Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
K9SUPPLY
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 april 2017

Kapot (gemaakt) product retour

21 april 2017

Lezers,

ik zit een beetje met een probleem. Nu heb ik het forum doorgelezen en ik zie verschillende verhalen dus misschien dat ik via deze weg direct een passend antwoord krijg.

Een klant heeft gekocht bij mij een sprint parachute voor honden. +/- een week later krijg ik een melding dat er een review geschreven was over het product en deze was niet positief. Klant vermelden dat de parachute bij de eerste keer meteen kapot gegaan is en dat ze geen contact met ons kregen via de mail. Wij hebben geen mail voorbij zien komen dus hebben de klant vanuit ons zelf gemaild om te vragen wat het probleem was.

De klant zegt dat bij het eerste gebruik het lint van de parachute afgebroken is en dus het hele effect weg is. Klant geef aan in de mail dat hij hem daarna nog wel gebruikt heeft maar het niet optimaal is. Als het lint inderdaad gebroken is kan dat een fabricage fout zijn en ik heb gevraagd het product retour te sturen zodat ik het beter kan beoordelen.

Gister het pakketje binnen gekregen met een briefje of de verzendkosten terug gestort kunnen worden maar die mogen ook vervangen worden door een supplement. Op de parachute modder en gras sporen terug gevonden, aan de buitenkant zit een flinke scheur en aan de binnenkant ook. Deze 2 zijn niet verbonden met het lint. De klant had het over een gebroken lint maar niet over scheuren. Als het echt alleen het lint was dan hadden wij dit netjes kunnen laten herstellen zodat de klant hem gewoon weer kon gebruiken. Maar door de scheuren is het product goed voor de prullenbak. Klant gemaild om opheldering: 

Dit is inderdaad zo, daar mijn hond die gegrepen heeft toen hij loskwam.
Ik heb getrainde mechelse herders die op internationaal niveau spelen, dus die zijn getraind om te grijpen wat hun triggert.

Daar hoort schijnbaar dus een losgeslagen parachute bij. 
Nu, mijn klacht ging daar niet over, die scheuren zouden er ook niet zijn moest de parachute niet loslaten, die scheuren zijn geen fout, maar helaas een gevolg van een fout.
Over de scheuren heb ik bijgevolg ook geen opmerkingen, enkel over het lint dat veel te zwak was aaneen gezet.

Wat moet ik hier nou mee? In mijn beleving is de parachute gewoon blijven hangen en heeft de hond hem kapot getrokken. De scheuren lijken niet op een hond die het kapot heeft gemaakt.
Graag jullie reacties.

Mijn dank!
 
BertB
Berichten: 1029
Lid geworden op: 09 maart 2012
Locatie: Callantsoog
Contacteer:

Re: Kapot (gemaakt) product retour

21 april 2017

Een sprintparachute voor honden? Is dit serieus? Ik keek eerst op de kalender en zag dat het al lang 1 april was geweest.
Maar goed, hoeveel zet je er van om, wat kost hij inkoop, hoe vaak heb je dit soort retouren en wat heb je er voor over om geen negatieve reviews te krijgen (of heette je klant misschien PaulG) Daarbij: heb je er een instructie bijgedaan over juist en onjuist gebruik?
 
PaulG
Berichten: 1676
Lid geworden op: 31 maart 2011

Re: Kapot (gemaakt) product retour

21 april 2017

Nee ik was het niet, zou er nooit aan denken een sprint parachute voor honden te kopen. ;-)
En mijn idee was zeggen dat het stuk is als het niet zo is en niet retourneren en toch geld terug krijgen! Net even anders toch?
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht