Klantenservice Duitsland

1
Goedenavond,


Ik wil graag gaan uitbreiden naar Duitsland, maar hik nog tegen een aantal zaken aan. Één daarvan is het feit dat ik geen Duitse medewerker in dienst heb die de klantenservice kan gaan doen. Daarom de vraag, hoe regelen jullie dat? Emailverkeer is met Google Translate en enige taalkennis wel te doen, maar telefonisch klanten te woord staan lijkt me andere koek.

Groeten,

Kars

Re: Klantenservice Duitsland

3
Thx voor je reactie. Mijn operatie is niet zeer groot, maar via EBay is de vraag uit Duitsland goed duidelijk geworden. Het doel is eerst dan ook om de Duitse markt te verkennen en via een Duitse shop te bedienen.

E-mailen in het Duits zou me wel lukken, maar telefoneren is iets te hoog gegrepen.

Ik heb me al aardig ingelezen voor wat betreft de verschillen tussen Duitsland - NL. Veel informatieve sites geven aan dat je voorwaarden waterdicht moeten zijn ivm kans op Abmahnung.

Re: Klantenservice Duitsland

4
Je zou eventueel de telefonie kunnen uitbesteden aan zo'n contact center of iets dergelijks, ik weet niet of een specifieke partij noemen mag. Maar ik weet er wel een waar ze meerdere mensen in dienst hebben die diverse talen spreken als Duits, Frans en Spaans. Wellicht dat daar wel iets mee geregeld kan worden.
https://www.flobbi.nl
Flobbi - Verkoop je smartphone & tablet!
Hoge vergoeding, gratis aangetekend verzenden en lid van Stichting WebwinkelKeur.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Klantenservice Duitsland

5
Kars schreef:Goedenavond,


Ik wil graag gaan uitbreiden naar Duitsland, maar hik nog tegen een aantal zaken aan. Één daarvan is het feit dat ik geen Duitse medewerker in dienst heb die de klantenservice kan gaan doen. Daarom de vraag, hoe regelen jullie dat? Emailverkeer is met Google Translate en enige taalkennis wel te doen, maar telefonisch klanten te woord staan lijkt me andere koek.

Groeten,

Kars
Wat heb je nu uiteindelijk gedaan? Ben wel benieuwd.
https://www.flobbi.nl
Flobbi - Verkoop je smartphone & tablet!
Hoge vergoeding, gratis aangetekend verzenden en lid van Stichting WebwinkelKeur.

Re: Klantenservice Duitsland

6
ik ben nog druk bezig met de voorbereidingen voor het openen van de Duitse shop, maar heb een paar opties op een rij gezet:

- Duitse voicemail instellen / in het Engels de tel. opnemen
- Een Duitse vriend/studiegenoot inhuren en een telefoon geven
- Gebruik maken van een telefoondienst (zoals jij aangaf)... ik zag van de week de telefoon opneemdienst van Webwinkelkeur voorbijkomen. Maar eens informeren of zij een Duitse medewerker hebben. Ze zitten wel dichtbij de grens in Enschede. :)

Re: Klantenservice Duitsland

8
WebwinkelMeerwaarde schreef:
Kars schreef:ik ben nog druk bezig met de voorbereidingen voor het openen van de Duitse shop, maar heb een paar opties op een rij gezet:

-in het Engels de tel. opnemen
Dat lijkt me niet helemaal logisch. Een Duitser zal dit niet waarderen.
Inderdaad. Dat lijkt me ook raar als ik een Duitser zou zijn, je verwacht dan een Duitse webshop met Duitse medewerkers.
https://www.flobbi.nl
Flobbi - Verkoop je smartphone & tablet!
Hoge vergoeding, gratis aangetekend verzenden en lid van Stichting WebwinkelKeur.

Re: Klantenservice Duitsland

9
Flobbi schreef:
WebwinkelMeerwaarde schreef: Dat lijkt me niet helemaal logisch. Een Duitser zal dit niet waarderen.
Inderdaad. Dat lijkt me ook raar als ik een Duitser zou zijn, je verwacht dan een Duitse webshop met Duitse medewerkers.
Als de webshop NL bedrijfsgegevens heeft en een NL telefoonnummer, dan lijkt mij dit geen enkel probleem.
Je kan achter het telefoonnummer aangeven dat er engels gesproken wordt en per e-mail bijv. NL/ENG/D

Re: Klantenservice Duitsland

10
Mick schreef:
Flobbi schreef: Inderdaad. Dat lijkt me ook raar als ik een Duitser zou zijn, je verwacht dan een Duitse webshop met Duitse medewerkers.
Als de webshop NL bedrijfsgegevens heeft en een NL telefoonnummer, dan lijkt mij dit geen enkel probleem.
Je kan achter het telefoonnummer aangeven dat er engels gesproken wordt en per e-mail bijv. NL/ENG/D
Ja, maar dat geeft TS niet aan; hij biedt een Duitse voicemail aan en in het Engels de telefoon opnemen. Dat lijkt mij toch een enigszins rare constructie. Als je een Nederlands telefoonnummer hanteert zul je mensen ook op kosten drijven (telefoon abonnement waarbij je naar het 'buitenland' belt) dus het lijkt mij gewoon niet zo'n snuggere constructie. Dan kun je beter gewoon die klantenservice uitbesteden denk ik. Uiteraard zul je dit wel in lijn met je USP's moeten doen; ik weet niet of TS zich wil onderscheiden juist door service of juist door goedkoop te zijn of weet ik het. 
https://www.flobbi.nl
Flobbi - Verkoop je smartphone & tablet!
Hoge vergoeding, gratis aangetekend verzenden en lid van Stichting WebwinkelKeur.

Re: Klantenservice Duitsland

11
Ik zou zeker de telefoon niet opnemen in het engels, de gemiddelde duitser hangt dan gelijk weer. Ik heb een webshop in Duitsland en ik krijg zeker een paar keer per week een duitse bejaarde aan de lijn die vraagt om een catalogus (die ik niet heb).
Voor het zakendoen in Duitsland heb je in mijn beleving echt een duits adres nodig, met een duitse telefoondienst. Duitsers houden helemaal niet van over de grens online shoppen. Die zijn een stuk minder internationaal georienteerd dan de Nederlanders.
www.armande.net voor informatie over het starten van een webwinkel