Pagina 1 van 1

groothandel vergoedt schade aan artikel bij klant van ons niet

Geplaatst: 16 januari 2020
door hbm1979
Vraag.
Wij hebben een webwinkel met baby- en kinderproducten. Nu heeft een klant van ons een koffertje met serviesje gekocht bij ons. 1 van de onderdelen is binnen 2 maanden na de koop al kapot gegaan. Het betreft een metalen handvat van een pannetje. Dit is niet te repareren.
Ik heb de groothandel gemaild waar wij deze serviesjes inkopen. 
Verhaal netjes uitgelegd en gevraagd of ze een oplossing kunnen bieden.

Dit is hun reactie: 

Hallo,
 
Helaas heb ik geen vervangende artikelen voor bij de kooksetjes.
 
Met hartelijke groet,

Nu is mijn vraag wat de plicht van de groothandel hierin is? 
Naar mijn idee heeft de klant recht op vervanging of geld terug, omdat het binnen 6 maanden na de aankoop is.

Gr. Hanneke


Re: groothandel vergoedt schade aan artikel bij klant van ons niet

Geplaatst: 21 januari 2020
door malibu
Jij verleent als winkel garantie naar de consument, dat is wettelijk zo geregeld.

Of jij de schade kan verhalen op de groothandel hangt van de voorwaarden / overeenkomst af waarop jij hebt ingekocht bij de groothandel.