat inderdaad anders zolang de klant het product nog kan retourneren om het vervolgens opnieuw te bestellen voor de lagere prijs. Zolang het beperkt blijft tot een enkeling, kun je erin meegaan.

Ik kan me daarnaast een compromis voorstellen: geef een cadeaubon of kortingscode voor een volgende bestelling.
 
Dierenspeciaalzaak
Berichten: 689
Lid geworden op: 20 juni 2012
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: Compensatie bij aanbiedingen

14 december 2015

Precies wat Ward zegt is mijn mening ook. In zo'n geval doe ik ook altijd een code geven om het verschil als korting op een volgende bestelling te krijgen. Klant blij omdat ze alsnog de korting hebben, jij blij met je herhaalaankoop. Iedereen gelukkig!
Online Dierenspeciaalzaak is het adres voor uw huisdier.
Ohw en... Online Dierenspeciaalzaak BLOG!
 
Gebruikersavatar
Captain Pervert
Berichten: 237
Lid geworden op: 31 januari 2012

Re: Compensatie bij aanbiedingen

14 december 2015

Ik vind een tegoedbon een prima idee. Dat mes snijdt aan twee kanten. :)