Google Adwords topic

1
Er werd al wel veel over gesproken op dit forum maar ik ben er niet in geslaagd om een topic te vinden puur toegespitst op de adwords van Google. Mocht ik niet goed gekeken hebben dan hoor ik dat graag.

Google Adwords is in mijn optiek dé methode om klanten binnen te halen. Kijk maar eens naar jezelf. Je bent op zoek naar een product. Waar begin jij met zoeken naar dat product? Juist, meer dan 90% die tikt eerst iets in in Google en gaat aan de hand van die resultaten verder zoeken. Zorg dus dat je daar aanwezig bent! Een van de methode's is door middel van de gesponsorde links, ook wel AdWords genoemd.

Google adwords is zeer toegankelijk. Voor een paar tientjes kan je al aardig aan de slag. Bovendien wordt bijna bij elk tijdschrift voor ondernemers een voucher voor 50 euro gratis adwords tegoed bijgeleverd.

Er is al ontzettend veel over geschreven op internet en door de verschillende marketeers.

Hier kan je meer informatie vinden over adwords en hoe je het het beste kan gebruiken.

Dit topic is bedoelt voor discussie en vragen omtrent Adwords.

Re: Google Adwords topic

2
Wouter Hol schreef:Google Adwords is in mijn optiek dé methode om klanten binnen te halen.
Je legt het al een beetje uit maar nog steeds ben ik niet overtuigd. Waarom is het dé methode? Alleen omdat half Nederland daar zoekt? Tegenwoordig heeft Facebook meer bezoekers en daar praten mensen ook over mode. Kan ik dan niet beter adverteren op Facebook? Admarkt, of adverteren in de Viva? Waar ook mode besproken wordt? Of een persbericht schrijven? Huis-aan-huis folders uitdelen? Want niet alleen het bereik, de doelgroep of de interesse lijkt mij belangrijk. Ik ben ook wel benieuwd naar conversie en kosten. Die laatste twee heb ik helaas ook minder positieve ervaringen mee bij Adwords. Tenslotte zit je concurrent er ook. Bezoekers klikken op van alles, en je hebt al snel 20 kliks voor een potentiele sale. Reken maar uit.

Van de ongeveer tien websites die ik (voor mijzelf) heb proberen te promoten via Adwords, heb ik nog ongeveer 4 campagnes lopen, waarvan ik van 3 kan zeggen dat deze met zekerheid meer geld opbrengen dan dat ze kosten. Bij 6 op de 10 ben ik dus afgehaakt en heb ik andere methoden voor het bereiken van de doelgroep gevonden. Meestal is het vindbaar worden in de reguliere resultaten, interessanter voor me. Dit webwinkelforum is bijvoorbeeld een van de websites waarbij ik niet (langer) adverteer in Adwords. Het vinden van webwinkeliers is te duur in verhouding tot de opbrengsten die ik genereer. Dus voor het vergroten van het bereik van dit forum, gebruik ik geen Adwords (meer).

Re: Google Adwords topic

3
Jouw winkel is op internet. Google staat voor het overgrote gedeelte van de mensen gelijk aan internet.

Als je op heel specifieke zoektermen gaat adverteren, bijvoorbeeld "bosch boormachine kopen" dan wordt er veel minder op gezocht en dus op geklikt -en kost het jou dus minder-, maar de kans dat men een bosch boormachine wilt kopen is dan wel heel hoog. Je moet dus op specifieke zoektermen gaan adverteren.

Natuurlijk is het niet zo dat je puur en alleen via adwords zou moeten adverteren (alhoewel dat op zich al voldoende zou moeten zijn om een webshop draaiende te houden) maar kan je dat prima ondersteunen met andere vormen van marketing.

Stel dat men jouw folder gezien heeft maar even de url van jouw shop vergeten is, maar dat diegene nog wel weet dat het om damesmode ging en dat er een jurk van merk X aangeboden werd. Dus ze vullen in Google in: "folder aanbieding jurk X" Dan is het handig als je op de die zoektermen teruggevonden wordt. Dat kan bij uitstek via Adwords.

Een kosten/omzet verhouding van 20% middels adwords is prima haalbaar, afhankelijk van het product wat je verkoopt en de vraag daar naar, en hoeveel tijd je investeert om je campagnes te beheren.

De kosten kan je helemaal zelf instellen; je kan met 5 euro per dag of met 10.000 euro per dag adverteren, net wat je budget toe laat.

Bovendien zijn je resultaten van adwords heel makkelijk te meten door middel van een koppeling google analytics. Moet ik eerlijk zeggen dat ik hier geen ervaring mee heb, ik gebruik op maat gemaakte software om dit te meten.

4
Tot zover was ik. Dit wist ik allemaal. Het is me nog steeds niet duidelijk waarom het dé beste manier van marketing is. Met dit forum bijv. ga ik die 20% regel van je echt niet redden.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

5
admin schreef:Tot zover was ik. Dit wist ik allemaal. Het is me nog steeds niet duidelijk waarom het dé beste manier van marketing is. Met dit forum bijv. ga ik die 20% regel van je echt niet redden.
Hoe is het verdienmodel van dit forum dan? Als je het zou moeten hebben van de advertentiekosten dan kan ik me voorstellen dat dat geen haalbaar percentage is.

Het voordeel met Adwords tov. alle andere vormen van marketing is dat je de advertenties zeer precies kan mikken ("targeten")
Je kan namelijk je advertentie laten zien aan alleen mensen die op zoek zijn naar een specifiek product, namelijk jouw product. Je bereik is dan misschien vrij klein, maar iedereen die je bereikt die heeft interesse in jou product.

Alternatieven als een banner op sites als facebook plaatsen dan kan maar dit zal nooit alleen aan mensen die op zoek zijn naar jouw specifieke product vertoont worden. Je heb dan misschien een veel groter bereik, maar een veel kleiner percentage van de mensen in dat bereik zal uberhaupt geïnteresseerd zijn in jouw product.

6
Wouter Hol schreef: Als je het zou moeten hebben van de advertentiekosten dan kan ik me voorstellen dat dat geen haalbaar percentage is.
Shit. Ik dacht net, die gozer gaat mij het gouden ei vertellen. Ik besteed uren aan Adwords en Analytics maar inderdaad, eventuele inkomsten van dit forum komen uit advertenties. Wordt een kansloos verhaal he? :-)

7
admin schreef:
Wouter Hol schreef: Als je het zou moeten hebben van de advertentiekosten dan kan ik me voorstellen dat dat geen haalbaar percentage is.
Shit. Ik dacht net, die gozer gaat mij het gouden ei vertellen. Ik besteed uren aan Adwords en Analytics maar inderdaad, eventuele inkomsten van dit forum komen uit advertenties. Wordt een kansloos verhaal he? :-)
Ga je inderdaad niet redden.

Een webwinkel die haalt zijn inkomsten uit de verkoop van een artikel. En dat komt goed uit: de klant die op de adwords advertentie klikte die wil nou net dat artikel kopen! Resultaat; klant blij, webwinkel geld verdient (waarschijnlijk ook blij)

Voor een forum is het een heel ander verhaal. Je verkoopt geen producten, je bied een platform voor discussie. De bezoekers komen hier niet om op de advertenties te klikken, maar om te discussiëren.

Maar ik dacht dat we hier over webwinkels praatten? ;)

8
Wel Adwords is zeker niet het gouden ei. Alleen met een lange adem, een ruim budget en veel bijsturen. Gaat het je lukken om er winst uit te halen.

In veel branches is het eerste wat een webwinkel doet een adwords campagne opstellen. Kortom veel concurrentie en een hogere klikprijs (die steeds hoger wordt).

Adwords werkt, maar heb geduld.
Download het rapport "Webwinkel Tactieken Onthult" en ontvang gratis tips en geheimen:
http://www.webwinkelsucces.nl/gratis-rapport.html