Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Sportzone
Berichten: 45
Lid geworden op: 02 oktober 2014
Locatie: Kollum
Contacteer:

Korting op affilliate-netwerk, geen korting na doorlinken

31 oktober 2016

Als je, zoals jullie en wij, een webshop runt, kijk je met meer dan gemiddelde belangstelling naar hoe andere webshops een probleem oplossen. Ik maakte het volgende mee.

Op kleding.nl vond  ik gisteren (zondag) een overhemd en een broek die afgeprijsd waren met 20%. Mooi, gelijk kopen! Dacht ik. Ik drukte op de koopknop en werd doorgelinkt naar de desbetreffende webshop. Daar aangekomen bleek de korting ineens verdwenen. Waarschijnlijk was de kortingsactie zaterdag afgelopen, maar het einde van die actie was nog niet doorvertaald naar kleding.nl. 

ik mailen met de desbetreffende webshop. Ik wilde wel kopen, maar natuurlijk wel met de korting die me werd aangeboden op Kleding.nl. Logisch toch? Als het bij onze webshop zou gebeuren zou onze reactie zijn: excuus aanbieden en een kortingscode geven zodat de klant alsnog kan profiteren van de actie. Hun reactie is wat mij betreft een voorbeeld van hoe het niet moet:

"Sorry voor de verwarring. We begrijpen zeker je bericht aan ons, echter haalt kleding.nl niet tijdig de actie van de site af. Wat vervelend is voor de klant. We hebben de issue neergelegd bij de desbetreffende afdeling van kleding.nl. Als we een terugkoppeling hebben bericht ik je even"

Er is dus een probleem tussen kleding.nl en de webshop (de feed wordt in het weekend maar 1 keer ge-upload, waardoor de kortingsactie een dag langer blijft staan) en zij maken van hun probleem mijn probleem ('vervelend voor u als klant'). Geen korting dus. Ontzettend slecht wat mij betreft. Want het is toch niet mijn schuld? 

Het is alsof je langs een etalage loopt en een jas met 20% korting ziet hangen, de winkel in loopt, de jas wilt afrekenen en dat de verkoper dan zegt: nee, die korting krijgt u niet. Ik had notabene een printscreen toegevoegd waarop de korting die kleding.nl gaf duidelijk te zien is. En de oplossing lag zo voor de hand: een kortingscode geven en de klant (ik in dit geval) een grote glimlach geven. 

Iedere webshop die met affililates werkt weet dat dit zo nu en dan voorkomt. Hoe zouden jullie dit oplossen? Zijn jullie het eens met mijn kritiek? En wat zijn in dit geval eigenlijk de rechten van de klant? 
http://www.goedkopezwembroeken.nl : Zwemmen in het voordeel!
 
Gebruikersavatar
WebwinkelMeerwaarde
Berichten: 1397
Lid geworden op: 11 augustus 2015
Contacteer:

Re: Korting op affilliate-netwerk, geen korting na doorlinken

31 oktober 2016

Als zij de fout maken (wat ze vooraf zouden kunnen weten), zouden ze de korting gewoon alsnog moeten toekennen.
 
Sportzone
Berichten: 45
Lid geworden op: 02 oktober 2014
Locatie: Kollum
Contacteer:

Re: Korting op affilliate-netwerk, geen korting na doorlinken

31 oktober 2016

Als zij de fout maken (wat ze vooraf zouden kunnen weten), zouden ze de korting gewoon alsnog moeten toekennen.

Volledig met je eens, maar wat zijn eigenlijk de wettelijke regels?
http://www.goedkopezwembroeken.nl : Zwemmen in het voordeel!
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht