Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Kenji09
Berichten: 8
Lid geworden op: 06 maart 2019

Verkeerde retour zending

06 maart 2019

Hallo, 

Enkele weken geleden heb ik een order ontvangen van een klant met als betaal methode Achteraf via Klarna.
Deze klant besloot om enkele artikelen retour te zenden waar ik mee akkoord ging.
Dagen gingen voorbij en uiteindelijk kreeg ik een printscreen met de track n tracé van het postorderbedrijf, echter was de code niet gelinkt aan ons adres.

Het pakket is dus spoorloos!

Heeft iemand enig idee hoe ik dit het beste kan aanpakken? Klarna kan ik morgen pas bereiken want tja.. als mevrouw een retour melding gaat maken mag ik nog gaan betalen ook terwijl er niets retour is gekomen bij mij. 
Zij geeft aan het juiste adres te hebben vermeld en dat het bij het koeriersbedrijf verkeerd moet zijn gegaan. 

Iemand ervaring met een zulk soort situatie?

Alvast bedankt

Kenji
 
BertB
Berichten: 1029
Lid geworden op: 09 maart 2012
Locatie: Callantsoog
Contacteer:

Re: Verkeerde retour zending

06 maart 2019

Ik weet natuurlijk niet wat jij in je voorwaarden hebt staan, maar over het algemeen is degene die terugstuurt verantwoordelijk voor de verzending. Zo lang jij niets hebt ontvangen en daarvoor hebt getekend, is het artikel niet teruggezonden. Degene die terugstuurt is ook verantwoordelijk voor het onderzoek naar een eventueel verdwenen pakket, niet jij. Aan een track/trace code is niet te zien wat er is teruggestuurd en als jouw adres er niet op staat vermeld zou het ook nog bedrog kunnen zijn. Met Klarna of andere achterafbetaalmethoden heb ik geen ervaring, maar het lijkt mij dat men daar toch een protocol voor heeft in dit soort gevallen.
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht