Re: Live-chat functie in webwinkel

31
PeterPastoor schreef:Er is bij ons nu een 'klant', die een keer iets gewonnen heeft bij ons, die denkt dat onze chat nu een soort van vriendenchat is. Dat wij zogenaamd vrienden zijn van hem. Zo komt het op ons over. Hij vertelt van alles.

Nu wil ik hem niet wegjagen, maar het begint wel verdomde irritant te worden eigenlijk. Hoe kan ik hem nu op een normale manier uitleggen dat dit niet helemaal de bedoeling is van de chat?

Ja tuurlijk, wij willen graag erg veel contact met onze klanten. Maar deze meneer is geen klant van ons want hij heeft wat gewonnen en nog nooit iets gekocht. En ik weet ook niet of hij van plan is ooit iets bij ons te gaan kopen.
Is er niet een mogelijkheid om het IP te blokken zodat hij de chat niet ziet.

Re: Live-chat functie in webwinkel

32
Ik dacht zal me nu eindelijk eens gaan verdiepen in de live chat en in mijn winkel zetten.
Maar iedere keer als ik op die pagina van die software kom loopt die vast?
Van zopim

raar hoe kom ik nou aan die software?
bij mij doet die site het dus niet goed, weet iemand hoe dat zit?

Re: Live-chat functie in webwinkel

33
PeterPastoor schreef:Er is bij ons nu een 'klant', die een keer iets gewonnen heeft bij ons, die denkt dat onze chat nu een soort van vriendenchat is. Dat wij zogenaamd vrienden zijn van hem. Zo komt het op ons over. Hij vertelt van alles.

Nu wil ik hem niet wegjagen, maar het begint wel verdomde irritant te worden eigenlijk. Hoe kan ik hem nu op een normale manier uitleggen dat dit niet helemaal de bedoeling is van de chat?

Ja tuurlijk, wij willen graag erg veel contact met onze klanten. Maar deze meneer is geen klant van ons want hij heeft wat gewonnen en nog nooit iets gekocht. En ik weet ook niet of hij van plan is ooit iets bij ons te gaan kopen.
Peter, probeer hem gewoon iets te verkopen, telkens hij online komt vraag je hem of hij dit of dat product niet wil kopen (subtiel natuurlijk).
Dan zal hij na verloop iets kopen ofwel afhaken :-)

Re: Live-chat functie in webwinkel

34
Grappig was er net weer, en ineens werd er gezegd in het engels(via een chat) hallo leuk dat je weer terug bent. en of ze wat voor me kunnen doen, dus ik zeg de site loopt steeds vast..
wil je de 14dagen trial? Ik zeg ik wil de gratis chat, ik klik op sign in for free en wederom loopt de site vast...Het wordt grijs, draai wielletje, en vervolgens mij ik alles sluiten..

I give up :(
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Live-chat functie in webwinkel

36
Dat is lastig inderdaad. Kun je een volgende chat niet afronden met.... we wensen je veel sukses en mocht je ooit nog vragen hebben over onze producten horen we graag van je terug?

Dit is wel een beetje de reden dat ik er wat huiverig voor ben om een chatfunctie te hebben. Ik steek al zo veel tijd in de zaak dat ik bang ben dat dit alleen nog maar meer gaat worden.

Kun je jou chatoptie alleen zien als je ingelogd bent?

Re: Live-chat functie in webwinkel

37
Ik gebruik de chat functie van mijn remote support software, dit vind ik meer effectief. Een chat functie zoals al aangeven hier, op de site die uren en vaak dagen offline is kan een verkeerde indruk wekken. Ik denk dan geen ondernemen een volle fte heeft voor iemand achter de chat.

