Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Jatrij
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 november 2017

Wat zijn mijn rechten eigenlijk?

12 november 2017

Hallo allemaal,
Ik ben Jatrij en heb een webwinkel met decoratie artikelen veelal van hout gemaakt.
Ik heb het volgende probleem. 
Een winkel uit mijn stad heeft mij ruim een jaar geleden benaderd met de vraag of ik decoratie artikelen in hun winkel neer wilde zetten als opvulling van hun lege ruimtes. Als klanten belangstelling hadden konden ze deze decoratie artikelen ook gewoon in deze winkel kopen. De winkel zette dan gewoon een bedrag bovenop het bedrag dat ze mij moesten betalen. Ik nam elke maand contact met het bedrijf op om te horen welke spullen er verkocht waren.  Dan stuurde ik de eigenaar een factuur, tot een paar maanden geleden gingen deze betalingen altijd soepel maar de laatste facturen werden met veel moeite betaald. Ik besloot daarom dat ik alle artikelen retour wilde hebben. Dus heb ik de eigenaar van de winkel gebeld met deze mededeling. De eigenaar gaf aan de artikelen zelf terug te willen brengen. Afgelopen donderdag werden de dozen afgeleverd en is de eigenaar van de winkel direct vertrokken. Geen probleem. Ik zei dat ik zou controleren of alles aanwezig was. Na het openen van de dozen schrok ik me een hoedje, alle artikelen waren allemaal zonder bescherming van enig soort bij elkaar in de dozen gegooid. De helft van de artikelen waren beschadigd en bevlekt. En er ontbraken ook meerdere dure artikelen. Ik heb daarop meteen foto's van alle beschadigingen gemaakt. En heb een lijstje opgesteld van de artikelen die misten. De mail met foto's en opsomming heb ik donderdag direct naar de eigenaar van het bedrijf gestuurd met de vraag hoe we dit op konden lossen. Vrijdag morgen kreeg ik een email terug waarin de eigenaar van de winkel aangaf dat hij zich niet voor kon stellen dat de beschadigingen door zijn doen waren gekomen. Het was in ieder geval niet door zijn schuld gekomen en dat hij niet van plan was iets op te lossen. Er stonden inderdaad nog een aantal artikelen in de winkel en die zou hij zo snel mogelijk retour sturen. Maar er stonden ook artikelen op het lijstje die hij helemaal niet in de winkel had gehad. Ik weet zeker dat deze grote potten bij hem waren, maar het is zijn woord tegen het mijne.
We hebben helemaal geen afspraken gemaakt omtrent dit soort zaken. En ik weet eigenlijk niet wat ik nu moet/kan doen. Kan ik hem aansprakelijk stellen voor mijn geleden schade? De artikelen zijn zo beschadigd dat ik deze niet meer kan verkopen in mijn webwinkel.
Weet iemand wat ik nu moet/kan doen? Ik zit met de handen in het haar. Ik ben een eenmanszaak en dit is een enorme schadepost voor mij.
Alvast bedankt voor het meedenken.
Fijne zondag Jatrij
 
Gebruikersavatar
Gripzakjes.net
Berichten: 66
Lid geworden op: 01 februari 2017

Re: Wat zijn mijn rechten eigenlijk?

12 november 2017

Als er geen schriftelijk afspraken gemaakt zijn zal het lastig zijn om iets te kunnen bewijzen, het blijft jouw woord tegen het zijne.
Beste bij dergelijke afspraken is toch om de winkel bij levering te factureren en niet na verkoop.
Als je goederen leeft om jouw goederen te promoten en je geeft de artikelen te leen dan is het jouw risico mits er afspraken gemaakt zijn.
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht