Prima. Dan kan bol.com jou gewoon uitbetalen, aangezien jij niets te maken hebt met de rekening die niet betaald wordtIk mag mij nergens mee bemoeien, want mevrouw is nu opeens klant van Bol.com.
Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.
Maling aan hebben en zelf de klant aansporen. Na paar maanden zat het volgens Bol nog steeds in het incasso traject. Zelf maar even een WhatsAppje naar de klant gestuurd (persoonlijk, hopelijk iets gevoeliger), en toen kwam de betaling.Ik moet helaas mijn mening bijstellen....vandaag wordt de schade niet vergoed, omdat het opgebouwde bedrag niet toereikend zou zijn....Mevrouw betaalt namelijk niet.
Over 2 weken moet ik maar eens terugbellen. Ik mag mij nergens mee bemoeien, want mevrouw is nu opeens klant van Bol.com.
Hahahahhaha ik dacht ook nog van nee, heb ik het nou helemaal verkeerd gedaan? Bol.com hoort hoe dan ook garant te staan voor betaling en niet een beetje zitten wachten tot zij geld hebben en dan pas de zakelijke verkoper die eventueel zelfs LvB heeft niet te gaan uitbetalen!Niet naar bedoelt, maar fijn te lezen dat het toch tegenvalt. Begon al te denken dat het aan mij lag. Begon zelfs te twijfelen om Bol.com nog een kans te geven. Ik hoop dat dit voor jou nog opgelost zal worden, maar voor mij is het weer een bevestiging dat ik de juiste keuze heb gemaakt door te stoppen met Bol.com.
Het garantiebedrag kan je aan laten passen. In onze bol accounts heeft bol dit ingesteld op een ton. Gewoon even contact zoeken met bol om het aan te laten passen.Een groot probleem blijft de onduidelijkheid over het garantiebedrag. Afgelopen week is er een zending 'kwijt geraakt' in de brievenbuspost en nu blijkt dat wij deze bestelling niet vergoed krijgen, omdat ons garantiebedrag op dat moment niet toelatend was. Wij versturen per maand gemiddeld 200 bestellingen via bol.com, waarvan er misschien 1-2 stuks kwijt raken, maar uitbetalen doen ze niet. En dan gaat het over relatief kleine bedrag tussen de 15-50 euro. Helaas is het voor ons niet inzichtelijk wanneer wij het garantiebedrag overschrijden en voor de medewerkers van bol.com ook niet. Het achterliggende systeem bepaald dit werd mij verteld.
Dat zegt statistisch op zich weinig of niets. Als zijn Plaza-verkopers bijvoorbeeld substantieel meer Made in China-meuk verkopen, krijg je gelijk meer retouren. Als je niet door die cijfers heen kunt kijken, krijg je een vertekend beeld.Hij wist mij te melden, dat 60-70% van de retouren die zij krijgen van Plaza orders zijn. Uiteraard is het bij lange na niet zo, dat 60-70% van ze orders van plaza verkopers zijn.
Je mist hier het punt. De exact zelfde producten, komen via reguliere webshops vele malen minder vaak retour, dan via Bol Plaza. Nu is dat ongetwijfeld deels te wijten aan 'gemakzuchtige, onervaren of ronduit slechte verkopers'. Echter zou het verschil dan natuurlijk niet zoveel groter moeten zijn. Verkoop jijzelf ook via Bol Plaza Ward? Hoe is jou verhouding in het retour percentage van de eigen webshop ten opzichte van Bol Plaza?Dat zegt statistisch op zich weinig of niets. Als zijn Plaza-verkopers bijvoorbeeld substantieel meer Made in China-meuk verkopen, krijg je gelijk meer retouren. Als je niet door die cijfers heen kunt kijken, krijg je een vertekend beeld.Hij wist mij te melden, dat 60-70% van de retouren die zij krijgen van Plaza orders zijn. Uiteraard is het bij lange na niet zo, dat 60-70% van ze orders van plaza verkopers zijn.
Nadat ik van dichtbij verschillende eBay-, Marktplaats-, Amazon- en Bol-verkopers in actie heb gezien, denk ik dat het vooral aan de verkopers ligt en nauwelijks aan de platforms. De platforms maken online verkopen gemakkelijker, maar dáárdoor trekken ze gelijk ook allerlei gemakzuchtige, onervaren of ronduit slechte verkopers. Dat die meer retouren hebben, is vanzelfsprekend en onvermijdelijk.
Wat bedoel je met namaak? Staat er ook een merknaam op het product en in de advertentie dat het om een originele Samsung lader gaat? Als je een vermoeden hebt dat dit niet zo is kun je dit gewoon aankaarten bij het verkopers performance team.Dat is gewoon een kut systeem. Neem bijvoorbeeld Samsung opladers, de "normale" verkoopprijs wordt berekend door de paar laagste prijzen te nemen en deze te middelen (excl. de laagste prijs). In deze situatie zijn er verkopers die namaak verkopen en dus een veel te lage prijs hanteren, gevolg, de verkopers die origineel verkopen worden onzichtbaar.
Overigens weet de zakelijk verkopen klantenservice ook niet hoe het gaat lopen. Je krijgt nu wel de melding dat je te "duur" bent, maar je aanbod blijft voorlopig online staan.