Gebruikt artikel retour ontvangen
Geplaatst: 12 april 2018
Ik heb al iets langer dan een jaar een webwinkel waar ik schoenen en tassen verkoop. Uiteraard komen er af en toe artikelen terug. Ik betaal deze altijd netjes terug icm eventuele verzendkosten.
Vandaag heb ik voor de eerste keer schoenen retour gekregen die er duidelijk gebruikt uit zijn. Het is aan mij om te beoordelen of dit het geval is. Ik kijk dus naar de schoenen en in welke staat ze verkeren. Het kan natuurlijk zo zijn dat er wat stof onder de zool te vinden is. Ik doe nooit moeilijk en poets het makkelijk weg waardoor de schoenen er weer als nieuw uitzien. Ik heb liever klanttevredenheid (en positieve beoordelingen) dan het aankoopbedrag van 1 artikel terug.
Maar goed, nu kijk ik naar deze schoenen en het is duidelijk dat hier op gelopen is. En niet even binnenshuis een rondje, zoals je in een schoenenwinkel doet (ter beoordeling). Maar de zool en hak zien er versleten uit. Het profiel van de zool is haast weg en zit onder de viezigheid.
Mijn intentie is om een duidelijk en beleefd bericht te sturen naar de klant waarin ik deze feiten duidelijk maak en de algemene voorwaarden en/of retourbeleid onder haar aandacht breng. En natuurlijk uitleg dat we hier geen bedrag voor gaan terug betalen. De kosten om een nieuwe zool te zetten en hakken kost waarschijnlijk meer dan de schoen zelf, dus ik kan ook geen gedeeltelijk bedrag terug storten. De schoenen worden weg gedaan tenzij de klant voor de verzending terug naar haar betaald.
Graag hoor ik van jullie wat jullie advies is. Sta ik in mijn recht, of ben ik nu onredelijk ? De schoenen kan ik in ieder geval niet meer verkopen.
Vandaag heb ik voor de eerste keer schoenen retour gekregen die er duidelijk gebruikt uit zijn. Het is aan mij om te beoordelen of dit het geval is. Ik kijk dus naar de schoenen en in welke staat ze verkeren. Het kan natuurlijk zo zijn dat er wat stof onder de zool te vinden is. Ik doe nooit moeilijk en poets het makkelijk weg waardoor de schoenen er weer als nieuw uitzien. Ik heb liever klanttevredenheid (en positieve beoordelingen) dan het aankoopbedrag van 1 artikel terug.
Maar goed, nu kijk ik naar deze schoenen en het is duidelijk dat hier op gelopen is. En niet even binnenshuis een rondje, zoals je in een schoenenwinkel doet (ter beoordeling). Maar de zool en hak zien er versleten uit. Het profiel van de zool is haast weg en zit onder de viezigheid.
Mijn intentie is om een duidelijk en beleefd bericht te sturen naar de klant waarin ik deze feiten duidelijk maak en de algemene voorwaarden en/of retourbeleid onder haar aandacht breng. En natuurlijk uitleg dat we hier geen bedrag voor gaan terug betalen. De kosten om een nieuwe zool te zetten en hakken kost waarschijnlijk meer dan de schoen zelf, dus ik kan ook geen gedeeltelijk bedrag terug storten. De schoenen worden weg gedaan tenzij de klant voor de verzending terug naar haar betaald.
Graag hoor ik van jullie wat jullie advies is. Sta ik in mijn recht, of ben ik nu onredelijk ? De schoenen kan ik in ieder geval niet meer verkopen.