Beste forummers,
Via BOL heb ik een artikel verkocht, dat de klant dezelfde dag als retour aanmeldt, met als reden dat het beschadigd is.
Hij doet gelijk een bestelling voor een nieuwe.
Zover lijkt er niks aan de hand, vervelend voor de klant dat het artikel blijkbaar beschadigd is geraakt.
Gelijk een nieuwe toegestuurd.
Nu krijg ik de retour binnen, inderdaad met een paar flinke krassen erop.
Die echter alleen kunnen zijn ontstaan nadat het artikel is uitgepakt, want ze bevinden zich onder de (transparante) beschermende verpakking.
De verpakking zelf is volledig onbeschadigd. Bovendien zitten er vlekken omheen alsof er geprobeerd is met een marker de krassen minder zichtbaar te maken. Ziet eruit alsof het is gevallen bij het aan de muur bevestigen.
Ik heb een kleine webwinkel en pak alles zelf in, en weet 1000% zeker dat ik een artikel met deze beschadigingen nooit zo verstuurd kan hebben.
Al met al voel ik me hier, zachtjes gezezegd, niet zo lekker bij.
Het beschadigde artikel is niet meer verkoopbaar, en ik heb 2x verzendkosten gehad (verzenden + retourkosten pakket).
Als ik "moeilijk" ga doen, kan de klant natuurlijk ook zijn 2e bestelling terugsturen, met weer verzendkosten, en ook nog eens een negatieve review geven op de BOL site.
Het is voor het eerst dat ik zoiets tegenkom, en ik lijk nu op te draaien voor het vervangen van iets dat de klant zelf beschadigd heeft.
Alles afwegend lijkt het me de verstandige keuze om het maar te accepteren en voortaan niet meer aan deze klant te leveren.
Ik vraag me af hoe jullie met dit soort zaken omgaan?