Pagina 1 van 1

Defect product pas na 5 weken retour

Geplaatst: 15 juli 2019
door bergie
Vandaag een retour geval waarbij ik toch benieuwd ben wat jullie zouden doen. De klant heeft binnen de zichttermijn gemeld dat het apparaat niet op zijn mobiel werkt (Dit zou mogelijk kunnen zijn). Ik heb pas echter 5 weken later! de retour binnen gekregen. Normaal gesproken hanteren wij de voorwaarden 14 dagen zichtermijn, en na retourmelding nog eens 14 dagen om te retourneren. Als het iets later is doen wij nooit moeilijk over, maar 5 weken vind ik wel erg gortig. 

Het product is wel netjes geretourneerd. Echter dit product is EOL en zal met steeds minder toestellen compatible zijn. Om deze reden waren deze producten ook afgeprijsd om zo snel mogelijk er nog vanaf te komen. 

Re: Defect product pas na 5 weken retour

Geplaatst: 15 juli 2019
door BertB
Leg netjes uit dat je er schade door lijdt. Je kunt de voorwaarden citeren en stellen dat geen recht op vergoeding bestaat bij te late retouren, maar dat je uit coulance het retourbedrag minus de ingeschatte schade terugboekt.

Re: Defect product pas na 5 weken retour

Geplaatst: 15 juli 2019
door chocoladeverkopers
Gewoon terugnemen, geen energie in steken.. Want wat zijn je andere opties? Het product weigeren en terugsturen aan de klant? Je schade doorberekenen? Maar het lijkt me niet eerlijk daar veel voor te rekenen, immers...die paar weken maken echt niet uit voor of iets nog meer end of life is of niet.... het was dat al, en dat blijft het. 

Ja, je kunt klant opvoeden en er op z'n minst iets van zeggen, maar het product is prima terug. 
Bovendien..ik weet niet wat de situatie is maar een defect product (zoals je in titel stelt) daar zit natuurlijk ook gewoon garantie op en dan maakt die hele zichttermijn niet uit.

Re: Defect product pas na 5 weken retour

Geplaatst: 16 juli 2019
door Franky
Even een kleine zijsprong,
Wanneer je als webwinkel een retour afwijst om welke reden dan ook, wie betaald dan de kosten om het artikel weer terug te sturen naar de klant?

Wij zelf hebben een keer zoiets mee gemaakt dat een klant een retour compleet vernield had. Dit met een artikel waar je er zelfs nog moeite voor moet doen ook. (in een review gaf de klant dit nog toe ook.)
Retour hebben wij toen afgewezen, maar de klant wenste het vernielde wel terug. Wij hebben toen de optie gegeven om op te draaien voor de verzendkosten en anders het op kon halen in onze magazijn op locatie. We hebben er uiteindelijk nooit meer wat van gehoord.

Ik heb hier nooit een duidelijk antwoord op kunnen vinden en ben toch wel benieuwd.

Re: Defect product pas na 5 weken retour

Geplaatst: 16 juli 2019
door BertB
Het lijkt mij niet meer dan redelijk om een klant die een terecht afgewezen retour terug wil, zelf de verzendkosten te laten dragen, ofwel hem/haar in de gelegenheid te stellen het zelf af te halen.