Re: Live-chat functie in webwinkel

42
Wij maken gebruik van olark.com, het is heel overzichtelijk en werkt goed. Op het moment dat je offline bent kun je de chat functie weglaten, of laten vervangen door een berichten achterlaat service. Misschien dat dit ook een idee is voor mensen die tegen de offline problemen van webwinkel chat functies aanlopen?
Achteraf betalen voor webwinkels via Billink.nl

Re: Live-chat functie in webwinkel

43
PeterPastoor schreef:Als je meerdere webwinkels hebt kun je de chatfunctie in elke webwinkel plaatsen kom ik net achter :D

Wij hebben dus Zopim en dezelfde code in 2 webwinkels staan. En het werkt :D Gratis versie btw.
In wezen zou ik die code ook op mijn shop kunnen zetten. Voor zover ik kan zien is er geen koppeling tussen de code en je domein. Niet dat ik daar iets aan heb, maar als je een concurrent het leven zuur wil maken en je beschikt toevallig over een drukbezochte (porno) site...
Van de week maar eens proberen hoe het verder werkt, maar een stukje validatie zou wel prettig zijn :)

Re: Live-chat functie in webwinkel

45
Ik maak sinds ik ben overgestapt naar een opensource pakket gebruik van een live chat functie.
Mijn (nieuwe) website is pas een paar weken live en ik heb al een aantal voorbeelden van klanten/bezoekers die met een vraag zaten of ergens niet uitkwamen, en doordat ik direct beschikbaar was via de livechat en en hielp en bestelling werd afgerond. Nu denk ik vaak wat er gebeurt zou zijn als ik er niet was. Een aantal voorbeelden ervoeren zij als problemen en dan is het natuurlijk fijn als er iemand beschikbaar is die dat direct kan oplossen.

Het werkt voor mij zeker conversieverhogend. Sinds kort heeft Google ook een livechat die je in je website kan doen, en daar maak ik dan ook gebruik van. Enkel een code plakken en thats it!! Niets meer of minder! Om van de chat gebruik te kunnen maken hoef je alleen aangemeld te staan in je gemail, want daar vinden ook de chatsessies plaatst, zodra een klant op je chat klikt in je website.
Omdat in veel websites dat chat nutteloos lijkt omdat deze nooit online is wilde ik het anders doen.

Ik ben dan zo vaak mogelijk online. Ik ben zlef met de chat online op mijn smartphone. Dit doe ik dan weer met een andere applicatie, omdat de chat van Google helass niet op de smartphone werkt. Heel gek is dit, want je ziet wel de chat binnen komen, maar kan hem via de smartphone niet aannemen. Na wat zoeken op het internet bleek dit inderdaad een probleem te zijn die ook andere hebben. Ik ben dus op zoek gegaan naar een chatapplicatie die zowel in de webwinkel kan draaien als op mijn smartphone. Na lang zoeken had ik die uiteindelijk gevonden.
Omdat de chat van Google mijn voorkeur geniet gebruik ik die standaard. Wanneer ik niet op kantoor ben en/of even weg moet zet ik de andere aan die aan mijn smartphone gekoppeld is, zodat ik echt (bijna) altijd bereikbaar ben voor klanten.

Een live chat is zeker een aanrader, maar zorg dat je online bent!

Re: Live-chat functie in webwinkel

46
Products for All schreef:Sinds kort heeft Google ook een livechat die je in je website kan doen, en daar maak ik dan ook gebruik van. Enkel een code plakken en thats it!!
Klinkt goed. Waar kunnen we de code vinden?

Re: Live-chat functie in webwinkel

48
Products for All schreef:
Klinkt goed. Waar kunnen we de code vinden?
Je dient hier een gmail account voor te hebben. Heb je dat? Dan stuur ik je de link.

Met vriendelijke groet
Ja, heb ik, stuur de link maar door.

Re: Live-chat functie in webwinkel

50
PeterPastoor schreef:Er is bij ons nu een 'klant', die een keer iets gewonnen heeft bij ons, die denkt dat onze chat nu een soort van vriendenchat is. Dat wij zogenaamd vrienden zijn van hem. Zo komt het op ons over. Hij vertelt van alles.

Nu wil ik hem niet wegjagen, maar het begint wel verdomde irritant te worden eigenlijk. Hoe kan ik hem nu op een normale manier uitleggen dat dit niet helemaal de bedoeling is van de chat?

