Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Dierenspeciaalzaak
Berichten: 689
Lid geworden op: 20 juni 2012
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Direct klant contact via Facebook pagina

17 december 2015

Vanaf vandaag kunnen klanten rechtstreeks via onze webshop een bericht sturen aan onze Facebook pagina. Het idee hier achter was als volgt. Ik wilde al een Livechat om klant contact laagdrempeliger te maken. Zo vragen klanten hopelijk sneller iets over een product en krijg ik meer contact momenten en hopelijk automatisch ook meer conversie en kan ik beter sturen welke producten ik verkoop door advies. Bij Livechat was echter mijn probleem, dat ik dan constant in de gaten moet houden of er berichtjes komen. Ik moet dan echt constant de computer in de gaten houden, daar zie ik geen gat in. Als men het venster sluit voor er een antwoord is, krijgen ze het antwoord ook niet meer. Zo kwam ik op het idee om Facebook Messenger te integreren in de website. Net zo laagdrempelig contact, maar als de klant het venster sluit krijgen ze alsnog het antwoord via hun Facebook binnen.

Leek mij een leuk idee, dus deel het graag met jullie. Heb het nog niet eerder op andere webshops gezien. Iemand anders wel?
Online Dierenspeciaalzaak is het adres voor uw huisdier.
Ohw en... Online Dierenspeciaalzaak BLOG!
 
Gebruikersavatar
Volup
Berichten: 134
Lid geworden op: 14 oktober 2015

Re: Direct kant contact via Facebook pagina

18 december 2015

Ik vind 't een goed plan.

Overigens zie ik geen verzendknop o.i.d.? Misschien is het gewoon enter maar ik wilde je niet met mijn belangrijke boodschap lastig vallen. 

Afbeelding
Volup Online Retail - Ontzorgt de online verkoop van kleine winkeliers
 
Dierenspeciaalzaak
Berichten: 689
Lid geworden op: 20 juni 2012
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: Direct kant contact via Facebook pagina

18 december 2015

Bedankt voor het opmerken Volup. Het venster hoort zichzelf te schalen. Blijkbaar heeft het daar wat hulp bij nodig. Op mijn scherm ging het wel perfect. Heb nu even een aanpassing gedaan die het zou moeten oplossen. Kan nodig zijn even F5 te doen.

Wow ik zie nu pas, dat de 'l'  bij 'klant' weggevallen is in de titel. Kan een mod het even aanpassen? ;)
Online Dierenspeciaalzaak is het adres voor uw huisdier.
Ohw en... Online Dierenspeciaalzaak BLOG!
 
Gebruikersavatar
Volup
Berichten: 134
Lid geworden op: 14 oktober 2015

Re: Direct kant contact via Facebook pagina

18 december 2015

Gaat nog steeds niet helemaal lekker, na ctrl+f5: 

Afbeelding
Volup Online Retail - Ontzorgt de online verkoop van kleine winkeliers
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Dierenspeciaalzaak
Berichten: 689
Lid geworden op: 20 juni 2012
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: Direct kant contact via Facebook pagina

18 december 2015

Ok, nu resized alles dynamisch. Dat was nog best geknoei. Ik heb het getest in Chrome en Firefox, nog niet in IE. Werkt dit beter?
Online Dierenspeciaalzaak is het adres voor uw huisdier.
Ohw en... Online Dierenspeciaalzaak BLOG!
 
PaulG
Berichten: 1676
Lid geworden op: 31 maart 2011

Re: Direct kant contact via Facebook pagina

18 december 2015

Ik probeer het via google chrome (schermresolutie 1024) en de groene balken boven en links komen naar buiten maar het invulvlak zoals ik hierboven zie is doorzichtig en zie ik de rest van de website erdoorheen. Kan niets invullen. 
 
