Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Erika
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 maart 2016
Contacteer:

Meerdere problemen bij levering

29 maart 2016

Goedemorgen, 

Ik heb jullie hulp even nodig hierin!

3 weken geleden heb ik een grote bestelling verstuurd naar een klant via track en trace van PostNL. Een dag later kreeg ik teruggekoppeld via Social media dat verschillende producten niet in de doos zouden zitten. (ik heb alles zelf dubbel gecheckt bij het inpakken). Omdat ik niet door bijvoorbeeld video-opname aan kan tonen dat ik de producten wél heb geleverd, heb ik aangeboden de artikelen opnieuw naar de klant te versturen. Ik heb de klant aangegeven dat het nog minimaal 5 dagen duurt voor de artikelen bij mij binnen zijn. Daarnaast kreeg ik teruggekoppeld dat er stickers zaten op de kleding, waarop stond dat ze twee broeken geleverd zou krijgen in plaats van 1. Netjes aangegeven dat de artikel-stickers slechts voor mij zijn; om te zien dat ik 2 stuks heb ontvangen van de groothandel. Daarna kreeg ik teruggekoppeld dat een paar schoenen ''niet lekker zat''. Aangegeven dat ze iemand anders blij mag maken met de schoenen want ik hèb al weer 7,- kosten aan verzenden, als daar ook nog een 7,- bijkomt omdat zij het terug wil sturen, verkles ik er nog méér op. Ik heb gezegd de klant het bedrag terug zou storten en nu krijg ik vanochtend weer teruggekoppeld dat een legging die de klant besteld had, na een dag dragen een beetje losloet bij een naad. Ik wordt gek van deze klant! Hoe moet ik nu reageren? 
Ik sta op dit moment al op 50,- verlies en ik weet niet zo goed wat ik nu moet doen.... Wat zijn mijn rechten/plichten hierin? 
 
Gebruikersavatar
WebwinkelMeerwaarde
Berichten: 1397
Lid geworden op: 11 augustus 2015
Contacteer:

Re: Meerdere problemen bij levering

29 maart 2016

Voor verkopen via Internet geldt de wet koop op afstand.

Dat betekent dat klanten recht hebben op een zichttermijn van minstens 14 dagen. Binnen deze termijn dienen zij een retourmelding te doen. Daarop krijgt de klant 14 dagen om (een deel van) de bestelling te retourneren en waarbinnen jij het geld dient te restitueren.

Retourneren kan alleen indien het product in goede staat wordt teruggestuurd, in één deugdelijke verpakking.

Je bent verplicht om klanten te informeren over de geldende rechten en plichten. Doe je dit niet dan werkt dit altijd in jouw nadeel.


Misschien handig om nog even uit te leggen hoe je verkoop proces werkt, aangezien je voorstel topic er op lijkt twee wijzen dat het niet via een webwinkel is verkocht.
 
Gebruikersavatar
WebwinkelMeerwaarde
Berichten: 1397
Lid geworden op: 11 augustus 2015
Contacteer:

Re: Meerdere problemen bij levering

29 maart 2016

Bewijs van wat je verstuurd hebt, is er overigens nooit. Ook een video of foto helpt daarbij niet.

Die stickers karen zitten is natuurlijk niet handig.