Klarna onderzoek?
Geplaatst: 18 mei 2019
Beste ondernemers,
Er heeft zich een probleem voorgedaan en wel het volgende:
Mijn klant besteld via mijn webshop enkele artikelen en kiest voor betaling achteraf via Klarna.
Mevrouw ontvangt haar artikelen en besluit 3 van de 4 retour te willen zenden.
Omdat ik werk met droppshipping is de code op de doos niet standaard de code welke gebruikt kan worden voor retour zending, tevens heb ik mevrouw 5x mijn adres gemaild.. Jawel 5x!
Echter verzend de mevrouw dus met een oude barcode en mijn adres, jullie raden het al... pakket weg.
Nou heeft mevrouw nog niet betaald aan Klarna en zij gaan een onderzoek starten, helemaal prima. Echter geven zij aan dat ik contact op moet gaan nemen met mijn leverancier zodat zij een onderzoek kunnen starten bij DHL, mijn vraag is nu; in hoeverre kunnen zij mij dat verplichten?
Mijn leverancier heeft hier verder niets mee te maken, ik heb mijn plicht gedaan en heb de producten netjes geleverd en akkoord gegeven voor retour, enkel bij mevrouw is de retourzending helemaal fout gelopen omdat zij niet het juiste adres heeft gematcht met de barcode. Elke mail heb ik netjes geantwoord, ik heb tig keer met DHL gesproken, ik heb contact gehad met het service punt, heb de facturen laten pauzeren om mevrouw wat tijd te geven. Maar kort door de bocht verwacht Klarna dat ik dit ook nog even verder ga oplossen. Lees wel, het liefst had ik dit netjes opgelost, echter blijft de klant met het vingertje wijzen naar iedereen behalve haar eigen.
Mij lijkt de klant de laatste verzender en dus gewoon zelf verantwoordelijk, wat denken jullie?
Ik heb al al redelijk wat kosten gemaakt en aardig wat tijd gestoken in dit verhaal dus vind het belachelijk als ik nu een 4e partij ook nog van hun tijd moet gaan beroven (begrijp me niet verkeerd)
Alvast bedankt
Er heeft zich een probleem voorgedaan en wel het volgende:
Mijn klant besteld via mijn webshop enkele artikelen en kiest voor betaling achteraf via Klarna.
Mevrouw ontvangt haar artikelen en besluit 3 van de 4 retour te willen zenden.
Omdat ik werk met droppshipping is de code op de doos niet standaard de code welke gebruikt kan worden voor retour zending, tevens heb ik mevrouw 5x mijn adres gemaild.. Jawel 5x!
Echter verzend de mevrouw dus met een oude barcode en mijn adres, jullie raden het al... pakket weg.
Nou heeft mevrouw nog niet betaald aan Klarna en zij gaan een onderzoek starten, helemaal prima. Echter geven zij aan dat ik contact op moet gaan nemen met mijn leverancier zodat zij een onderzoek kunnen starten bij DHL, mijn vraag is nu; in hoeverre kunnen zij mij dat verplichten?
Mijn leverancier heeft hier verder niets mee te maken, ik heb mijn plicht gedaan en heb de producten netjes geleverd en akkoord gegeven voor retour, enkel bij mevrouw is de retourzending helemaal fout gelopen omdat zij niet het juiste adres heeft gematcht met de barcode. Elke mail heb ik netjes geantwoord, ik heb tig keer met DHL gesproken, ik heb contact gehad met het service punt, heb de facturen laten pauzeren om mevrouw wat tijd te geven. Maar kort door de bocht verwacht Klarna dat ik dit ook nog even verder ga oplossen. Lees wel, het liefst had ik dit netjes opgelost, echter blijft de klant met het vingertje wijzen naar iedereen behalve haar eigen.
Mij lijkt de klant de laatste verzender en dus gewoon zelf verantwoordelijk, wat denken jullie?
Ik heb al al redelijk wat kosten gemaakt en aardig wat tijd gestoken in dit verhaal dus vind het belachelijk als ik nu een 4e partij ook nog van hun tijd moet gaan beroven (begrijp me niet verkeerd)
Alvast bedankt