Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.
Niet in mijn branche.90% vd klanten koopt puur op laagste prijs.
Ik doe dit spel meer dan 45 jaar en ik moet de eerste Nederlander nog tegen komenNiet in mijn branche.90% vd klanten koopt puur op laagste prijs.
.
Dus eigenlijk heb je gewoon lak aan de wetgeving?Wij vergoeden nooit de kosten van het retour sturen, uiteraard wel als het onze fout is.
We hebben klanten die 2 dingen kochten en 1 ding retour stuurde omdat ze het model niet mooi vonden.
Ik ken mensen die bewust meerdere maten kleding kopen via het internet, thuis passen en de verkeerde maten retour sturen omdat het niets kost....
Wij halen 6,75 van het te crediteren bedrag af en de doos en inpakkosten nemen we voor lief.
Niet helemaal juist. Stel er zijn 10 webwinkels in een branche en 7 verkopen product X voor 10 euro en 3 voor 5 euro, dan zijn 3 webwinkels de goedkoopste.Er kan er maar één de goedkoopste zijn. En dat is geen reclamekreet, maar onvermijdelijke logica. Toch hebben veel anderen ook bestaansrecht...
Hoezo de 2 verschillende tarieven?Zo werd ik een paar weken terug voor het blok gezet.
Klant: ik wil 1 artikel terug sturen, betaald u de verzendkosten?
Ik: nee, de verzendkosten zijn voor u wanneer u een deel terug stuurt (verzendkosten 6,95)
Klant: Nou dan stuur ik alles terug en wil mijn geld terug,bestel dan wat ik wil houden wel opnieuw (verzendkosten 3,95)
Tja, daar sta je dan.........
Wellicht brievenbuspost en pakketpost?Hoezo de 2 verschillende tarieven?Zo werd ik een paar weken terug voor het blok gezet.
Klant: ik wil 1 artikel terug sturen, betaald u de verzendkosten?
Ik: nee, de verzendkosten zijn voor u wanneer u een deel terug stuurt (verzendkosten 6,95)
Klant: Nou dan stuur ik alles terug en wil mijn geld terug,bestel dan wat ik wil houden wel opnieuw (verzendkosten 3,95)
Tja, daar sta je dan.........
Waar komt deze 6.95 vandaan?
Je kunt (mag) de klant niet een hoger bedrag in rekening brengen dan de oorspronkelijke verzendkosten zouden zijn. Of begrijp ik iets niet goed.
Ik ben dan wel weer benieuwd naar jouw KG toeslag. Gratis verzending vanaf € 90,-, maar bij 30+ KG wel 5 euro toeslag per 30 KG. Dan kan een klant toch beter meerdere bestellingen plaatsen?Bij mij mag de klant op mijn kosten terug sturen. Ik stort als de order volledig terug komt de verzendkosten ook aan de klant terug. Als de order gedeeltelijk terug komt, krijgen ze sowieso de volledige artikelprijs terug gestort. Dus ook, als de order daardoor onder de gratis verzending drempel komt.
Dat stukje service kost echt geen reet, maar waardeert de klant enorm. Maakt echt het verschil voor een klant om voor mij te kiezen in plaats van een concurrent.
Inderdaad, op 11 Juni door ene 'Libertes'Ik zie dat dit topic onlangs weer omhoog is geplaatst. Nu wil ik niet overal onze blog onder spammen, maar ik denk toch dat dit heer erg relevant is.
Maar idd een goed artikel!Ik kick een oud topic omhoog, maar wilde toch nog graag even mijn blogje delen. We hebben namelijk 3 juristen gevraagd om hun mening, naar hun idee mag het dus niet!
https://blog.webwinkelkeur.nl/gratis-ve ... eelretour/