Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
SH-Shop
Berichten: 54
Lid geworden op: 23 augustus 2015

Klant zegt: autolader heeft tablet kapot gemaakt.

01 september 2016

Beste forumleden,

Een klant heeft enige tijd geleden een USB autolader gekocht. 
De klant geeft aan dat na een uur gebruik de autolader begon te smelten en dat vervolgens zijn tablet niet meer functioneerde, deze zou niet meer op willen laden. (bij gebruik andere laders uiteraard.)
Ik heb wel eens gehoord dat er zeer goedkope USB autoladers in de omloop zijn, die in der daad willen smelten. 
Deze autolader betreft een kwaliteitsproduct, CE gekeurd etc, maar goed dat even in het midden gelaten. (ook daar kan iets mis mee zijn.)
Ik vraag me af of het uberhoupt mogelijk is dat wanneer een autolader defect raakt, er voor kan zorgen dat de tablet ook defect raakt. 

Is er iemand die kan vertellen of bovenstaande mogelijk is? Overige tips zijn ook welkom... 

We willen dit in alle redelijkheid oplossen met de klant, maar de autolader opsturen zodat wij deze kunnen beoordelen wil de klant niet, foto's opsturen lukt blijkbaar ook niet. 

Groeten,
 
 
Mick
Berichten: 849
Lid geworden op: 12 juli 2014

Re: Klant zegt: autolader heeft tablet kapot gemaakt.

01 september 2016

Zonder het product op te sturen, kan jij deze niet beoordelen en de klacht dus ook niet in behandeling nemen...
Schade kan hij volgens mij gewoon bij zijn eigen verzekeringsmaatschappij neerleggen, zij zullen jouw dan weer aansprakelijk stellen.

Maar als de klant het product al niet wil terugsturen, heb ik al snel het vermoeden dat er meer aan de hand is....
 
Gebruikersavatar
WebwinkelMeerwaarde
Berichten: 1397
Lid geworden op: 11 augustus 2015
Contacteer:

Re: Klant zegt: autolader heeft tablet kapot gemaakt.

01 september 2016

Hoewel er een grote kans is dat de fabrikant (en dus jij als verkoper) aansprakelijk is, gaan bij mij wel de alarmbellen af vanwege deze opmerking:

maar de autolader opsturen zodat wij deze kunnen beoordelen wil de klant niet, foto's opsturen lukt blijkbaar ook niet.
 
Electronixs.nl
Berichten: 802
Lid geworden op: 06 augustus 2014
Locatie: Hillegom
Contacteer:

Re: Klant zegt: autolader heeft tablet kapot gemaakt.

01 september 2016

CE gekeurd zegt opzicht niet heel veel. 
Kijk even op de onderstaande link of jou lader erbij zit. Er zitten PDF documenten bij.
https://www.nvwa.nl/actueel/nieuws/nieu ... ht/2077441
Barcode scanner - IR Thermometer - 12V Voedingen http://www.electronixs.nl
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
SH-Shop
Berichten: 54
Lid geworden op: 23 augustus 2015

Re: Klant zegt: autolader heeft tablet kapot gemaakt.

02 september 2016

CE gekeurd zegt opzicht niet heel veel. 
Kijk even op de onderstaande link of jou lader erbij zit. Er zitten PDF documenten bij.
https://www.nvwa.nl/actueel/nieuws/nieu ... ht/2077441
Bedankt voor de link, wel nuttige info, maar in deze casus gaat het om een USB autolader. 
Wandcontact stekkers, tja daar wordt in der daad "gevaarlijk" spul van verkocht, ik vermoed veelal door onwetendheid maar zou me niet verbazen dat men het risico durft te nemen. 
Tot op heden niets meer gehoord van de koper en we zijn nu 2 dagen verder, we wachten het rustig af.   
 
Wouter Hol
Moderators
Berichten: 3081
Lid geworden op: 02 september 2010
Contacteer:

Re: Klant zegt: autolader heeft tablet kapot gemaakt.

02 september 2016

Het kan zijn dat zo'n autolader gaat smelten. Als het goed is zit er een zekering in de autolader, die zou zulke dingen eigenlijk moeten voorkomen. Daarnaast is in de meeste (alle?) auto's de sigaretten aansteker ook nog gezekerd, waardoor dat ook voorkomen zou moeten worden. Mochten die zekeringen er niet zijn of niet goed zijn, dan heb je gewoon het volledige vermogen van de auto accu dat in 1x door zo'n lader gaat, en dan gaat de boel inderdaad smelten. Dit kan ook prima de tablet slopen; als er 12 volt op vol vermogen door de tablet gejaagd wordt dan gaan er ook in de tablet dingen stuk. 
 
Liesje
Berichten: 16
Lid geworden op: 03 augustus 2016
Contacteer:

Re: Klant zegt: autolader heeft tablet kapot gemaakt.

