Diepvries producten

1
Wij willen graag naast onze fysieke winkel ook diepvriesproducten gaan bezorgen bij de klant. Tot zo ver geen probleem, maar de vraag is, stel dat de klant het wil retourneren? Omdat ze bv het verkeerde product heeft besteld? 
Wil nu in de condities zetten, dat er niet geruild of geretourneerd kan worden, maar mag dit wettelijk gezien? 

Re: Diepvries producten

3
https://www.consumentenbond.nl/juridisc ... e-aankopen

Je hebt geen bedenktijd bij:
-> Producten die snel kunnen bederven of een beperkte houdbaarheid hebben, zoals eten of bloemen.

Denk niet dat diepvries producten daar onder vallen, wegens de lange houdbaarheidsdatum, van soms enkele jaren.
Ik heb zojuist eens bij enkele concurrenten gekeken en heb niet direct één gevonden die geen producten terugneemt.

Re: Diepvries producten

4
Stekske schreef: 06 december 2017 Denk niet dat diepvries producten daar onder vallen, wegens de lange houdbaarheidsdatum, van soms enkele jaren.
Mits op de juiste temperatuur opgeslagen....
Juist omdat je niet weet of een product ontdooit is (geweest) lijkt me dit een legitieme reden om het retourneren uit te mogen sluiten op basis van houdbaarheid.

Bovendien zal het voor een consument lastiger zijn om bevroren producten te retourneren. Is volgens mij nog geen standaard dienst van PostNL ;-)
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Diepvries producten

8
Wij gaan aan huis bezorgen, met een auto met koeling. 
Daarnaast zijn we aan het kijken of we gebruik kunnen maken van dozen met daar in koudijs.
Iedereen bedankt voor de reacties!

Re: Diepvries producten

9
Zie overigens bij een grotere leverancier ook een uitzondering, denk dat ik het maar gewoon over ga nemen.
Retourneren:

Omdat de producten van TinLo BV bederfelijk zijn, is het niet mogelijk om producten terug te sturen. Het is belangrijk dat diepvriesproducten zo snel mogelijk na ontvangst in de diepvries worden gelegd. 

Re: Diepvries producten

10
Stekske schreef: Je hebt geen bedenktijd bij:
-> Producten die snel kunnen bederven of een beperkte houdbaarheid hebben, zoals eten of bloemen. 

Denk niet dat diepvries producten daar onder vallen, wegens de lange houdbaarheidsdatum, van soms enkele jaren.
Diepvries producten kunnen weldegelijk snel bederven en hebben een beperkte houdbaarheid. De voornaamste weigeringsgrond zou echter (kunnen) zijn om hygiënische redenen. 

Wijzelf nemen als bedrijf in diepvriesproducten overigens wel producten, of restanten daarvan, retour met terugbetaling van het volledig aankoopbedrag. Dit komt misschien twee keer voor per 125 bestellingen. Hoewel we ons hiertoe niet (bijzonder) verplicht voelen, denk ik dat het wel zinvol is om over na te denken of je voedings- en levensmiddelen wilt verkopen, die niet aan de (kennelijke) verwachting van de klant voldoen.