Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
chocoladeverkopers
Berichten: 130
Lid geworden op: 27 januari 2015
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Gratis verzendkosten en retour sturen

14 juli 2015

ja...zo met die 2 berichten vlak na elkaar komt het voor mij wel héél dicht bij spam, zeker als er vrijwel gelijktijdig ook een ander topic 'omhoog geschopt' wordt om een blogje in te linken. maargoed - wellicht zijn de bedoelingen goed...ik hoop het.
 
PeterPastoor
Berichten: 1474
Lid geworden op: 17 juli 2010
Locatie: Lochem
Contacteer:

Re: Gratis verzendkosten en retour sturen

15 juli 2015

Je komt idd als een spammer over ja.
Nu voor iedereen: https://webwinkelvragen.nl/. Meld je snel aan!
 
henk-k
Berichten: 1531
Lid geworden op: 08 oktober 2013

Re: Gratis verzendkosten en retour sturen

15 juli 2015

Het grappige is eigenlijk nog wel dat wwk zelf het topic omhoog brengt, een paar weken later ziet dat het topic oud is, maar blijkbaar niet terug leest en vervolgens exact dezelfde link een nuttige toevoeging vindt :D
 
Mick
Berichten: 849
Lid geworden op: 12 juli 2014

Re: Gratis verzendkosten en retour sturen

15 juli 2015

Het grappige is eigenlijk nog wel dat wwk zelf het topic omhoog brengt, een paar weken later ziet dat het topic oud is, maar blijkbaar niet terug leest en vervolgens exact dezelfde link een nuttige toevoeging vindt :D
Vandaar mijn reactie! :wink:
Maar het 'spam-gedrag' van libertes valt volgens mij reuze mee!
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
henk-k
Berichten: 1531
Lid geworden op: 08 oktober 2013

Re: Gratis verzendkosten en retour sturen

15 juli 2015

Maar het 'spam-gedrag' van libertes valt volgens mij reuze mee!
Ja joh, als de link relevant is zie ik het probleem ook niet zo.
 
Zyra
Berichten: 1919
Lid geworden op: 12 april 2013

Re: Gratis verzendkosten en retour sturen

16 juli 2015

Ik zie dat dit topic onlangs weer omhoog is geplaatst. Nu wil ik niet overal onze blog onder spammen, maar ik denk toch dat dit heer erg relevant is.

Omdat wij de vraag ook vaker kregen hebben we 3 juristen gevraagd om te beoordelen of het toegestaan is om alsnog verzendkosten te rekenen bij een retour. We hebben daarvoor ICTRecht.nl, CharlottesLaw en Gielen Juridisch advies gevraagd. Zij gaven alle drie aan dat dit volgens hen niet mag.

https://blog.webwinkelkeur.nl/gratis-ve ... eelretour/

Zelf waren we hier ook redelijk verbaasd over, omdat met dezelfde argumentatie het dan ook niet mogelijk is om bij staffelprijzen de prijs weer omhoog bij te stellen is bij een deelretour. Praktisch lijkt me dat niet bepaald eerlijk. Zelf ben ik echter geen jurist, dus ik ben toch geneigd deze 3 partijen te geloven. Ook al zou een uitspraak door een rechter interessant zijn.
Waarom verbaasd? De klant heeft boven xx bedrag GEEN verzendkosten betaald, waarom dan verzendkosten bereken omdat een product terug komt en de klant ONDER het xx bedrag komt?

Dat is toch te zot voor woorden? De klant moet bij mij €6,95 voor een pakket betalen als ze het terug willen sturen. Dat is denk ik al genoeg en ga je niet €3,95 of €4,95 extra in rekening brengen, omdat het dan onder xx is gekomen.

Even je blog ook nalezen, op het eind komt het over dat je nooit verzendkosten mag berekenen bij een deelretour en dat is onjuist.
Als de klant 24,95 betaald. €4,95 verzendkosten en 2 producten van €10,-. Dan hoef je de klant maar €10,- terug te storten als er 1 product terug komt. Aangezien het andere product wel wordt gehouden.
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht