Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
flo0r01
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 juni 2018

Meer producten retour dan besteld

20 juni 2018

Hi!

Het komt wel eens voor dat klanten meer producten naar ons retourneren dan zij besteld hebben. Hoe gaan jullie hier mee om?
 
Wouter Hol
Moderators
Berichten: 3081
Lid geworden op: 02 september 2010
Contacteer:

Re: Meer producten retour dan besteld

20 juni 2018

Als het bol orders betreft, dan kan je dat melden bij bol.com.
 
flo0r01
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 juni 2018

Re: Meer producten retour dan besteld

21 juni 2018

Als het bol orders betreft, dan kan je dat melden bij bol.com.
En wanneer het niet een Bol.com bestelling betreft? Dat is in dit geval zo ;-)
 
Mick
Berichten: 849
Lid geworden op: 12 juli 2014

Re: Meer producten retour dan besteld

24 juni 2018

Bijzonder...

Ik zou contact opnemen met de klant en aangeven dat alleen de producten die bij jou gekocht zijn gecrediteerd kunnen worden.
Als de klant de overige producten retour wilt, kan je aanbieden om deze terug te sturen en de kosten hiervoor in mindering te brengen op de credit nota.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
flo0r01
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 juni 2018

Re: Meer producten retour dan besteld

26 juni 2018

Bijzonder...

Ik zou contact opnemen met de klant en aangeven dat alleen de producten die bij jou gekocht zijn gecrediteerd kunnen worden.
Als de klant de overige producten retour wilt, kan je aanbieden om deze terug te sturen en de kosten hiervoor in mindering te brengen op de credit nota.
Dat is inderdaad wel een goede, bedankt voor het meedenken!
 
Stekske
Berichten: 111
Lid geworden op: 06 juni 2016

Re: Meer producten retour dan besteld

26 juni 2018

Als het werkelijk zo vaak voorkomt, misschien ook in je algemene voorwaarden opnemen dat je de producten op kosten en verantwoordelijkheid van de klant zal terugsturen of gratis zullen vernietigd worden.
 
Maarten013
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 maart 2018

Re: Meer producten retour dan besteld

28 juni 2018

Nooit meegemaakt maar het lijkt me niet zo'n fijne situatie. Het kost je zelf al veel tijd om een retour te verwerken en dan krijg ook nog een ongevraagd extra producten waar je niks aan hebt.
Ik zou de verzendkosten die jij maakt om het betreffende product terug te sturen verhalen op de klant