Ja tuurlijk, wij willen graag erg veel contact met onze klanten. Maar deze meneer is geen klant van ons want hij heeft wat gewonnen en nog nooit iets gekocht. En ik weet ook niet of hij van plan is ooit iets bij ons te gaan kopen.
dan plaats je een icoontje ofzo bij de chat dat deze uiterlijk bedoeld is voor vragen betreffende de site en de winkel en voor niets anders....je moet maar kijken hoe je dat op een pro manier kan inpakken en dan is het gelijk ook duidelijk voor andere voor de toekomst ;-)

Re: Live-chat functie in webwinkel

54
Livezilla is inmiddels niet meer gratis.
Toch vind ik dit 1 van de betere, en het is eenmalig 70 euro naar wat ik heb begrepen voor 1 operator.
Voldoende voor mij.

Echter kan ik nergens shortcuts vinden.
Zoals de standaard tekst bedankt voor het gebruik van de chat en nog een fijne dag.. ik kan enkel de welkomsttekst vinden.

Iemand?

Re: Live-chat functie in webwinkel

56
Het grootste probleem van live chat is inderdaad altijd online zijn. Voor degenen die de voordelen van live chat inzien, maar niet altijd online kunnen zijn, is er ook de mogelijkheid om live chat uit te besteden aan een derde partij (managed live chat). Vaak zijn ze ook goedkoper dan zelf een chat operator in dienst nemen.
LiveChat Pro levert een managed live chat dienst, waarbij onze chat operators bezoekers op websites van onze opdrachtgevers via live chat bedienen.

Re: Live-chat functie in webwinkel

57
Ik heb livezilla op de site staan. De keus was daarop gevallen omdat hij gratis was (wat nu niet meer zo is als ik het goed begrijp, erg jammer!)
En omdat je hierbij de chatfunctie kon verbergen als je offline was. Dat wilde ik graag omdat ik het inderdaad vervelend vind staan als je langere tijd offline bent. En omdat je er een eigen ontworpen afbeelding bij kon gebruiken. Dat vond ik mooier staan in de layout.
Ik merk wel dat ik hem met de tijd minder ben gaan gebruiken, en nu bijna helemaal niet meer. Als het druk is schiet het er al snel bij in. Voordeel eraan vind ik dat klanten je snel persoonlijk kunnen bereiken. Nadeel vond ik dat als ze hem gebruiken, dat meestal voor de standaard vragen was (levertijd, verzending, betaalmethode) die vrij gemakkelijk op de site terug te vinden zijn.

Re: Live-chat functie in webwinkel

59
Zeer tevreden met de Livechat functie op onze site. Het levert echt nieuwe klanten op, maar het is ook een goed extra support element. Het mooie is dat je direct met de klant mee kan denken of direct door hebt als een klant toch iets andere stappen door je website neemt (en mogelijk ergens in het bestelproces vastloopt) dan dat je had verwacht. Hierdoor kan je redelijk snel verbeteringen aanbrengen die weer ten bate zijn van volgende klanten.
Natuurlijk kan je niet alles direct oplossen via de Livechat. Dan melden we dat gewoon netjes en wordt er een ticket aangemaakt zodat de klant alsnog snel geholpen is.

Betreffende het offline zijn van de chat verandert deze bij ons gewoon in een contactformulier als er niemand is om te chatten. Op deze manier nemen (potentiële) klanten alsnog redelijk snel contact op.
Natuurlijk is er wat voor te zeggen om het geheel te verbergen, maar dit lijkt tot nu toe zeer goed te helpen. Daarnaast beloven we nergens dat er een chat is, dus zullen mensen zich ook niet irriteren aan een afwezige chat.

Re: Live-chat functie in webwinkel

60
HorseTopShop schreef:Hier net Zopim verwijderd. Ik erger me er dood aan dat hij zichtbaar blijft als je niet online bent. En omdat ik het niet 8 uur per dag gebruik, ben ik niet van plan ervoor te gaan betalen.
Ik heb hem verwijdert, omdat het mijn site best trager maakte en ik merkte ook dat het soms gebruikt wordt om info in te winnen en dan bij de concurrent gaan kopen. Daar ben ik niet voor en ja vaak staat er "offline" en de zopim app die flipte nog wel eens op mijn telefoon.
Ze kunnen e-mailen en bellen en daarnaast op FB en Twitter alles vragen en krijgen daar antwoord op.