Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Webwinkelhouder
Berichten: 100
Lid geworden op: 13 juni 2011

Klant neemt anderhalf jaar na retourzending pas contact op

25 januari 2013

Hoe staan jullie hier in?

Klant geeft vandaag aan dat hij een artikel anderhalf jaar geleden geretourneerd heeft maar geen terugbetaling heeft ontvangen. Uit de administratie blijkt ook dat er geen terugbetaling is geweest.

Ik vraag me af of het pakket dan ook wel retour is gekomen (fout in de bezorging is natuurlijk ook mogelijk).

Ik wil ter bevestiging een trackingcode opvragen bij de klant maar deze is vast niet meer beschikbaar. Kortom dit kan wel eens een discussiepunt worden. Als het terecht is dan betaal ik natuurlijk direct terug.

Bedrag is niet dusdanig hoog maar als iedereen dat gaat doen.. (anderhalf jaar wachten!)

Wat zouden jullie doen?
 
Wouter Hol
Moderators
Berichten: 3081
Lid geworden op: 02 september 2010
Contacteer:

Re: Terugbetaling

25 januari 2013

Probeer te achterhalen of er contact geweest is met de klant en of de klant inderdaad kan aantonen dat hij het product teruggezonden heeft. Vraag in elk geval waarom de klant er maar liefst anderhalf jaar mee wist te wachten voordat hij eens contact op nam. Wellicht verduidelijkt dat al een en ander of haakt de klant dan af, mocht hij toch foute bedoelingen hebben.

Mocht de klant kunnen aantonen dat hij het product teruggezonden heeft en/of is er toen contact geweest met de klant en is het dus aannemelijk dat er iets teruggezonden is, dan stort je uiteraard het bedrag alsnog terug naar de klant.

Als het een discussie dreigt te worden, dan kan je als het om een klein bedrag gaat misschien het beste het bedrag terug storten. Maar bij grotere bestellingen altijd je poot stijf houden, is mijn advies.
 
Webwinkelhouder
Berichten: 100
Lid geworden op: 13 juni 2011

Re: Klant neemt anderhalf jaar na retourzending pas contact

25 januari 2013

Dank! Ik sta er exact zo in, maar fijn om even te kunnen vragen hoe het bij anderen gedaan wordt.

Correspondentie heb ik al nagezocht maar ik kan niks meer vinden.

Ik ga bewijs opvragen.

Fijn dat er zo snel een reactie (en bevestiging van mijn eigen gevoel) komt, heel prettig aan dit forum!
 
Elecs
Berichten: 253
Lid geworden op: 24 februari 2013
Locatie: Noordbergum
Contacteer:

Re: Klant neemt anderhalf jaar na retourzending pas contact

31 maart 2013

Dank! Ik sta er exact zo in, maar fijn om even te kunnen vragen hoe het bij anderen gedaan wordt.

Correspondentie heb ik al nagezocht maar ik kan niks meer vinden.

Ik ga bewijs opvragen.

Fijn dat er zo snel een reactie (en bevestiging van mijn eigen gevoel) komt, heel prettig aan dit forum!
Hoe is het afgelopen?

p.s. ik zou dus zonder bewijs ook mijn poot stijf houden, al is het om het principe ;) en kom op hé... Anderhalf jaar later? Wie herinnert zich dat nog tenzij het om 100+ gaat?
http://www.urbanjewels.nl - Voor stoere leren en stalen sieraden.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Gebruikersavatar
telemoes
Berichten: 38
Lid geworden op: 26 maart 2013
Contacteer:

Re: Klant neemt anderhalf jaar na retourzending pas contact

07 april 2013

Hoe is dit afgelopen?

Als je het retour hebt gehad moet je een voorraad verschillen hebben lijkt mij.
 
Maurice
Berichten: 950
Lid geworden op: 12 juni 2011
Locatie: Heerle
Contacteer:

Re: Klant neemt anderhalf jaar na retourzending pas contact

08 april 2013

[quote="Elecs"

p.s. ik zou dus zonder bewijs ook mijn poot stijf houden, al is het om het principe ;) en kom op hé... Anderhalf jaar later? Wie herinnert zich dat nog tenzij het om 100+ gaat?[/quote]

Of het nu om 1 euro of 1000 euro gaat, is niet van toepassing. Je eigen administratie zou dit dan bijhouden voor je. Echter als iemand iets aangeeft te retourneren en het komt niet aan (om welke reden dan ook) en 1,5 jaar reclameren ze.. tja jammer dan. Dat is niet echt meer een realistische tijd om nog dan coulance in te spelen.

Immers zeggen wel vaker klanten dat ze iets terug sturen maar dat je vervolgens niets hoort en een maand later gewoon weer bestelling ontvangt van zelfde klant.
Met vriendelijke groet, Maurice
Fanatiek in Webwinkel software // Maar ook met een Airsoft winkel.
 
daniellem
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 april 2013

Re: Klant neemt anderhalf jaar na retourzending pas contact

09 april 2013

Heb een enigzins vergelijkbare situatie gehad. Klant stuurt iets retour ter reparatie via de brievenbuspost. Bij ons nooit iets aangekomen en 6 weken later mail van de klant of het al gerepareerd is. Hij had vooraf ons ook niet gemeld dat het retour kwam en de envelop met postzegels was uiteraard niet te traceren.
Uiteindelijk opgelost door de klant een kortingsbon toe te sturen. Het gaat er niet altijd om dat je je gelijk haalt, dus een middenweg zoeken kan nooit kwaad! Deze klant was in ieder geval achteraf tevreden over de afhandeling en heeft met zijn kortingsbon een nieuw exemplaar aangeschaft!
 
Petertje
Berichten: 14
Lid geworden op: 21 november 2012
Contacteer:

Re: Klant neemt anderhalf jaar na retourzending pas contact

10 april 2013

Dat is super lastig. Ik vind het echt niet kunnen dat ze na zoveel maanden terug komen en hun geld eisen. Zonder bewijs niet terugstorten zou ik zeggen.
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht