Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Jara
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 januari 2016

Door klant hoogstwaarschijnlijk zelf beschadigd artikel retour via BOL

03 april 2016

Beste forummers,

Via BOL heb ik een artikel verkocht, dat de klant dezelfde dag als retour aanmeldt, met als reden dat het beschadigd is.
Hij doet gelijk een bestelling voor een nieuwe.

Zover lijkt er niks aan de hand, vervelend voor de klant dat het artikel blijkbaar beschadigd is geraakt.
Gelijk een nieuwe toegestuurd.

Nu krijg ik de retour binnen, inderdaad met een paar flinke krassen erop. 
Die echter alleen kunnen zijn ontstaan nadat het artikel is uitgepakt, want ze bevinden zich onder de (transparante) beschermende verpakking.
De verpakking zelf is volledig onbeschadigd. Bovendien zitten er vlekken omheen alsof er geprobeerd is met een marker de krassen minder zichtbaar te maken. Ziet eruit alsof het is gevallen bij het aan de muur bevestigen.
Ik heb een kleine webwinkel en pak alles zelf in, en weet 1000% zeker dat ik een artikel met deze beschadigingen nooit zo verstuurd kan hebben.

Al met al voel ik me hier, zachtjes gezezegd, niet zo lekker bij.
Het beschadigde artikel is niet meer verkoopbaar, en ik heb 2x verzendkosten gehad (verzenden + retourkosten pakket). 
Als ik "moeilijk" ga doen, kan de klant natuurlijk ook zijn 2e bestelling terugsturen, met weer verzendkosten, en ook nog eens een negatieve review geven op de BOL site.

Het is voor het eerst dat ik zoiets tegenkom, en ik lijk nu op te draaien voor het vervangen van iets dat de klant zelf beschadigd heeft.
Alles afwegend lijkt het me de verstandige keuze om het maar te accepteren en voortaan niet meer aan deze klant te leveren.
Ik vraag me af hoe jullie met dit soort zaken omgaan?
 
rzethof
Berichten: 159
Lid geworden op: 30 augustus 2015

Re: Door klant hoogstwaarschijnlijk zelf beschadigd artikel retour via BOL

03 april 2016

Vervelende kwestie, ik denk dat je niet veel meer keuze hebt als het accepteren van de retour. Echter zou ik wel contact opnemen met het zakelijk verkopen team van Bol, wellicht kunnen zij je helpen
 
Jara
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 januari 2016

Re: Door klant hoogstwaarschijnlijk zelf beschadigd artikel retour via BOL

03 april 2016

dankjewel voor je input @rzeethof, ik zal maandag eens contact opnemen met de zakelijke servicedesk....
 
Gebruikersavatar
WebwinkelMeerwaarde
Berichten: 1397
Lid geworden op: 11 augustus 2015
Contacteer:

Re: Door klant hoogstwaarschijnlijk zelf beschadigd artikel retour via BOL

04 april 2016

Je kunt contact opnemen met de klant en aangeven dat je het product helaas beschadigd hebt ontvangen. Helaas is het hierdoor onverkoopbaar.
Toch wil je de klant uit coulance het vervangende product aanbieden...

Met een beetje mazzel haal je er dan zelfs nog een positieve review uit.

Je plaatst een opmerking bij de klantgegevens van deze klant en neemt dit voorval mee in de overweging bij een volgende bestelling.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht