Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

The Shop Builders
The Shop Builders

libertes
Contacteer:

Re: Trustpilot zijn boefjes!

21 september 2016

Het vermelden van bedrijven die hier niet om vragen is op die manier niet echt netjes. 
Maar vanuit de klant gezien soms wel interessant...
Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Je zult bij Trustpilot over webwinkels die niet pro-actief reviews verzamelen namelijk snel primair klachten zien. Die klanten nemen namelijk de moeite om te Googlen en het bedrijf te beoordelen. Zon klacht kan overigens interessant zijn, maar is vaak wel maar 1 kant van het verhaal.
Ik ken vrijwel geen klanten die uit zichzelf gaan Googlen om een positieve beoordeling achter te laten, als dit al gebeurt dan zijn het primair bekenden van de webwinkel.
Erg representatief is dat dus niet voor een klant, hij weet immers niet hoeveel bestellingen er dagelijks bij de webwinkel plaats vinden. En juist de verhouding tevreden vs ontevreden klanten is erg belangrijk.
WebwinkelKeur - Keurmerk + Klantbeoordelingen: Meer keurmerk voor minder
Pricemotion: Automatisch de beste prijs in jouw webwinkel

WebwinkelMeerwaarde
Contacteer:

21 september 2016

Daarom schreef ik ook vanuit de klant gezien.

Is dat representatief? Vaak niet.

Interessant voor een klant? Dat kan zeker.
Vooral als er verder nergens reviews beschikbaar zijn.
Zo krijg je WEL veel meer bezoekers in je webshop!

Netfly

23 september 2016

Dan is het eigenlijk juist niet handig voor een klant.

Webwinkels waar ik voor werk hebben altijd een zeer nette klantenservice, allemaal een beoordeling tussen 9 en 9.5 bij feedbackcompany. Bij Trustpilot scoort één van deze shops een 7.4. Klanten kunnen nu denken dat ze slechte service bij deze shop kunnen verwachten en vervolgens een aankoop doen bij een concurrent met mindere service, maar wel met een betaald account op Trustpilot. De klant krijgt dus geen representatieve informatie te zien.

Leonard H

27 september 2016

Precies Netfly.

Wij hebben nu een webwinkel waarmee we bij Kiyoh een 9,2 hebben, en bij trustpilot een 5.5

Er heeft ooit 1x iemand een bedrijfsprofiel aangemaakt hiervoor, zonder dat we dit wisten. De enige manier om dan je cijfer weer op te krikken is om actief beoordelingen te verzamelen, en zo krijgen ze dus meer en meer gebruikers.

Een smerig systeem dus, ten nadele van ondernemers.
Advertentie

Succesvolle webwinkels hebben allemaal iets gemeen; ze worden online goed gevonden! Met Lightspeed eCommerce (voorheen SEOshop) heb je de beschikking tot een grote hoeveelheid aan marketingtools die de vindbaarheid van je webwinkel vergroten. Het platform is geschikt voor on-page optimalisatie. Er zijn tags, geoptimaliseerde headings en sitemaps die automatisch door Google gevonden worden. Ook kun je tijdelijke prijsverlagingen tonen, producten exporteren naar Admarkt van Marktplaat of vergelijkingssites. Verkoop op Facebook en gebruik recensies in je voordeel. Probeer Lightspeed eCommerce nu 14 dagen gratis en vrijblijvend.

Dierenspeciaalzaak
Contacteer:

28 september 2016

Precies Netfly.

Wij hebben nu een webwinkel waarmee we bij Kiyoh een 9,2 hebben, en bij trustpilot een 5.5

Er heeft ooit 1x iemand een bedrijfsprofiel aangemaakt hiervoor, zonder dat we dit wisten. De enige manier om dan je cijfer weer op te krikken is om actief beoordelingen te verzamelen, en zo krijgen ze dus meer en meer gebruikers.
:PEen smerig systeem dus, ten nadele van ondernemers.
Herkenbaar systeem. Dat werkt ook zo bij Opiness en nog een paar anderen. Wat ik doe is, vrienden en familie vragen mij daar te beoordelen om tegen gas te geven. Is ook nog eens volstrekt volgens de regels. Immers kopen mijn vrienden en familie ook daadwerkelijk bij mij. Dat zijn dus daadwerkelijke klanten. Dan hoef ik andere klanten er niet mee lastig te vallen.
Online Dierenspeciaalzaak is het adres voor uw huisdier.
Ohw en... Online Dierenspeciaalzaak BLOG!

Netfly

28 oktober 2016

Jammer dat Trustpilot niet meer reageert. Ben heel benieuwd naar hun kant van het verhaal.

Gustavo Woltmann

31 oktober 2016

Jammer dat Trustpilot niet meer reageert. Ben heel benieuwd naar hun kant van het verhaal.
Inderdaad, een mes snijdt altijd aan twee kanten, maar blijkbaar zijn er toch veel mensen die elders een goed score behalen en bij Trustpilot een pak minder scoren, het is toch niet helemaal correct dat zomaar iedereen een review kan schrijven over je webwinkel... Als je als webwinkelier de hele tijd moet zitten nagaan of een review van een echte klant komt en die dan aanvechten als het niet zo is, heb je geen tijd meer over...

Leonard H

08 december 2016

Ik ben zelf helemaal niet benieuwd naar de reactie van trustpilot. Ze komen dan toch met een standaard verhaaltje waarin ze de positieve kanten voor de ondernemer belichten.

Ze praten echter nooit over het feit dat ze over de rug van ondernemers proberen te groeien. Ik heb o.a. een webwinkeltje waarbij iemand ons heeft aangemeld op trustpilot, en hier een slechte review heeft geplaatst. Hierna pas, wordt je opeens gebeld en gemaild door trustpilot en krijg je uitleg over 'de kracht van reviews'. Bah bah...

In mijn optiek is dit een heel vies systeem. Je zet eerst een breekijzer bij iemand tussen de deur en de volgende dag bel je om een alarm systeem te verkopen. Of je gooit even een paar emmers vuil water tegen iemand z'n ramen, en de dag erna bel je aan als glazenwasser...

Maar goed de reden dat ik dit dit topic weer aanhaal, ik heb dit al een aantal keer besproken met thuiswinkel waarborg en mede ondernemers tijdens bijeenkomsten en seminars, en het lijkt erop dat er wat partijen hun krachten gaan bundelen tegen trustpilot. Ik heb er goede hoop op dat dit wel eens erg pijn kan gaan doen bij ze. 
Advertentie

Succesvolle webwinkels hebben allemaal iets gemeen; ze worden online goed gevonden! Met Lightspeed eCommerce (voorheen SEOshop) heb je de beschikking tot een grote hoeveelheid aan marketingtools die de vindbaarheid van je webwinkel vergroten. Het platform is geschikt voor on-page optimalisatie. Er zijn tags, geoptimaliseerde headings en sitemaps die automatisch door Google gevonden worden. Ook kun je tijdelijke prijsverlagingen tonen, producten exporteren naar Admarkt van Marktplaat of vergelijkingssites. Verkoop op Facebook en gebruik recensies in je voordeel. Probeer Lightspeed eCommerce nu 14 dagen gratis en vrijblijvend.

jmd

29 april 2017

Klopt Trustpilot zijn boefjes!,

ook ik heb last van iemand op Truspilot die een reactie heeft gegeven terwijl deze volledig ten=onrechte is en kan dit zelfs bevestigen, zij waren niet thuis bij levering en stonden bekend bij de transporteur al moeilijke klanten, dus briefje in de bus levering gaat naar een lokker netjes te volgen ook via track en trace. zij hebben het daar niet afgehaald en de transporteur opdracht gegeven om de eerst volgende dag af te komen leveren op adres. dit is ook gebeurt.
vervolgens schrijft ze allerlei onzin terwijl ik daar niet op mag reageren zonder haar naam of andere gegevens te noemen als ik de track en tracé plaats bij dit bericht mag dt niet van Truspilot.
hoe moet ik anders het tegendeel bewijzen?

Als klant mag je naam en toenaam noemen en een winkel/bedrijf gewoon zwart maken en als ondernemer kun je er niets aan doen.

Het lijkt er op dat zij je pas helpen als je een betaalde account hebt waar je 150 euro per maand voor moet gaan betalen of meer afhankelijk van je omzet/grote bedrijf.
DIT ZEGT MIJ GENOEG  VOOR MIJ HEEFT TRUSPILOT MAAR 0 STERREN

Sloper TP

03 mei 2017

Beste Webwinkel eigenaar er is licht aan de horizon, Trustpilot is door ons voor de rechter gedaagd, komende weken meer berichtgeving, ze spreken geen Nederlands??
heel Team zoals hier boven beschreven, proberen met een certificaat de rechten te bewegen procedure in het Engels te voeren zitting midden Mei,
Boefjes komen voor de rechter !!

jobe1960

12 mei 2017

Triestige review-pagina.
Ze nodigen je -na een recente aankoop- uit om een evaluatie te plaatsen. Als je dat dan doet, archiveren ze die een paar dagen later omdat je volgens hen 2 profielen hebt. (Die hebben zij dan toch zelf laten aanmaken, na 2 aankopen en 2 uitnodigingen?). Als je -op hun verzoek- dan eentje van je profielen verwijdert (dat zonder evaluatie) en met de andere opnieuw je laatste evaluatie plaatst, wordt ook die verwijderd wegens ... kunnen de beoordeling niet linken aan een echte aankoop.
Ja hallooo, prutsers!
Heb ook het andere profiel verwijderd, en voor mij nooit nog beoordelingen via (don't) TrustPilot ! 

sterredag

17 mei 2017

Ben verbaasd over dit topic eigenlijk.

Ik vind trustpilot erg fijn. Ik controleer er vaak op de betrouwbaarheid van een bedrijf. Aan 1 of 2 reviews die erg negatief zijn, hang ik geen waarde aan. Is totaal niet representatief, omdat mensen sneller geneigd zijn iets negatiefs te plaatsen dan iets positiefs.

Echter merk ik met regelmaat dat bedrijven die de boel belazeren een hele lijst aan negatieve reviews hebben (dus weet je meteen dat je er dan niet moet bestellen) Ook zie je dat dit soort bedrijven niet reageren.

Dan heb je de bedrijven die voldoende staan. Die hebben negatieve reviews. Vaak lees ik dan welke deze zijn EN of en wat de reactie van de webshop is, hieruit haal je toch met regelmaat wel de dubieuze klanten/reviews uit. Zeker omdat vaak blijkt dat er bij betrouwbare webshops alsnog een oplossing gezocht en gevonden wordt.

Daarnaast kun je als bedrijf prima gratis reageren op negatieve reviews. (heeft T.P. hier al meerdere malen gezegd en uitgelegd) Dus je hoeft niet persé klant te worden bij Trustpilot, en als een iemand met een negatieve review er iets plaatst, gewoon jouw kant van het verhaal doen. Deze worden ook echt wel gelezen. En ben je bekend bij meerdere reviewsites, dan neem ik aan dat dit ook naar voren komt als een klant googlet op bedrijfsnaam en review en zullen deze dan ook tegen komen.

Ik weet nog dat ik een keer goed geholpen ben na een fout van een website. Ik heb ze toen daar erg voor bedankt en verteld dat ik een goede review voor ze zou maken op trustpilot, het bedrijf stond er nog niet eens op. Als bedankje kreeg ik nog een extraatje. Niks mis mee zou ik zeggen. Het is fijn om ergens een plek te hebben waar je zeker van bent dat negatieve reviews niet weggefilterd worden, want zulke bestaan ook. En er de gelegenheid is dat een bedrijf gratis kan reageren hierop.

Johan123

17 mei 2017

Helemaal mee eens! Trustpilots zijn boefjes en als je er serieus werk van een review maakt krijg je alsnog standaard mails terug. 

Het wordt tijd dat iemand een webwinkel begint in het verkopen van TRUSTPILOT REVIEWS! Wanneer je onterechte review krijgt kan je deze overrulen met 10 of 25 positieve reviews! Uiteraard kan je vrienden en familie inschakelen maar kan je ook zeer goedkope VPN services gebruiken zodat je zelf reviews kan plaatsen zonder dat het gedetecteerd wordt door trustpilot. Je kunt immers snel en eenvoudig mailadressen aanmaken bij Hotmail, Gmail etc...

PIA is bijvoorbeeld zo'n goedkope services en kan je met 1 muisklik IP-adres veranderen. Zie: https://nld.privateinternetaccess.com/

Alleen op deze manier worden dergelijke review-boeven na verloop van tijd irrelevant. 

Karen CustomerSounds

22 mei 2017

Voor wie een alternatief zoekt, kijk even op
Wij kiezen bewust de kant van de winkelier ipv de consument. Uiteindelijk wil je als winkelier wel feedback van je klanten om je klanten beter te helpen en de tevredenheid te verbeteren. Negatieve feedback die gepubliceerd wordt, doet juist meer fout dan goed voor je business terwijl je net je klant wil helpen!
Bij ons kan de klant onderaan een email, gemakkelijk en in 1 klik, of op de website in real time feedback geven. Als de feedback positief is, krijg je de kans om te publiceren op je website. Als hij negatief is, hou je zelf de controle en kan je kiezen om dit niet te publiceren maar geven we je wel alle tools om deze klanten individueel op te volgen en ervoor te zorgen dat je de problemen kan aanpakken en de tevredenheid van al je klanten te verbeteren! 
Je hebt de tool al vanaf 50 euro/maand maar dit kan je gemakkelijk terug verdienen door er niet enkel de tevredenheid mee te testen maar bij de klanten ook naar opportuniteiten te polsen, die je extra omzet kunnen opleveren. Als je echt goede responscijfers wil, heb je ook de mogelijkheid om training te krijgen ter plaatse. 
Wie graag eens een demo wil, stuur even naar karen en ik bezorg je wat meer info.

James Hardenberg

22 mei 2017

Wij kiezen bewust de kant van de winkelier ipv de consument. Uiteindelijk wil je als winkelier wel feedback van je klanten om je klanten beter te helpen en de tevredenheid te verbeteren. Negatieve feedback die gepubliceerd wordt, doet juist meer fout dan goed voor je business terwijl je net je klant wil helpen!
Als de feedback positief is, krijg je de kans om te publiceren op je website. Als hij negatief is, hou je zelf de controle en kan je kiezen om dit niet te publiceren maar geven we je wel alle tools om deze klanten individueel op te volgen en ervoor te zorgen dat je de problemen kan aanpakken en de tevredenheid van al je klanten te verbeteren! 
Hallo Karen,
Ik heb een vraag. Stel: ik ben op zoek naar nieuwe headphones en kom terecht op webwinkel headphonetoppers.nl. Het ziet er allemaal betrouwbaar en professioneel uit. Ik ga op zoek naar reviews als laatste stap in orientatieproces. 200 positieve reviews, 0 negatieve reviews. Eerste wat ik denk: te mooi om waar te zijn. Hoe kan je nou alleen maar tevreden klanten hebben? Ik sluit de shop en ga naar Coolblue. Puur omdat ik mijn vertrouwen ben verloren, na het zien van de 100% positieve reviews. Dit is niet realistisch.

Denk je dat de klant uitsluitend positieve feedback zou willen zien? Het oogt toch veel betrouwbaarder om zowel positieve feedback als negatieve feedback te tonen, waarbij je bij de laatste aangeeft wat je hebt gedaan om het probleem op te lossen? En dat de klant kan aangeven: is dit opgelost? Zo ja, laat het weten. En dan zelfs eventueel zijn beoordeling kan aanvullen met een update: "alles netjes opgelost, ik kom zeker terug" Dat wekt toch meer vertrouwen of niet? Hoe denk jij hierover.

sterredag

22 mei 2017

Mooi gesproken James,

Een goede review site geeft NIET de mogelijkheid om negatieve reacties niet te plaatsen. WEL zou er gekozen kunnen worden voor het Feedbacksysteem, waarbij het bedrijf aangeeft wat gedaan te hebben om het probleem op te lossen. En de klant dan de oplossing ook te laten beoordelen.

Daarbij kan er dan ook gekozen worden dat als een klant niet de oplossing beoordeeld, dan WEL de negatieve review te verwijderen. Zodat een negatieve review ALLEEN geplaatst wordt als de oplossing van het bedrijf OOK beoordeeld wordt.

libertes
Contacteer:

23 mei 2017

Inderdaad. Negatieve reviews zijn minstens zo belangrijk als positieve reviews. Het gaat juist primair om de manier hoe de webwinkel met negatieve reviews om gaat.

https://www.webwinkelkeur.nl/negatieve- ... -positief/

Leonard H

07 juni 2017

De discussie gaat toch helemaal niet over negatieve reviews? Natuurlijk weet ik als webwinkelier dat je daar niet aan ontkomt en daar gaan we positief mee om.

Het gaat om het systeem waarbij trustpilot een KLANT je bedrijfsprofiel op trustpilot laat aanmaken, en dan een negatief verhaal erop kan zetten.

Vervolgens werkt dit als een sneeuwbal effect, een andere klant die ergens niet mee eens is zet zijn verhaal er ook bij. De andere 99,9% die we leveren en wel tevreden is hoor je (bijna) niet. Vervolgens kunnen wij kiezen, of we accepteren dat er bijna alleen negatieve review staan, terwijl de andere 99% van de klanten wel tevreden is maar niet uit zichzelf een bericht zal plaatsen. OF, we gaan actief vragen aan alle klanten om een review zodat er een reeel beeld ontstaat over onze service. Echter daarmee hou je dus het vuile systeem van trustpilot in stand, en maken ze zichzelf groter.

Zoals ik al eerder heb gezegd, het is alsof ze eerst met een emmer vuil water tegen je ramen kletteren en vervolgens aanbellen of je misschien een glazenwasser nodig hebt. OF

Captain Pervert

03 juli 2017

Ik heb niet alles doorgelezen maar wel een tip.
Ook al ben je niet van plan te betalen voor TP, je kunt er wel een account aanmaken.
Als je bedrijf op TP staat en er staan onjuiste reviews dan kun je via je zakelijk account deze markeren als ongewenst en hier ook allerlei redenen voor aanklikken, bijv. deze persoon is geen klant. De review wordt dan meteen verborgen en de klant wordt gevraagd een factuur te tonen als bewijs dat hij/zij klant is. Indien de persoon dan niet meer reageert dan ben je klaar.
Dat werkt beter en sneller dan TP benaderen via mail of telefoon, daar word je idd niet blij van. Het is een beetje dubbel om een account aan te maken om dit soort smaad en laster aan te pakken, maar soms moet je gewoon het spelletje meespelen omdat dat de makkelijkste oplossing is.

Captain Pervert

03 juli 2017

Als de feedback positief is, krijg je de kans om te publiceren op je website. Als hij negatief is, hou je zelf de controle en kan je kiezen om dit niet te publiceren maar geven we je wel alle tools om deze klanten individueel op te volgen en ervoor te zorgen dat je de problemen kan aanpakken en de tevredenheid van al je klanten te verbeteren! 
Hallo Karen,
Ik heb een vraag. Stel: ik ben op zoek naar nieuwe headphones en kom terecht op webwinkel headphonetoppers.nl. Het ziet er allemaal betrouwbaar en professioneel uit. Ik ga op zoek naar reviews als laatste stap in orientatieproces. 200 positieve reviews, 0 negatieve reviews. Eerste wat ik denk: te mooi om waar te zijn. Hoe kan je nou alleen maar tevreden klanten hebben? Ik sluit de shop en ga naar Coolblue. Puur omdat ik mijn vertrouwen ben verloren, na het zien van de 100% positieve reviews. Dit is niet realistisch.

Denk je dat de klant uitsluitend positieve feedback zou willen zien? Het oogt toch veel betrouwbaarder om zowel positieve feedback als negatieve feedback te tonen, waarbij je bij de laatste aangeeft wat je hebt gedaan om het probleem op te lossen? En dat de klant kan aangeven: is dit opgelost? Zo ja, laat het weten. En dan zelfs eventueel zijn beoordeling kan aanvullen met een update: "alles netjes opgelost, ik kom zeker terug" Dat wekt toch meer vertrouwen of niet? Hoe denk jij hierover.
Ben het met je eens en dit is ook vaak gebleken uit onderzoek: klanten willen tenminste IETS negatiefs zien. Alleen positief is niet geloofwaardig.
Blijkt ook uit klanten waar ik wel eens een conflict mee hebben en die dan zeggen: Piet uit Almere had dit ook!! En dat is een review van 2 jaar terug waarvoor je minimaal een kwartier moet scrollen om hem te zien. Voor sommige klanten tellen 200 positieve reviews niet wanneer er ook 2 zeikerds geweest zijn in het verleden.

On a side note, Kiyoh werkt wel anders dan TP: daarbij wordt eerst wederhoor toegepast, en wordt een negatieve review eerst 2 weken vastgehouden om de kans te geven dit om te buigen in een positieve ervaring. Het aandeel afkraak-reviews ligt bij Kiyoh dan ook stukken lager. Desalniettemin is het een veel gebruikte review site.

Videofrank

17 november 2017

Algoritme van Trustpilot deugt ook niet. Heb daar een account gehad en een score van 5 sterren gehaald. Toen overgestapt naar Feedback Company en ook daar een score van 5 sterren.

Dan komt er een enkele klant die bestelt en betaald en in de opmerking bij de bestelling zijn eigen voorwaarden stelt waar ik het niet mee eens ben. Ik annuleer zijn bestelling, stort zijn paypal betaling ook meteen retour.
Klant is boos, plaatst een review van 1 ster, het laagste dus.

Mijn score zakt door 1 review van 5 naar 2. Trustpilot luistert niet en begrijpt niet dat hun algoritme niet deugt. Het lijkt wel leuk bedacht, maar op deze manier geven ze aan een enkele review wel heel veel gewicht.

Dat hun automatische en verkeerd opgezette algoritme zo’n uitglijder maakt is tot daar aan toe, maar als ze daar op gewezen worden (en kunnen checken bij Feedback Company) dat ik nog steeds een uitstekende reputatie heb, zou je verwachten dat ze die uitglijder even corrigeren. Immers, je zou verwachten dat ze bedrijven ook een score willen geven die zo dicht mogelijk bij de werkelijkheid ligt. Maar nee hoor, daar beginnen ze niet aan.

Trustpilot deugt niet.

Leonard H

22 november 2017

Klopt Videofrank, En als je daar een vraag over stelt krijg je weer een uitgebreide verklaring die uiteindelijk nergens op slaat.

Overigens kun je nu beoordelingen ook niet meer rapporteren als je er aan twijfelt of het een echte klant is, je moet dan via trustpilot 'contact opnemen' met de klant. Wij hebben nu bij een webwinkel een beoordeling staan die we totaal niet kunnen plaatsen, en de naam komt ook niet in ons systeem voor. Enkele dagen geleden geprobeerd te rapporteren maar dat kan niet meer, dus maar contact opgenomen met de zogenaamde 'klant'. die reageert nergens op, dus ondertussen staat er een lasterlijk onzinverhaal over een van onze shops op het web.

Dit is wederom een voorbeeld van de walgelijke manier van werken van trustpilot.

jritzema
Contacteer:

23 november 2017

Ik verdenk andere rating- websites ook van een hoog boefjes gehalte.... Een voorbeeld? Tweakers reviews stroken veelal niet met eerder genoemde websites. Hoe te verklaren. Ik wil niemand in een kwaad daglicht stellen maar ik kan diverse aantoonbare verbanden maken. 
https://www.barcodewinkel.nl Levert en adviseert Barcode en Point of Sale apparatuur. 10 jaar ervaring | Prima Support | Vlotte levering

libertes
Contacteer:

24 november 2017

Daar zijn ook wel andere verklaringen voor. Bijvoorbeeld:
1. Nodig je klanten uit, dan krijg je meer positieve reviews. Doe je dat niet, dan krijg je primair de klagers.
2. Een community als tweakers trekt een bepaald publiek. Het is dus niet raar dat reviews daar wat anders zijn. De doelgroep is vaak erg tech-minded en heeft veel voorkennis op product gebied.

Review websites hebben geen enkele behoefte om reviews te manipuleren. Wel kan hun business model voor een vertekening zorgen. Voorbeeld is de manier waarop de Trustpilot score/formule is opgebouwd. Die is gericht op veel recente beoordelingen. Gebruik je Trustpilot zelf niet, dan zorgt dat voor een vertekend beeld. Anderzijds is er wel wat voor te zeggen om recente beoordelingen sterker mee te laten tellen, mits die er zijn.

magali77

09 februari 2018

Trustpilot is fake. Bedrijven kunnen negatieve reviews zo weghalen. Dit is niet het geval bij google reviews en facebookreviews. Als daar een negatieve review op komt, blijft ie voor altijd staan. Daarom schakelen veel bedrijven facebookreviews en google reviews uit en hebben ze alleen trustpilot. Ttrustpilot is niet te vertrouwen. Bedrijven betalen trustpilot, dus trustpilot is volledig afhankelijk van bedrijven. Hoe kun je dan een onafhankelijk platform zijn. Kan niet. 

Stekske

10 februari 2018

Bedrijven betalen trustpilot, dus trustpilot is volledig afhankelijk van bedrijven. Hoe kun je dan een onafhankelijk platform zijn. Kan niet. 
M.a.w. enkel platformen die gratis zijn zijn echt onafhankelijk en te vertrouwen? Ik ben zelf geen fan van Truspilot, maar deze redenering slaat werkelijk op niets.

magali77

10 februari 2018

Facebook en Google zijn meer te vertrouwen dan Trustpilot, om de reden die ik aangaf: de negatieve reviews kunnen daar niet weggehaald worden. Bedrijven schrijven bijna al hun recensies zelf, daarom kom je op trustpilot alleen goede recensies tegen vaak. Ook de positieve google- en facebook recensies worden vaak door de bedrijven zelf geschreven. Iedereen die een bedrijf heeft weet dat. Het verschil is dat je via Trustpilot makkelijk een echte negatieve recensie kunt weghalen en op google en facebook dus niet. Trustpilot wordt betaald door bedrijven. Is dus ook niet onafhankelijk. Het is allemaal pure scam dat trustpilot. Iedereen die er verstand van heeft weet dit. Nu alleen nog de klant. Het wordt tijd dat men gaat weten dat trustpilot nep is. Allemaal recensies die door de bedrijven zelf zijn geschreven. Fake, niet betrouwbaar. Ik heb zelf een bedrijf en weet precies hoe het in elkaar steekt. Ik maak zelf ook misbruik van het systeem. Maar de eerlijkheid gebied me te zeggen dat Trustpilot zich opwerpt als een onafhankelijk platform met eerlijke reviews. Niets is minder waar. Het is een corrupt platform. 

starter123

19 februari 2018

Bedrijven schrijven bijna al hun recensies zelf, daarom kom je op trustpilot alleen goede recensies tegen vaak.
Ik ken bedrijven die 1 of een paar recensies zelf schrijven, maar als je al je goede recensies zelf schrijft ben je toch verkeerd bezig. Tevreden klanten zijn de beste marketing.

Remco333

13 mei 2018

Trustpilot is een waardeloze webside
Negatieve beoordelingen worden geweerd met dien verstande verwijderd.
Positieve beoordeling worden onnodig te zeggen altijd toegelaten.
Het merendeel van de recencies bestaat uit beoordelingen van medewerkers van de aangesloten bedrijven
en deze zijn dus altijd per definitie zeer positief.
Trustpilot kan het best beschouwd worden als promotor van de aangesloten bedrijven
en heeft dus feitelijk niks te maken met objectieve beoordelingen van klanten van deze bedrijven.
Immers de bedrijven promoten zich zelf op Truspilot.

Clubkaartje

Gisteren

Ik denk niet alleen trustpilot. Er bestaan een hoop affiliate websites die zijn qshop partner of dragen het thuiswinkel waarborg keurmerk terwijl er helemaal geen echte webwinkel achter zit.
Ik snap ook niet waarom thuiswinkel waarborg een keurmerk aan affiliate websites verleend terwijl de bezoeker zijn contract direct bij Ziggo of een andere partij afsluit.
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht