Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
janice79
Berichten: 16
Lid geworden op: 11 februari 2011
Contacteer:

Marketing Handgemaakte Sieraden

11 februari 2011

Hoe zijn ik de marketing van mijn handgemaakte sieraden het beste aan kunnen pakken ?
De site is net een weekje online maar ik wil meer bezoekers.
Ik maak sieraden door voorwerpen in te gieten.
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Marketing Handgemaakte Sieraden

11 februari 2011

De site is net een weekje online maar ik wil meer bezoekers.
Bezoekersaantallen in de eerste week zeggen weinig of niets. Dat zijn vaak familieleden en vrienden die je naar de site hebt laten kijken. En sommigen vergeten zelfs zichzelf van al die bezoekers af te trekken...

Hoeveel bezoekers heb je nu per dag en waar wil je naartoe?
 
janice79
Berichten: 16
Lid geworden op: 11 februari 2011
Contacteer:

Re: Marketing Handgemaakte Sieraden

11 februari 2011

nu zon 10 - 20, 100 lijkt mij wel een leuke start:)
en dan dagelijks minimaal 5 verkochte sieraden per dag :)
 
Wouter Hol
Moderators
Berichten: 3081
Lid geworden op: 02 september 2010
Contacteer:

Re: Marketing Handgemaakte Sieraden

11 februari 2011

Hoe doet je concurrentie het en waarmee kan jij je onderscheiden?
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Mieke
Berichten: 511
Lid geworden op: 16 mei 2010
Contacteer:

Re: Marketing Handgemaakte Sieraden

11 februari 2011

Je wil de Engelstalige markt op? Die is wel veel groter, dat is een voordeel. Dan vind ik 5 kettingen per dag verkopen een heel laag doel, eigenlijk. ;)

Je site is mooi. Zit je op forums? Zo zou je iig je site en blog onder de aandacht kunnen brengen. Hoe druk is je blog? Kun je zo geen mensen naar je winkel 'sleuren'? :)
 
janice79
Berichten: 16
Lid geworden op: 11 februari 2011
Contacteer:

Re: Marketing Handgemaakte Sieraden

11 februari 2011

Hoe doet je concurrentie het en waarmee kan jij je onderscheiden?
het aanbod aan sieraden is erg groot , een paar advertenties plaaten op marktplaats.nl heeft denk ik geen zin, het is er overbevolkt maar ik onderscheid me van de rest door juist geen kraalsieraden die je vaak ziet aan te bieden maar door een ander ontwerptechniek toe te passen; ik giet bijvoorbeeld kleine voorwerpen in.
 
janice79
Berichten: 16
Lid geworden op: 11 februari 2011
Contacteer:

Re: Marketing Handgemaakte Sieraden

11 februari 2011

Je wil de Engelstalige markt op? Die is wel veel groter, dat is een voordeel. Dan vind ik 5 kettingen per dag verkopen een heel laag doel, eigenlijk. ;)

Je site is mooi. Zit je op forums? Zo zou je iig je site en blog onder de aandacht kunnen brengen. Hoe druk is je blog? Kun je zo geen mensen naar je winkel 'sleuren'? :)
bedankt ;) ik zit net een half jaar op blogspot, het is er niet zo heel druk maar ik blijf het wel bijhouden
wel ben ik idd iets meer actief op enkele forums, ik merk dat er altijd enkele mensen mn sieraden mooi vinden , ik heb er klanten aan over gehouden, maar ben ook al gebanned op 1 forum , :lol: vooraf meer beter de regels lezen :roll:

maar steeds opzoek gaan naar nieuwe forums, me aanmelden en voorzichtig mn website onder de aandacht brengen kan best vermoeiend worden op den duur
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Marketing Handgemaakte Sieraden

11 februari 2011

Technisch klopt je inschatting wel. Met een speciaalzaak trek je binnen een maand of drie 100 tot 400 bezoekers per dag. Bij een conversieratio van 5% zou je dat 5 tot 20 bestellingen per dag moeten opleveren.

Wouter heeft echter het grotere gelijk aan zijn zijde. Met een Engelstalige site en prijzen in euro's bedien je een erg kleine marktsegment. Daarnaast schort er nog het een en ander aan je webwinkel, waardoor je die conversieratio van 5% vermoedelijk niet zult halen.
 
janice79
Berichten: 16
Lid geworden op: 11 februari 2011
Contacteer:

Re: Marketing Handgemaakte Sieraden

11 februari 2011

ik ben bezig met een nederlandstalige site en als dat af ik kan ik de euro naar de dollar aanpassen maar tot die tijd probeer ik ook gewoon nederlanders / europeanen te bereiken door de euro te laten staan.

maar wat kan ik nog verbeteren ?
 
Meesleepbeest
Berichten: 639
Lid geworden op: 08 augustus 2010

Re: Marketing Handgemaakte Sieraden

11 februari 2011

Bedenk wel dat als je je richt op de buitenlandse markt dat dan het Nederlands recht niet meer van toepassing is? En als er geschillen zijn dit dus ook plaatsvind in het land van jouw klant, omdat jij je actief op zijn land richt.
Kort door de bocht gezegd klopt er dus helemaal niets van jouw algemene voorwaarden.
 
janice79
Berichten: 16
Lid geworden op: 11 februari 2011
Contacteer:

Re: Marketing Handgemaakte Sieraden

11 februari 2011

ik heb een aantal sieraden op een amerikaanse marktplaars achtige site staan, daar komen de alg. voorwaarden vandaan. maar deze site is mn allereerste site ooit, er komt nog een splitsing qua taal en valuta en daarmee ook een aanpassing op de alg. voorwaaden
 
Meesleepbeest
Berichten: 639
Lid geworden op: 08 augustus 2010

Re: Marketing Handgemaakte Sieraden

11 februari 2011

Jammer...
 
veke
Berichten: 734
Lid geworden op: 18 augustus 2010

Re: Marketing Handgemaakte Sieraden

12 februari 2011

Zet je lightbox vlak onder je foto en dan pas tekst
Nu is het soms bijna niet te doen om op je lightbox te klikken en tegelijk de foto volledig te zien.

En als meubelmaker moet ik zeggen dat je wood items afschuwelijk zijn. lijkt meer op plastic dan hout. Welke houtsoort is dat?
Een sneeuwwitte of donkere houtsoort zou veel mooier zijn.

Voor de rest een toffe site, is weer eens iets anders dan die duizenden kralenshops ;-)
 
Mieke
Berichten: 511
Lid geworden op: 16 mei 2010
Contacteer:

Re: Marketing Handgemaakte Sieraden

12 februari 2011

bedankt ;) ik zit net een half jaar op blogspot, het is er niet zo heel druk maar ik blijf het wel bijhouden
wel ben ik idd iets meer actief op enkele forums, ik merk dat er altijd enkele mensen mn sieraden mooi vinden , ik heb er klanten aan over gehouden, maar ben ook al gebanned op 1 forum , :lol: vooraf meer beter de regels lezen :roll:

maar steeds opzoek gaan naar nieuwe forums, me aanmelden en voorzichtig mn website onder de aandacht brengen kan best vermoeiend worden op den duur
Nee, steeds nieuwe forums opzoeken is geen optie, maar proberen vanuit de forums waar je nu zit (en waar het mag) mensen te bereiken is iig een low-budget optie.
 
janice79
Berichten: 16
Lid geworden op: 11 februari 2011
Contacteer:

Re: Marketing Handgemaakte Sieraden

12 februari 2011

Zet je lightbox vlak onder je foto en dan pas tekst
Nu is het soms bijna niet te doen om op je lightbox te klikken en tegelijk de foto volledig te zien.

En als meubelmaker moet ik zeggen dat je wood items afschuwelijk zijn. lijkt meer op plastic dan hout. Welke houtsoort is dat?
Een sneeuwwitte of donkere houtsoort zou veel mooier zijn.

Voor de rest een toffe site, is weer eens iets anders dan die duizenden kralenshops ;-)
:lol: ok , pippooshout is het ;)
bedankt voor de tips!
 
veke
Berichten: 734
Lid geworden op: 18 augustus 2010

Re: Marketing Handgemaakte Sieraden

12 februari 2011

volgens mij is het mdf plaatmateriaal :-)
 
sandytexier
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 januari 2012
Contacteer:

Re: Marketing Handgemaakte Sieraden

23 januari 2012

Hooii,

Ik weet ook nog een site waar je allemaal kralen enz kunt kopen en het is helemaal niet duur!


http://www.sayila.nl/
 
Mieke
Berichten: 511
Lid geworden op: 16 mei 2010
Contacteer:

Re: Marketing Handgemaakte Sieraden

23 januari 2012

Daarvoor up je een topic van een jaar oud? :?
 
Dlooije
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 oktober 2020
Locatie: Westland
Contacteer:

Re: Marketing Handgemaakte Sieraden

28 juli 2021

Hoi Janice!

Hoe gaat het nu met je marketing? Ik ben nu 3 jaar bezig en kan wel zeggen dat het succesvol is gelukt, misschien kan ik je nog helpen met wat tips?
Altijd op zoek naar inspiratie voor mijn sieraden webshop > www.artbydaan.nl
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht