Pagina 1 van 1

Diepvries producten

Geplaatst: 05 december 2017
door Betty
Wij willen graag naast onze fysieke winkel ook diepvriesproducten gaan bezorgen bij de klant. Tot zo ver geen probleem, maar de vraag is, stel dat de klant het wil retourneren? Omdat ze bv het verkeerde product heeft besteld? 
Wil nu in de condities zetten, dat er niet geruild of geretourneerd kan worden, maar mag dit wettelijk gezien? 

Re: Diepvries producten

Geplaatst: 05 december 2017
door PeterPastoor
Als het voedingsmiddelen zijn mocht het 5 jaar terug iig geweigerd worden. Hoe dat nu zit weet ik zo niet meer. Dit kun je uitzoeken natuurlijk. Genoeg te vinden hierover.

Re: Diepvries producten

Geplaatst: 06 december 2017
door Stekske
https://www.consumentenbond.nl/juridisc ... e-aankopen

Je hebt geen bedenktijd bij:
-> Producten die snel kunnen bederven of een beperkte houdbaarheid hebben, zoals eten of bloemen.

Denk niet dat diepvries producten daar onder vallen, wegens de lange houdbaarheidsdatum, van soms enkele jaren.
Ik heb zojuist eens bij enkele concurrenten gekeken en heb niet direct één gevonden die geen producten terugneemt.

Re: Diepvries producten

Geplaatst: 06 december 2017
door Mick
Denk niet dat diepvries producten daar onder vallen, wegens de lange houdbaarheidsdatum, van soms enkele jaren.
Mits op de juiste temperatuur opgeslagen....
Juist omdat je niet weet of een product ontdooit is (geweest) lijkt me dit een legitieme reden om het retourneren uit te mogen sluiten op basis van houdbaarheid.

Bovendien zal het voor een consument lastiger zijn om bevroren producten te retourneren. Is volgens mij nog geen standaard dienst van PostNL ;-)

Re: Diepvries producten

Geplaatst: 07 december 2017
door Stekske
Die reden zou je inderdaad kunnen aanhalen.
Naar mijn gevoel is het een twijfelgeval.

Re: Diepvries producten

Geplaatst: 07 december 2017
door Wouter Hol
https://www.consumentenbond.nl/juridisc ... e-aankopen

Je hebt geen bedenktijd bij:
-> Producten die snel kunnen bederven 
Een diepvriespizza die buiten de vriezer ligt bederft vrij vlot ;) 
Volgens mij kan je diepvriesproducten prima uitsluiten van de zichttermijn. 

Re: Diepvries producten

Geplaatst: 11 december 2017
door WebwinkelMeerwaarde
Uiteraard wel heel belangrijk om dit bij alle diepvriesproducten duidelijk te vermelden.

Maak er geen geheim van, dan zullen je klanten hier ook niet over vallen.


Hoe zorg je er zelf trouwens voor dat je het product gegarandeerd bevroren levert? Van welke dienst maak je gebruik?

Re: Diepvries producten

Geplaatst: 21 december 2017
door Betty
Wij gaan aan huis bezorgen, met een auto met koeling. 
Daarnaast zijn we aan het kijken of we gebruik kunnen maken van dozen met daar in koudijs.
Iedereen bedankt voor de reacties!

Re: Diepvries producten

Geplaatst: 21 december 2017
door Betty
Zie overigens bij een grotere leverancier ook een uitzondering, denk dat ik het maar gewoon over ga nemen.
Retourneren:

Omdat de producten van TinLo BV bederfelijk zijn, is het niet mogelijk om producten terug te sturen. Het is belangrijk dat diepvriesproducten zo snel mogelijk na ontvangst in de diepvries worden gelegd. 

Re: Diepvries producten

Geplaatst: 28 december 2017
door TristanP
Je hebt geen bedenktijd bij:
-> Producten die snel kunnen bederven of een beperkte houdbaarheid hebben, zoals eten of bloemen. 

Denk niet dat diepvries producten daar onder vallen, wegens de lange houdbaarheidsdatum, van soms enkele jaren.
Diepvries producten kunnen weldegelijk snel bederven en hebben een beperkte houdbaarheid. De voornaamste weigeringsgrond zou echter (kunnen) zijn om hygiënische redenen. 

Wijzelf nemen als bedrijf in diepvriesproducten overigens wel producten, of restanten daarvan, retour met terugbetaling van het volledig aankoopbedrag. Dit komt misschien twee keer voor per 125 bestellingen. Hoewel we ons hiertoe niet (bijzonder) verplicht voelen, denk ik dat het wel zinvol is om over na te denken of je voedings- en levensmiddelen wilt verkopen, die niet aan de (kennelijke) verwachting van de klant voldoen.