Compensatie bij aanbiedingen

1
Ik had een groot aantal goedlopende artikelen afgeprijsd in de week voor Sinterklaas, nu is er een klant die 3 dagen daarvoor 1 van die artikelen heeft gekocht en vindt dat ze gecompenseerd zou moeten worden. Gaan jullie in zulke dingen mee? Of hanteer je een vuistregel van "1 dag oke, langer geleden dan pech" of... ?

Re: Compensatie bij aanbiedingen

2
Hangt van een en ander af.

Je klant zou natuurlijk het artikel kunnen retourneren, dan het volledige bedrag terug krijgen, en vervolgens het artikel met korting kunnen bestellen. Als die situatie voor jou duurder zou uitvallen dan simpelweg het verschil crediteren, dan zou je creditering kunnen overwegen. 

Re: Compensatie bij aanbiedingen

3
Ik zou het eigenlijk zo snel niet doen. Als het artikel duurder wordt dan gaan de klanten toch ook niet vragen of ze nog wat bij mogen betalen?
De prijs is de prijs waar ze het voor kopen.

Re: Compensatie bij aanbiedingen

4
Ik begrijp het gevoel van de klant, maar aan de andere kant: zo werkt dat nu eenmaal...

Je hoeft hier niets aan te doen, maar het punt dat wordt maakt met betrekking tot het retourneren en opnieuw aanvragen begrijp ik ook (als er geen sprake is van verzendkosten voor het retourneren).

Wellicht kan je als service een tegoedbon bieden voor een toekomstige aankoop?
Plaats een Gratis backlink voor je webshop
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Compensatie bij aanbiedingen

6
Ik zou dit zeker niet doen. De klant heeft besloten het voor die prijs te kopen. Op dat moment wat dit waarschijnlijk de beste deal voor die klant.

Om dit te voorkomen zou je misschien 1 week van te voren kunnen melden dat het in de aanbieding komt. Zo doen veel winkels het natuurlijk ook dmv een folder.
Barcode scanner - IR Thermometer - 12V Voedingen http://www.electronixs.nl

Re: Compensatie bij aanbiedingen

7
Mijn opa zei dan altijd: "Was u ook geld komen brengen als we het artikel duurder hadden gemaakt?"

Maar goed, online werkt dat inderdaad anders zolang de klant het product nog kan retourneren om het vervolgens opnieuw te bestellen voor de lagere prijs. Zolang het beperkt blijft tot een enkeling, kun je erin meegaan.

Ik kan me daarnaast een compromis voorstellen: geef een cadeaubon of kortingscode voor een volgende bestelling.
StoreCore.io