Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Latte Macchiato
Berichten: 59
Lid geworden op: 15 oktober 2013

Klant stuurt artikel niet terug

16 december 2015

Klant heeft een verkeerd artikel geleverd gekregen. Telefonisch contact gehad en ze zou het terug sturen (op onze kosten) en ik zou de juiste sturen. Goede artikel direct op de post gedaan, maar ik krijg het verkeerde artikel maar niet terug. Ook geen reactie op mailtjes en voor zover ik weet heeft ze nog niets betaald (Afterpay). Ik weet dat het mijn fout is door het verkeerde artikel te sturen, maar ik vind het zo raar en asociaal. Heeft iemand een idee wat ik nog kan doen?
 
rzethof
Berichten: 159
Lid geworden op: 30 augustus 2015

Re: Klant stuurt artikel niet terug

16 december 2015

Een keer meegemaakt, na een schriftelijke sommatie om het terug te sturen of het product te betalen kwam het terug. Wanneer je het 06-nummer hebt kan je er altijd wat SMS'jes of WhatsAppjes sturen, werkt bijzonder goed bij mensen waar bijvoorbeeld de betaling van uit blijft :)
 
Latte Macchiato
Berichten: 59
Lid geworden op: 15 oktober 2013

Re: Klant stuurt artikel niet terug

16 december 2015

Heb verder tel nummer van de klant. Zal inderdaad en brief sturen, en ben benieuwd wat daar op komt. Heel vervelend dit.
 
Gebruikersavatar
WebwinkelMeerwaarde
Berichten: 1397
Lid geworden op: 11 augustus 2015
Contacteer:

Re: Klant stuurt artikel niet terug

16 december 2015

Dat is inderdaad erg vervelend.

Hoe lang loopt dit nu?

Stuur een extra factuur voor beide producten en sommeer de klant binnen 5 werkdagen te betalen, om een boete te voorkomen.

Kijk even naar de wettelijke bedragen voor de boetekosten.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
 
Latte Macchiato
Berichten: 59
Lid geworden op: 15 oktober 2013

Re: Klant stuurt artikel niet terug

16 december 2015

Het loopt nu een aantal weken. Zal even op de site kijken.

Is het nog een optie om dit artikel aan haar Afterpay factuur toe te voegen? Daar heeft ze de andere artikelen namelijk mee besteld.
 
Gebruikersavatar
Michael_
Berichten: 98
Lid geworden op: 24 mei 2013

Re: Klant stuurt artikel niet terug

17 december 2015

Gewoon beide producten in rekening brengen.

Ik zag hier laatst een topic waar men een factuur stuurde met de mededeling: "Vanwege het feit dat u gekozen heeft beide producten te houden, sturen wij u nu een factuur voor beide artikelen toe"