Direct klant contact via Facebook pagina

1
Vanaf vandaag kunnen klanten rechtstreeks via onze webshop een bericht sturen aan onze Facebook pagina. Het idee hier achter was als volgt. Ik wilde al een Livechat om klant contact laagdrempeliger te maken. Zo vragen klanten hopelijk sneller iets over een product en krijg ik meer contact momenten en hopelijk automatisch ook meer conversie en kan ik beter sturen welke producten ik verkoop door advies. Bij Livechat was echter mijn probleem, dat ik dan constant in de gaten moet houden of er berichtjes komen. Ik moet dan echt constant de computer in de gaten houden, daar zie ik geen gat in. Als men het venster sluit voor er een antwoord is, krijgen ze het antwoord ook niet meer. Zo kwam ik op het idee om Facebook Messenger te integreren in de website. Net zo laagdrempelig contact, maar als de klant het venster sluit krijgen ze alsnog het antwoord via hun Facebook binnen.

Leek mij een leuk idee, dus deel het graag met jullie. Heb het nog niet eerder op andere webshops gezien. Iemand anders wel?
Online Dierenspeciaalzaak is het adres voor uw huisdier.
Ohw en... Online Dierenspeciaalzaak BLOG!

Re: Direct kant contact via Facebook pagina

3
Bedankt voor het opmerken Volup. Het venster hoort zichzelf te schalen. Blijkbaar heeft het daar wat hulp bij nodig. Op mijn scherm ging het wel perfect. Heb nu even een aanpassing gedaan die het zou moeten oplossen. Kan nodig zijn even F5 te doen.

Wow ik zie nu pas, dat de 'l'  bij 'klant' weggevallen is in de titel. Kan een mod het even aanpassen? ;)
Online Dierenspeciaalzaak is het adres voor uw huisdier.
Ohw en... Online Dierenspeciaalzaak BLOG!
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Direct kant contact via Facebook pagina

6
Ik probeer het via google chrome (schermresolutie 1024) en de groene balken boven en links komen naar buiten maar het invulvlak zoals ik hierboven zie is doorzichtig en zie ik de rest van de website erdoorheen. Kan niets invullen. 

Re: Direct kant contact via Facebook pagina

8
PaulG schreef:Ik probeer het via google chrome (schermresolutie 1024) en de groene balken boven en links komen naar buiten maar het invulvlak zoals ik hierboven zie is doorzichtig en zie ik de rest van de website erdoorheen. Kan niets invullen. 
Wow die is bijzonder. Sowieso 1024 pixels breedte? Wat voor apparaat praten we hier over?
Online Dierenspeciaalzaak is het adres voor uw huisdier.
Ohw en... Online Dierenspeciaalzaak BLOG!

Re: Direct kant contact via Facebook pagina

10
Werkt prima met windows 10 en Chrome!
Kreeg eerst alleen een groen tekstveld, maar dat kwam omdat ik op onze zakelijke Facebook pagina ingelogd was, na overschakeling naar privé werkt het prima.

Maken klanten er al (veel) gebruik van? Ben je niet bang dat je de drempel voor klanten zonder Facebook verhoogt?

Re: Direct kant contact via Facebook pagina

11
Ik snap ondertussen waarom hij bij mij leeg bleef. 
Ik heb ghostery draaien om reclames en trackers te blokkeren. Deze blokkeert dus ook facebook trackers. 
Toen ik dit uitzette deed je facebookcontact deel het wel gewoon goed.

Re: Direct kant contact via Facebook pagina

12
Fijn te horen, dat het dus goed werkt. Ik merk inderdaad wel al dat het gebruikt wordt. Eerder kreeg ik ongeveer 1 vraag per week via Facebook, nu stuk of 5-6 per dag. Ook het aantal pagina vind-ik-leuks lijkt toegenomen. Het is natuurlijk een beetje vroeg voor dit soort conclusies, omdat het net een paar dagen er op staat, maar de resultaten zijn tot nu toe veelbelovend. Het heeft tot nu toe dus gezorgd voor zoals ik hoopte, meer interactie. De meeste vragen zijn daarbij ook nog eens 'verkoopt u ook?' vragen. Dus super nuttige koop gerichte reacties. Tot nu toe ben ik erg te spreken over deze aanpassing aan de webshop. Eerder had ik enkel als 'rechtstreekse contact methode' een telefoonnummer. Dus de drempel voor niet Facebook klanten lijkt mij niet verhoogd. Dit komt niet in plaats van een bestaande livechat methode, maar dit komt nieuw als Livechat methode op mijn website. Volgens mij zijn er in Nederland niet zo heel veel mensen die geen Facebook gebruiken. Zelfs me opa en oma van in de 80 hebben tegenwoordig Facebook.

Overigens gisteren ook dit op de mobiele website geïmplementeerd, maar dan uiteraard aangepast aan de mobiel. Kreeg uurtje later al me eerste Facebook vraag van een mobiele gebruiker.
Online Dierenspeciaalzaak is het adres voor uw huisdier.
Ohw en... Online Dierenspeciaalzaak BLOG!