Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.
Nu je dit zegt, nooit aan gedacht terwijl ik wel weet dat deze cadeaubonnen bestaan.Men verzilvert vaak Bol.com cadeaubonnen op deze wijze. Men krijgt dan contant geld.
Bij LvB gebeuren veel fouten. Bij 1 op de 2 zendingen naar daar loopt er wel iets mis. Ik heb namelijk veel producten waarvan de verpakking identiek is maar enkel de EAN (bSKU) code verschilt. Meestal gaat het bij de inbound (1e telling) goed en is alles correct, maar vervolgens gaat het mis bij het op voorraad leggen (2e telling). Als je vervolgens contact opneemt met Bol krijg je eerst een reactie dat er geen fouten bij LvB gemaakt worden en dat je zelf verkeerde aantallen hebt verstuurd en pas als je volhoudt dat er bij LvB iets mis is gegaan nemen ze contact op met LvB voor een hertelling, tegen dat de voorraad terug correct is ben je helaas gemakkelijk een week verder.Sinds ik gestopt ben met LVB zijn de retouren fors terug gelopen. Er worden daar in het magazijn veel fouten gemaakt volgens mij. De retour reden van de klant was ook vaak verkeert artikel.
Als de klant een product van minder dan €20 bij een externe verkoper koopt dan vraagt Bol daar geen verzendkosten voor, omdat de prijs van de externe verkoper all inclusief moet zijn.Mijn excuses, ik haak even in.
Ik ben al heel lang van plan misschien iets met bol.com iets te doen.
Wat mij niet beviel is dat je ten alle tijde gratis moet verzenden.
Hoe zit dit nu?
Je moet gratis verzenden, en draait ook nog eens voor de retourverzending op? Begrijp ik dat goed?
Daarnaast : als men bij bol.com besteld moet men minimaal voor 20,- bestellen alvorens ze gratis verzendkosten krijgen.
Hoe zit dit dan? Als ze bij jou (partner van bol.com) bestellen krijgen zij dan al wel bij 10,- gratis verzending? Of steekt bol.com dit in hun zak?
Want zover ik weet moet je als partner van bol.com ook bij een bestelling van 10,- al verzendkosten betalen. Dus ik bedoel, klant besteld bij jou voor 10,- , bol.com rekent pas vanaf 20,- gratis verzendkosten maar laten jou desondanks toch wel verzendkosten betalen? Terwijl zij aan de klant wel verzendkosten berekenen?
Ik kan dit natuurlijk simpel uitproberen door een account aan te maken en bij een bol.com partner voor iets van pak hem beet 10,- te bestellen en te kijken of ik verzendkosten moet betalen of niet , en eventueel daarna weer gratis terug te zenden, maar ik vraag het liever aan jullie. Ik jaag liever niet iemand onnodig op kosten! Het is als webwinkelier al moeilijk genoeg met al die grote jongens die de markt kapot maken doordat zij enorm groot in kunnen kopen en daardoor kunnen verkopen tegen een lagere prijs dan jou inkoopprijs in sommige gevallen!
Consumenten moeten duidelijk opgevoed worden. Zelf gebruik ik enkel nog LvB, maar Bol.com accepteert alles. Van gebruikte shampoos tot artikelen welke in de "intieme streek" gebruikt zijn. En inderdaad, contact opnemen doen klanten nauwelijks. Het liefst gaan ze zelf naar PostNL, betalen voor retourneren en gaan achteraf klagen via een review. Het enigste wat ik er tegen kan doen is artikelen uit assortiment bij Bol.com halen welke vaak worden geretourneerd en de prijs maximaal zetten. Niet erg fijn voor de eerlijke klanten, maar de kosten moeten ergens terugverdient worden.Inmiddels is het retourneren op Bol.com al een tijdje gratis. Ik las het e.e.a. over de marktconforme prijzen en de retourkosten. Op Bol.com staat onder het artikel de vraag: "Wanneer wijkt de verkoopprijs af van de relevante marktprijs?" Daar staat bv. bij artikelen tussen de 0-15 euro dat je 3 euro hoger de marktprijs mag zitten (althans, daarna word het opgemerkt als te hoog). Bovendien worden wij als externe verkopers gevraagd om de prijs inclusief de verzendkosten aan te duiden. Dus een deel van je Bol.com prijs is voor verzendkosten. Voor mijn eigen assortiment op Bol.com geldt dat ik exact dezelfde verzendregels hanteer als bij mijn eigen webshop, wat betekent dat producten die los onder de € 7,50 zouden kosten in mijn webshop, bij mij onder het hoge verzendtarief vallen (krijgt bij mijn eigen webshop ook geen tegemoetkoming in de verzendkosten van mijn kant). Dit heb ik dan ook zo doorgerekend in het tarief op Bol.com. En ja, een enkeling geeft daar dan de negatieve feedback, omdat de gemiddelde Bol.com klant lijkt te denken dat PostNL (of andere aanbieders) gratis pakketjes versturen en dat de prijs dus een productprijs is (en gemakshalve vergeten dat dit de productprijs inclusief verzendkosten is).
Naast deze normale 1 op 1 overname van prijzen inclusief verzendkosten, heb ik sinds de invoering van gratis retourneren een fractie meer aan retouren gekregen. Persoonlijk had ik dit erger verwacht, maar wat ik wel zie, is dat de retouren om rare of vreemde redenen gebeurd (voorheen zou iemand er niet om retour hebben gestuurd). Dit is bovendien op een aantal producten heel specifiek te zien. Voor deze producten, die dus een hoger "retourrisico" hebben heb ik de prijs ook hoger gemaakt dan in mijn eigen webshop het geval is, maar binnen de normen die Bol.com zelf aanduid.
Het aantal retouren had ik eerlijkheidshalve vooraf heel hoog ingeschat, maar uiteindelijk valt dit best mee dan mijn eerste inschatting was. Het enige wat wel echt opvalt is dat men de producten eerst test (gebruikssporen zijn te vinden) en vervolgens nog retour stuurt. Bij Bol.com is hier niet echt een eenduidig beleid over, behalve "wat zou je normaal doen", ja, retoursturen en de klant betaald de 2e keer voor de heenzending (retourzending heb ik immers ook al bekostigd). Maar bovendien is de retourzending niet juist: in sommige gevallen heeft Bol.com dan ook de retourkosten vergoed. Verder valt het op dat klanten niet eerst contact opnemen en dan retour sturen, iets wat voorheen wel gebeurde als een artikel niet werkte of er vragen bij waren, dan werd er contact opgenomen met de verkoper, dat is nu nog minder het geval, ondanks de extra insert die ik doe in de context "Vragen? Neem contact op via je Bol.com account of mail naar..."
Het is schrikbarend hoe er bij de LVB van bol.com met jouw voorraad wordt omgesprongen. Herkenbaar: "verkeerd artikel".... En bij retouren kijken ze niet eens of het product wel klopt en compleet is. Als er een ander (of incompleet, of gebruikt/versleten) product wordt teruggestuurd dan jij verkocht hebt, is het toch een "retour" en jij draag alle kosten en verliezen.Sinds ik gestopt ben met LVB zijn de retouren fors terug gelopen. Er worden daar in het magazijn veel fouten gemaakt volgens mij. De retour reden van de klant was ook vaak verkeert artikel.