Gebruikersavatar
Volup
Berichten: 134
Lid geworden op: 14 oktober 2015

Re: Direct kant contact via Facebook pagina

18 december 2015

Afbeelding
Volup Online Retail - Ontzorgt de online verkoop van kleine winkeliers
 
Dierenspeciaalzaak
Berichten: 689
Lid geworden op: 20 juni 2012
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: Direct kant contact via Facebook pagina

18 december 2015

Ik probeer het via google chrome (schermresolutie 1024) en de groene balken boven en links komen naar buiten maar het invulvlak zoals ik hierboven zie is doorzichtig en zie ik de rest van de website erdoorheen. Kan niets invullen. 
Wow die is bijzonder. Sowieso 1024 pixels breedte? Wat voor apparaat praten we hier over?
Online Dierenspeciaalzaak is het adres voor uw huisdier.
Ohw en... Online Dierenspeciaalzaak BLOG!
 
Dierenspeciaalzaak
Berichten: 689
Lid geworden op: 20 juni 2012
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: Direct kant contact via Facebook pagina

18 december 2015

Afbeelding
Dank je Lennart, goed te zien dat het nu in elk geval op jou computer beter gaat. Compatibiliteit heeft natuurlijk grenzen, maar ik tracht wel altijd voor rond de 95% van de bezoekers 100% functionaliteit te bieden.
Online Dierenspeciaalzaak is het adres voor uw huisdier.
Ohw en... Online Dierenspeciaalzaak BLOG!
 
Mick
Berichten: 849
Lid geworden op: 12 juli 2014

Re: Direct kant contact via Facebook pagina

19 december 2015

Werkt prima met windows 10 en Chrome!
Kreeg eerst alleen een groen tekstveld, maar dat kwam omdat ik op onze zakelijke Facebook pagina ingelogd was, na overschakeling naar privé werkt het prima.

Maken klanten er al (veel) gebruik van? Ben je niet bang dat je de drempel voor klanten zonder Facebook verhoogt?
 
PaulG
Berichten: 1676
Lid geworden op: 31 maart 2011

Re: Direct kant contact via Facebook pagina

19 december 2015

Ik snap ondertussen waarom hij bij mij leeg bleef. 
Ik heb ghostery draaien om reclames en trackers te blokkeren. Deze blokkeert dus ook facebook trackers. 
Toen ik dit uitzette deed je facebookcontact deel het wel gewoon goed.
 
Dierenspeciaalzaak
Berichten: 689
Lid geworden op: 20 juni 2012
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: Direct kant contact via Facebook pagina

19 december 2015

Fijn te horen, dat het dus goed werkt. Ik merk inderdaad wel al dat het gebruikt wordt. Eerder kreeg ik ongeveer 1 vraag per week via Facebook, nu stuk of 5-6 per dag. Ook het aantal pagina vind-ik-leuks lijkt toegenomen. Het is natuurlijk een beetje vroeg voor dit soort conclusies, omdat het net een paar dagen er op staat, maar de resultaten zijn tot nu toe veelbelovend. Het heeft tot nu toe dus gezorgd voor zoals ik hoopte, meer interactie. De meeste vragen zijn daarbij ook nog eens 'verkoopt u ook?' vragen. Dus super nuttige koop gerichte reacties. Tot nu toe ben ik erg te spreken over deze aanpassing aan de webshop. Eerder had ik enkel als 'rechtstreekse contact methode' een telefoonnummer. Dus de drempel voor niet Facebook klanten lijkt mij niet verhoogd. Dit komt niet in plaats van een bestaande livechat methode, maar dit komt nieuw als Livechat methode op mijn website. Volgens mij zijn er in Nederland niet zo heel veel mensen die geen Facebook gebruiken. Zelfs me opa en oma van in de 80 hebben tegenwoordig Facebook.

Overigens gisteren ook dit op de mobiele website geïmplementeerd, maar dan uiteraard aangepast aan de mobiel. Kreeg uurtje later al me eerste Facebook vraag van een mobiele gebruiker.
Online Dierenspeciaalzaak is het adres voor uw huisdier.
Ohw en... Online Dierenspeciaalzaak BLOG!
 
Gebruikersavatar
WebwinkelMeerwaarde
Berichten: 1397
Lid geworden op: 11 augustus 2015
Contacteer:

Re: Direct kant contact via Facebook pagina

19 december 2015

Leuk idee. Goed bezig met het afstemmen.

Ben benieuwd of het goed werkt. Succes.
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht