Klant beweert terugbetaling niet gekregen te hebben

1
Wij werken met Ingenico en hebben via het control panel een terugbetaling naar de klant gedaan.
Nu beweert de klant al 2 weken dat zij dit nooit ontvangen heeft, ook al staat de terugbetalingsstatus bij Ingenico op "verwerkt"
Door andere klanten zijn nooit dergelijke problemen gemeld.

Bij Ingenico zeggen ze ook dat de terugbetaling juist verwerkt is.
Nu vermoed ik dat de klant de transactie over het hoofd ziet of bewust probeert een dubbele terugbetaling te krijgen.
Wij hebben al een screenshot gestuurd van de status uit het control panel.

Kunnen wij de klant verplichten een download van banktransacties of kopie(ën) afschriften te overhandigen?
Betreffende klant is zenuwachtig en heeft inmiddels contact opgenomen met de consumentenbond.

Wellicht heeft iemand soortgelijke ervaringen? en/of advies in dit soort situaties?

Re: Klant beweert terugbetaling niet gekregen te hebben

2
Bij ons komt zoiets ook wel eens voor. Men verwacht bij de transactie als rekeninghouder de naam van de webshop te zien, maar daar staat natuurlijk de naam van de PSP, in dit geval Ingenico. Vertel de klant dat ze een transactie van Ingenico moeten zoeken en dan is het volgens mij zo opgelost.

Re: Klant beweert terugbetaling niet gekregen te hebben

4
Wij hebben de klant nogmaals gevraagd alle transacties te bekijken en het exacte bedrag doorgegeven waar ze naar moest zoeken. En als tweede optie kopie afschrift.. naar ons door te sturen.

Nu wel gevonden door de klant..
Ontzettende tijdsverspilling en slechte zaak omdat ze al naar de Consumentenbond was gestapt. Niet dat dat veel hoeft te betekenen, maar toch..
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Klant beweert terugbetaling niet gekregen te hebben

5
Wow, je neemt wel echt een gigantisch risico door te vragen naar de kopie van een afschrift te vragen. Dit is een zeer grove overtreding van de privacywet. De consument was zelfs al naar de consumentenbond gestapt. Ik zou hier toch echt, zeer voorzichtig mee zijn. Als bedrijf heb je echt niet de autoriteit om naar dat soort gegevens te vragen.