Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
gabriel85
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 maart 2017

Klant beweert terugbetaling niet gekregen te hebben

08 maart 2017

Wij werken met Ingenico en hebben via het control panel een terugbetaling naar de klant gedaan.
Nu beweert de klant al 2 weken dat zij dit nooit ontvangen heeft, ook al staat de terugbetalingsstatus bij Ingenico op "verwerkt"
Door andere klanten zijn nooit dergelijke problemen gemeld.

Bij Ingenico zeggen ze ook dat de terugbetaling juist verwerkt is.
Nu vermoed ik dat de klant de transactie over het hoofd ziet of bewust probeert een dubbele terugbetaling te krijgen.
Wij hebben al een screenshot gestuurd van de status uit het control panel.

Kunnen wij de klant verplichten een download van banktransacties of kopie(ën) afschriften te overhandigen?
Betreffende klant is zenuwachtig en heeft inmiddels contact opgenomen met de consumentenbond.

Wellicht heeft iemand soortgelijke ervaringen? en/of advies in dit soort situaties?
 
Wouter Hol
Moderators
Berichten: 3081
Lid geworden op: 02 september 2010
Contacteer:

Re: Klant beweert terugbetaling niet gekregen te hebben

09 maart 2017

Bij ons komt zoiets ook wel eens voor. Men verwacht bij de transactie als rekeninghouder de naam van de webshop te zien, maar daar staat natuurlijk de naam van de PSP, in dit geval Ingenico. Vertel de klant dat ze een transactie van Ingenico moeten zoeken en dan is het volgens mij zo opgelost.
 
DannyvdM
Berichten: 322
Lid geworden op: 17 juni 2012

Re: Klant beweert terugbetaling niet gekregen te hebben

09 maart 2017

Kunnen wij de klant verplichten een download van banktransacties of kopie(ën) afschriften te overhandigen?
Absoluut niet. 
 
gabriel85
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 maart 2017

Re: Klant beweert terugbetaling niet gekregen te hebben

12 maart 2017

Wij hebben de klant nogmaals gevraagd alle transacties te bekijken en het exacte bedrag doorgegeven waar ze naar moest zoeken. En als tweede optie kopie afschrift.. naar ons door te sturen.

Nu wel gevonden door de klant..
Ontzettende tijdsverspilling en slechte zaak omdat ze al naar de Consumentenbond was gestapt. Niet dat dat veel hoeft te betekenen, maar toch..
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
DannyvdM
Berichten: 322
Lid geworden op: 17 juni 2012

Re: Klant beweert terugbetaling niet gekregen te hebben

12 maart 2017

Wow, je neemt wel echt een gigantisch risico door te vragen naar de kopie van een afschrift te vragen. Dit is een zeer grove overtreding van de privacywet. De consument was zelfs al naar de consumentenbond gestapt. Ik zou hier toch echt, zeer voorzichtig mee zijn. Als bedrijf heb je echt niet de autoriteit om naar dat soort gegevens te vragen. 
 
Gebruikersavatar
Captain Pervert
Berichten: 237
Lid geworden op: 31 januari 2012

Re: Klant beweert terugbetaling niet gekregen te hebben

03 juli 2017

Ik ken dit verhaal ook. PSP op afschrift ipv naam webwinkel.
Uiteraard denkt een klant wel dat JIJ de boel besodemietert door niet te betalen, maar als er gratis geld komt van Ingenico (wat ze niet kennen) dan houden ze zich mooi muisstil :D :D :D 
Klanten, tuig is het. Wou dat ik er niks mee te maken had.