Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Gebruikersavatar
Captain Pervert
Berichten: 237
Lid geworden op: 31 januari 2012

Klant wil eerst nieuw product, dan pas defect product terugsturen.

24 januari 2020

Zie titel :)
Klant claimt geen dag zonder het product te kunnen. Het is (deels) defect en moet retour ter ruiling.
Echter wil de klant een nieuw product ontvangen met een retourdoos voor de oude.
Dit werkt zo natuurlijk niet, dan heeft half Nederland straks een 'defect', stuur je een nieuw product en dan hoor je er nooit meer wat van. Dat werkt misbruik in de hand.
De doorlooptijd van ruilingen (in dit geval gaat het rechtstreeks naar de dropship leverancier) is minder dan een week. De overlast is minimaal.

Ik wilde haar laten zien dat het zo niet werkt, maar op diverse consumentenrecht-websites staat dit helemaal niet duidelijk. Dat valt me een beetje tegen.
Waar kan ik vinden hoe dit geregeld is? De klant heeft recht op kostenloze vervanging/reparatie, maar nergens staat in welke volgorde dit moet.
 
PaulG
Berichten: 1676
Lid geworden op: 31 maart 2011

Re: Klant wil eerst nieuw product, dan pas defect product terugsturen.

24 januari 2020

Eigenlijk is het zo dat er bij een defect eerst retour gezonden moet worden omdat jij eerst moet kijken of het gerepareerd kan worden en als dat niet mogelijk is dan pas stuur je een nieuw product. Zonder retour kun jij niet bepalen hoe ernstig het defect is.
Maar met dropshipping ligt het misschien wat lastiger omdat jij het zelf niet terug wilt hebben....
 
Jantje2000
Berichten: 14
Lid geworden op: 09 oktober 2018

Re: Klant wil eerst nieuw product, dan pas defect product terugsturen.

06 februari 2020

Wij doen dat meestal wel, maar dan met de afspraak dat er alleen een creditnota komt als we de klacht als gegrond beoordelen. 
Uiteindelijk levert klantvriendelijkheid vaak meer geld op dan het kost.
Wij doen overigens wel B2B, dus dat maakt denk ik wel verschil
 
Gebruikersavatar
Pieter van Walsem
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 september 2014
Locatie: Opheusden
Contacteer:

Re: Klant wil eerst nieuw product, dan pas defect product terugsturen.

07 februari 2020

Wij verkopen een aantal producten met keurmerk voor de verzekering.
Wanneer dit product niet aanwezig is, is de motor, scooter of  het vaartuig niet verzekerd.

Wij hebben het als volgt opgelost: Bestel het product wanneer het u het beste uitkomt en retourneer het wanneer het u uitkomt.
De klant kan gewoon direct een nieuw product kopen, en wanneer het product inderdaad defect is krijgt de klant het bedrag direct terug.

Hierbij kost het de klant alleen tijdelijk het bedrag, maar is hij wel voorzien van het product wat hij nodig heeft.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Electronixs.nl
Berichten: 802
Lid geworden op: 06 augustus 2014
Locatie: Hillegom
Contacteer:

Re: Klant wil eerst nieuw product, dan pas defect product terugsturen.

13 februari 2020

Wij doen dat meestal wel, maar dan met de afspraak dat er alleen een creditnota komt als we de klacht als gegrond beoordelen. 
Uiteindelijk levert klantvriendelijkheid vaak meer geld op dan het kost.
Wij doen overigens wel B2B, dus dat maakt denk ik wel verschil
Exact hetzelfde doe ik ook en dan ook alleen B2B in de meeste gevallen. Het is een service. Je moet dan wel goed in de gaten houden dat je de oude wel terug krijgt.
Barcode scanner - IR Thermometer - 12V Voedingen http://www.electronixs.nl
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht