Beste forumleden,
Om maar gelijk met de deur in huis te vallen;
08-12 is er bij ons een bestelling via Bol binnen gekomen, 09-12 is deze geleverd en op 16-12 is deze retour gemeld, met als reden: "Niet naar verwachting."
Op 16-12 kreeg ik de eerste mail van de klantenservice, de klant lukte het niet om een retour aan te melden en heeft Bol.com dit voor de klant gedaan, dit zodat ik de retour kon afhandelen. Nu kreeg ik vandaag 18-12 tot mijn grote verbazing vandaag wederom een mail van de klantenservice. De retourzending zou verloren zijn gegaan en omdat ik niet voldeed aan het garantiebedrag krijgen we geen uitbetaling.
Nu weet ik dat je als verkoper verantwoordelijk bent voor de daadwerkelijke aflevering van een besteld product, maar naar mijn inziens geldt dit ook voor de koper bij een retournering.
Hieronder (iet wat gecensureerd) de daadwerkelijke mail.
De retourzending van volgende bestelling is verloren gegaan:
[*]Besteldatum : 08-12-2015
[*]Artikel : .......
Je garantie was niet voldoende op het moment van verzenden. Je zal niet uitbetaald worden voor dit artikel.
De klant heeft het artikel ook defect ontvangen. Dit is de reden dat ze het retour heeft gestuurd.
Ik hoop je hiermee voldoende te hebben geinformeerd en ik wens jou nog een fijne dag verder.
Met vriendelijke groet,
[*]
Mijn vraag, kan en mag bol.com dit maken? Het is voor mij meer een principe kwestie en wil dit graag uitzoeken, in de algemene voorwaarden van Bol.com voor verkopers kan ik dit niet vinden. Ik heb nog niet kunnen bellen, maar was wel in de gelegenheid om dit op het forum te plaatsen.
Dat een product defect blijkt te zijn kan voorkomen, al had ik dan de reden defect/misdruk gebruikt bij retournering. Maar dan nog mag ik als verkoper de eis stellen dat het product geretourneerd wordt, dit is nu niet het geval. Wat betreft het garantiebedrag, dit heeft naar mijn inziens niets te maken met zoekgeraakte retourneringen, maar puur en alleen wanneer de koper niet tot betaling overgaat. (soort afterpay)
Iemand tips en of opmerkingen?
[*]Ps. Ik zal me op een later tijdstip nog even voorstellen op het forum.
[*]Groeten,
[*]Francois