klant betaalt 3x verzendkosten webwinkel bij ruiling?
Geplaatst: 17 januari 2019
Hi,
ik heb als klant een bestelling gedaan bij een webwinkel. Daar heb ik verzendkosten betaald.
Nu wil ik daar een deel van ruilen voor een ander product.
Nu verlangt de webwinkel dat ik de te-ruilen producten retour stuur (weer verzendkosten voor mij),
en een nieuwe bestelling plaats in zijn webshop(weer verzendkosten voor mij). dus 3x verzendkosten.
Ik heb dit nog nooit meegemaakt.. zelf run ik een goedlopende webshop maar een ruiling nemen we altijd voor onze rekening..
is hier 'jurisprudentie' over? doen meer webwinkels dit? dit hoort toch bij het bedrijfsrisico of zie ik het verkeerd.
lijkt me logisch dat je op deze manier de klanten hard wegjaagt.
ik heb als klant een bestelling gedaan bij een webwinkel. Daar heb ik verzendkosten betaald.
Nu wil ik daar een deel van ruilen voor een ander product.
Nu verlangt de webwinkel dat ik de te-ruilen producten retour stuur (weer verzendkosten voor mij),
en een nieuwe bestelling plaats in zijn webshop(weer verzendkosten voor mij). dus 3x verzendkosten.
Ik heb dit nog nooit meegemaakt.. zelf run ik een goedlopende webshop maar een ruiling nemen we altijd voor onze rekening..
is hier 'jurisprudentie' over? doen meer webwinkels dit? dit hoort toch bij het bedrijfsrisico of zie ik het verkeerd.
lijkt me logisch dat je op deze manier de klanten hard wegjaagt.