03 september 2016

Voor mij heel simpel, kan de klant niet aantonen dat er een defect is, weigert de klant het artikel te retourneren of duidelijke foto's te sturen dan word je mijnsinziens niet in de gelegenheid gestelt de klacht afdoende te kunnen behandelen.

Al weer iets gehoord?
 
serviesonline
Berichten: 429
Lid geworden op: 27 februari 2011

Re: Klant zegt: autolader heeft tablet kapot gemaakt.

03 september 2016

 als er 12 volt op vol vermogen door de tablet gejaagd wordt dan gaan er ook in de tablet dingen stuk. 
Sterker nog, als de dynamo draait levert hij bijna 15 volt af.
 
SH-Shop
Berichten: 54
Lid geworden op: 23 augustus 2015

Re: Klant zegt: autolader heeft tablet kapot gemaakt.

04 september 2016

Tot op heden niets meer mogen vernemen van de klant. 
Maar tot zover bedankt voor de uitleg. 
 
VTE
Berichten: 49
Lid geworden op: 28 september 2014

Re: Klant zegt: autolader heeft tablet kapot gemaakt.

25 september 2016

Een smeltende 12v aansluiting is meestal een gebrek aan de auto, doordat er een relatief hoog vermogen door een (vaak) slecht verbinding makende stekker wordt deze bijzonder heet en kan gaan smelten. Dit heb ik al vaker meegemaakt maar is niet mijn probleem, probleem zit in de aansluiting van de auto.
 
Dierenspeciaalzaak
Berichten: 689
Lid geworden op: 20 juni 2012
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: Klant zegt: autolader heeft tablet kapot gemaakt.

29 september 2016

En aanvullend, volt is spanning, watt is vermogen. De spanning zegt niets over het vermogen. Een 12 volt spanning is eigenlijk erg laag. Echter is de hoeveelheid ampère wat een dynamo genereert vaak vrij fors. Daardoor is het vermogen ook hoog. Het is daarom voor mij ook wel plausibel wat de klant verteld. Echter moeten ze dan natuurlijk het product wel op willen sturen.
Online Dierenspeciaalzaak is het adres voor uw huisdier.
Ohw en... Online Dierenspeciaalzaak BLOG!
 
SH-Shop
Berichten: 54
Lid geworden op: 23 augustus 2015

Re: Klant zegt: autolader heeft tablet kapot gemaakt.

30 september 2016

Bedankt voor de antwoorden zover. 

Tot op heden niets meer vernomen van de klant. 
 
Gebruikersavatar
Captain Pervert
Berichten: 237
Lid geworden op: 31 januari 2012

Re: Klant zegt: autolader heeft tablet kapot gemaakt.

06 januari 2017

Joh, verrassing.
Alles rond tablets en telefoons bekijk ik altijd met argusogen. Dat spul is zeer geliefd bij boefjes en makkelijk te slijten op de straathoek. Daarom handel ik liever in breinaalden, bijvoorbeeld.
 
KathrynJoosten
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 augustus 2020
Contacteer:

Re: Klant zegt: autolader heeft tablet kapot gemaakt.

14 augustus 2020

Joh, verrassing.
Alles rond tablets en telefoons bekijk ik altijd met argusogen. Dat spul is zeer geliefd bij boefjes en makkelijk te slijten op de straathoek. Daarom handel ik liever in breinaalden, bijvoorbeeld.
So true! Probleem is dat je eigenlijk als webshopuitbater niet kan winnen in dit soort discussies. Je KAN niet zomaar de klant vergoeden; maar als die negatieve reviews begint te plaatsen kan de schade erg groot worden... Ik struggle er ook mee...
U kan mij bereiken via info@kathrynjoosten.com.
Ik ben een blogger voor Puras.be en mijn eigen blog, maar heb ook een paar dropshipping webshops en affiliate websites.
 
TristanP
Berichten: 16
Lid geworden op: 28 december 2017

Re: Klant zegt: autolader heeft tablet kapot gemaakt.

13 september 2020

Het kan zijn dat zo'n autolader gaat smelten. Als het goed is zit er een zekering in de autolader, die zou zulke dingen eigenlijk moeten voorkomen. Daarnaast is in de meeste (alle?) auto's de sigaretten aansteker ook nog gezekerd, waardoor dat ook voorkomen zou moeten worden. Mochten die zekeringen er niet zijn of niet goed zijn, dan heb je gewoon het volledige vermogen van de auto accu dat in 1x door zo'n lader gaat, en dan gaat de boel inderdaad smelten. Dit kan ook prima de tablet slopen; als er 12 volt op vol vermogen door de tablet gejaagd wordt dan gaan er ook in de tablet dingen stuk. 
Niet om lullig te doen, maar de sigarettenaanstekeraansluiting is vaak afgezekerd op 15A. Dat levert je grofweg evenveel vermogen als een stel brandende kaarsen, om maar even binnen het thema te blijven. Bij een hoge weerstand gaat zo'n zekering je dus nooit uit de brand helpen.