Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Betty
Berichten: 26
Lid geworden op: 31 december 2010

Diepvries producten

05 december 2017

Wij willen graag naast onze fysieke winkel ook diepvriesproducten gaan bezorgen bij de klant. Tot zo ver geen probleem, maar de vraag is, stel dat de klant het wil retourneren? Omdat ze bv het verkeerde product heeft besteld? 
Wil nu in de condities zetten, dat er niet geruild of geretourneerd kan worden, maar mag dit wettelijk gezien? 
 
PeterPastoor
Berichten: 1474
Lid geworden op: 17 juli 2010
Locatie: Lochem
Contacteer:

Re: Diepvries producten

05 december 2017

Als het voedingsmiddelen zijn mocht het 5 jaar terug iig geweigerd worden. Hoe dat nu zit weet ik zo niet meer. Dit kun je uitzoeken natuurlijk. Genoeg te vinden hierover.
Nu voor iedereen: https://webwinkelvragen.nl/. Meld je snel aan!
 
Stekske
Berichten: 111
Lid geworden op: 06 juni 2016

Re: Diepvries producten

06 december 2017

https://www.consumentenbond.nl/juridisc ... e-aankopen

Je hebt geen bedenktijd bij:
-> Producten die snel kunnen bederven of een beperkte houdbaarheid hebben, zoals eten of bloemen.

Denk niet dat diepvries producten daar onder vallen, wegens de lange houdbaarheidsdatum, van soms enkele jaren.
Ik heb zojuist eens bij enkele concurrenten gekeken en heb niet direct één gevonden die geen producten terugneemt.
 
Mick
Berichten: 849
Lid geworden op: 12 juli 2014

Re: Diepvries producten

06 december 2017

Denk niet dat diepvries producten daar onder vallen, wegens de lange houdbaarheidsdatum, van soms enkele jaren.
Mits op de juiste temperatuur opgeslagen....
Juist omdat je niet weet of een product ontdooit is (geweest) lijkt me dit een legitieme reden om het retourneren uit te mogen sluiten op basis van houdbaarheid.

Bovendien zal het voor een consument lastiger zijn om bevroren producten te retourneren. Is volgens mij nog geen standaard dienst van PostNL ;-)
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Stekske
Berichten: 111
Lid geworden op: 06 juni 2016

Re: Diepvries producten

07 december 2017

Die reden zou je inderdaad kunnen aanhalen.
Naar mijn gevoel is het een twijfelgeval.
 
Wouter Hol
Moderators
Berichten: 3081
Lid geworden op: 02 september 2010
Contacteer:

Re: Diepvries producten

07 december 2017

https://www.consumentenbond.nl/juridisc ... e-aankopen

Je hebt geen bedenktijd bij:
-> Producten die snel kunnen bederven 
Een diepvriespizza die buiten de vriezer ligt bederft vrij vlot ;) 
Volgens mij kan je diepvriesproducten prima uitsluiten van de zichttermijn. 
 
Gebruikersavatar
WebwinkelMeerwaarde
Berichten: 1397
Lid geworden op: 11 augustus 2015
Contacteer:

Re: Diepvries producten

11 december 2017

Uiteraard wel heel belangrijk om dit bij alle diepvriesproducten duidelijk te vermelden.

Maak er geen geheim van, dan zullen je klanten hier ook niet over vallen.


Hoe zorg je er zelf trouwens voor dat je het product gegarandeerd bevroren levert? Van welke dienst maak je gebruik?
 
Betty
Berichten: 26
Lid geworden op: 31 december 2010

Re: Diepvries producten

21 december 2017

Wij gaan aan huis bezorgen, met een auto met koeling. 
Daarnaast zijn we aan het kijken of we gebruik kunnen maken van dozen met daar in koudijs.
Iedereen bedankt voor de reacties!
 
Betty
Berichten: 26
Lid geworden op: 31 december 2010

Re: Diepvries producten

21 december 2017

Zie overigens bij een grotere leverancier ook een uitzondering, denk dat ik het maar gewoon over ga nemen.
Retourneren:

Omdat de producten van TinLo BV bederfelijk zijn, is het niet mogelijk om producten terug te sturen. Het is belangrijk dat diepvriesproducten zo snel mogelijk na ontvangst in de diepvries worden gelegd. 
 
TristanP
Berichten: 16
Lid geworden op: 28 december 2017

Re: Diepvries producten

28 december 2017

Je hebt geen bedenktijd bij:
-> Producten die snel kunnen bederven of een beperkte houdbaarheid hebben, zoals eten of bloemen. 

Denk niet dat diepvries producten daar onder vallen, wegens de lange houdbaarheidsdatum, van soms enkele jaren.
Diepvries producten kunnen weldegelijk snel bederven en hebben een beperkte houdbaarheid. De voornaamste weigeringsgrond zou echter (kunnen) zijn om hygiënische redenen. 

Wijzelf nemen als bedrijf in diepvriesproducten overigens wel producten, of restanten daarvan, retour met terugbetaling van het volledig aankoopbedrag. Dit komt misschien twee keer voor per 125 bestellingen. Hoewel we ons hiertoe niet (bijzonder) verplicht voelen, denk ik dat het wel zinvol is om over na te denken of je voedings- en levensmiddelen wilt verkopen, die niet aan de (kennelijke) verwachting van de klant voldoen.
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht